Hos Mommer

18. august 2016

Vi er lidt udfarende for tiden

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:21
Tags: ,

Gul furehat i potteplantenVi er lidt udfarende for tiden – i hvert fald én af os.
I tirsdags var jeg sammen med Die Drei Mädchen samlet – vi skulle lige have aftalt detaljerne i vores tur til London og til Charlotte om en tre ugers tid.
Det var altså svært at få aftalt. Ikke fordi vi ikke kunne blive enige, men igenigen var det for længe siden vi havde været sammen, så vi nåede som regel kun meget kort ud ad en tangent, inden den tog en drejning og samtalen pludselig drejede sig om noget helt andet – tredje – fjerde – femte … HOV! Hvor var det lige vi kom fra? Nåjo … vi starter igen. Hvorefter det samme gentog sig.
Vi kom vistnok i mål – i hvert fald med det vigtigste, men hele verdenssituationen blev ordnet ved samme lejlighed, så vi nåede vidt omkring.
Karen havde opdaget en svamp i sin potteplante; et fænomen, ingen af os har set før, men en googling har siden oplyst mig om, at det vist er forholdsvis almindeligt. Den hedder gul furehat, og man skal bare lade den være, for den gavner mere end den skader – men man skal ikke spise den.
image

I går var det Det Fast Sammentømrede Engelskhold – vi var der alle syv for en gangs skyld. Herligt at møde dem igen, men hvorfor skal den slags altid falde oven i hinanden? Jeg bliver lidt træt, for jeg har meget langt hjem og kommer derfor sent i seng.
Hos Helle (4)I dag har John fået klippet øjne. Han har fået taget noget af øjenlågene, som besluttet af øjenlægen tidligere på året. Han tager det pænt, men hævder, at han på ingen måde forstår, hvorfor folk gør det af rent kosmetiske årsager!
SÅ sjovt er det heller ikke, mener han.
Han har lige taget en lang lur på sofaen, og fordi han ikke må ligge på siden, som han plejer, lyder der en kraftig snorken derhenne. Det er nu egentlig meget hyggeligt at høre på, når man vel at mærke ikke selv skal sove, men I skal nok ikke spørge mig i aften og i nat, om jeg synes det samme der …
I morgen skulle vi have været hos bagboen og spise, men det er blevet udsat til lørdag – så ser John nok også lidt bedre ud. I enhver forstand.
Lørdag formiddag skal vi på Rønnebæksholm, hvor Haveselskabet afholder Havemarked, og hvor der bl.a. skal finde en dahliakonkurrence sted. Jeg har ikke tænkt mig at deltage, selv om jeg synes jeg har en smuk vinderkandidat i Rip city, men det må kunne give mig god inspiration til min udvidelse af dahliabedet næste år. Jeg er virkelig faldet for den blomst, og i lørdags fik jeg det perfekte kursus i nem, men effektiv vinteropbevaring.

10 kommentarer

  1. Det kursus kunne jeg godt tænke mig at høre nærmere om🤗

    Kommentar af Lene TT — 18. august 2016 @ 16:31

    • Det skal jeg nok fortælle når tiden kommer til det, men foreløbig er det nok at vide, at knoldene skal op, når den første frost har været der🙂
      I bund og grund ved jeg jo faktisk ikke, om det var det perfekte kursus før til næste forår … men det var en erfaren amatør-dahliadyrker, jeg fik mig en god snak med.

      Kommentar af Ellen — 18. august 2016 @ 16:34

  2. Det lyder som hyggelig udfarenhed!

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 18. august 2016 @ 16:46

    • Det er det bestemt også, men jeg kan godt mærke jeg ikke er 20 år længere🙂

      Kommentar af Ellen — 18. august 2016 @ 17:05

  3. Så skal I flyve og fare forbi de runde Dahliahaver i Valbyparken, de må være i fuldt flor lige nu og de er fantastiske, alle slags dahlia og i alle mulige farver. SÅ smukt!

    Kommentar af linda — 19. august 2016 @ 08:14

    • Tak for tip! Heldigvis blomstrer de længe, for det varer vist et par dage inden John kører bil igen🙂

      Kommentar af Ellen — 19. august 2016 @ 09:09

  4. Håber, I har sovet godt. Både du og din snorkende panda?😉 Nå, men godt så, nu er det overstået og kan kun blive bedre herfra, men særlige skide skægt er det vel næppe i begyndelsen. God bedring til John og tag så lige selv en slapper, til I begge igen kan holde til dit tempo🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 19. august 2016 @ 08:38

    • Tak, det har vi, og ja, pandaen er ved at dukke frem – han bliver et ømt syn!
      Tak … og mit tempo er altså ikke specielt højt – det ser bare ud af meget, når en eller to dage skal koges ned på 500 ord🙂

      Kommentar af Ellen — 19. august 2016 @ 09:12

  5. Jeg bliver jo helt udmattet af at læse om alle jeres gøremål, selv om de fleste lyder endog meget spændende og hyggelige.
    Til England om 3 uger; men hvad skal I så om 4 uger (fra nu altså)?

    Kommentar af Lene R — 25. august 2016 @ 02:09

    • Du har da vist travlt nok selv, Lene – jeg har kigget på din hjemmeside🙂
      Om fire uger skal vi lige nå at passe Sverige inden vi kommer og besøger dig🙂

      Kommentar af Ellen — 25. august 2016 @ 16:04


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.