Hos Mommer

11. august 2016

Før- og efterbillede i ét billede

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:36
Tags: ,

P1030603Normalt er før- og efterbilleder to eller flere billeder, men her i Den Stråtækte er vi meget rationelle og kan klare den med at tage en enkelt billede.
Stien fra terrassen uden for havedøren (den John lavede som en overraskelse til mig, mens jeg var i England sidst i maj) har altid været tudegrim og var eftehånden blevet ret smal, fordi hasselurten bredte sig ind over den.
Disse løbske hasselurtplanter fjernede jeg forleden dag, og stien blev på 50 minutter 50 % bredere.
Da vi stod og krattede lidt i den i dag, fordi vi prøvede at finde ud af, hvad pokker vi skulle stille op med denne grimme sti, fandt vi ud af, at brostenene, som ligger rundt om hjørnet, faktisk fortsætter ned ad den. Så gik John ellers i gang med lugejern og stiv kost – jeg var heldigvis anderswo engagiert, men det er sådan noget John er så supergod til, fordi han ikke giver op; fordi han glæder sig til at se det færdige resultat. Jeg går gerne død i sådan noget på halvvejen – er meget bedre til at tage en bid staudebed og gøre det pænt eller plante de planter om, jeg plantede forleden dag og lignende meningsfuldt arbejde … 

Og sådan gik der lige pludselig to timer. I kender sikkert godt scenariet, jeg er ret god til at gennemspille: Jeg skal bare lige bruge 10-20 minutter på et eller andet, men den ene opgave fører til den næste, og jeg fortsætter uden at tænke nærmere over det, indtil maveuret ringer og jeg finder ud af, at klokken er 13 – hvor det så er i orden at være blevet en smule brødflov.

Vi skulle ellers ikke noget i dag, men at gå og hygge sig i haven er også en slags ikke noget, for vi havde ingen aftaler, hverken med os selv eller andre, så det med at gå og nusse (og det er altså ikke for at forklejne Johns indsats), er på en måde ren afslapning.

Swimming at Jackie Kennedys private beach on Scorpio

Englænderne slapper også af – de bor stadig på Lefkada, har lejet en båd og svømmer ved Jackie Kennedys private strand på Scorpios, som Onassis ejede. Hun døde for 22 år siden, så hun kommer nok ikke og brokker sig – i dag er den vist ejet af en russisk milliardær, så jeg håber de har undersøgt, hvor tæt de må komme på øen.

26 kommentarer

  1. Det var da fint at opdage de underliggende brosten, og nu kan John kalde sig stimand.

    Kommentar af Eric — 11. august 2016 @ 16:39

    • HA – ja, først stifinder og så stimand🙂

      Kommentar af Ellen — 11. august 2016 @ 20:17

  2. I bliver ALDRIG arbejdsløse!
    Hvor ser det dog guddommeligt ud, der i Grækenland, men ja, det nok en god idé at tjekke afstanden til den russiske privatsfære inden de får nogle grimme Putin-typer på nakken!…

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 11. august 2016 @ 18:16

    • Aldrig! Men det gør ikke noget.
      Jeg tror virkelig, at de har stornydt deres ferie, men putiner møder de forhåbentlig ikke …

      Kommentar af Ellen — 11. august 2016 @ 20:18

  3. Genfundne brosten og sin egen lille badekyst, I forstår at få noget ud af ferie og hverdag🙂

    Kommentar af Lene — 11. august 2016 @ 18:47

    • Ja – hver ting til sin tid🙂

      Kommentar af Ellen — 11. august 2016 @ 20:19

  4. Det er jo nærmest arkæologisk arbejde, John har været i gang med. Det er da lidt sjovt, at I (han) kan finde ned til noget, der er meget pænere🙂 Vil du straks bede dine englændere lægge lidt mere afstand til den der Putin-ø, så vi ikke skal gå og være nervøse!

    Kommentar af Fruen i Midten — 11. august 2016 @ 20:45

    • Vi er de nye amatørarkæologer! Stifinderstimand og frue🙂
      Jeg satser på, at de er tilbage og ligger i deres senge lige om lidt!

      Kommentar af Ellen — 11. august 2016 @ 21:18

      • Betryggende, synes jeg🙂

        Kommentar af Fruen i Midten — 11. august 2016 @ 22:11

        • Ja … hvis jeg satsede rigtigt, for jeg ved det ikke endnu🙂

          Kommentar af Ellen — 12. august 2016 @ 09:19

  5. Det er da noget af en skat, I har fundet der. Hvor er det pænt. Dygtige John, der tager slæbet😉
    Der er ikke noget bedre, end at få billeder af ferierende børn og børnebørn. De nyder det, kan man se.

    Kommentar af betty — 11. august 2016 @ 21:44

    • Han er heldigvis god til at tage slæbet🙂
      Det er så dejligt, når man kan se, at de har en god tid sammen.

      Kommentar af Ellen — 12. august 2016 @ 09:19

  6. Det er en virkelig pæn sti, John har fået gravet frem i lyset🙂

    Kommentar af Randi — 11. august 2016 @ 21:51

    • Ja – noget kønnere end det, der havde samlet sig på den gennem nogle år🙂

      Kommentar af Ellen — 12. august 2016 @ 09:20

  7. Ihhh sikke fine brosten:o) Du lavede vel en lækker frokost til den hårdt arbejdende mand:o) Er det mon Abramovitch (ham deer ejer fordboldklubben Chelsea) der mon er den Ø?? Han er nemlig russer og meget rig:o)

    Kommentar af Mette — 12. august 2016 @ 09:42

    • Hehe, næh, den deltes vi om … jeg arbejdede også hårdt, bare med noget andet😉
      Det er ikke Abramovich, men “Athina Onassis has agreed to sell Skorpios to the daughter of Russian billionaire Dmitry Rybolovlev”.

      Kommentar af Ellen — 12. august 2016 @ 09:55

  8. Sten i haven er godt! Medmindre man er gået helt grassat, men I bruger dem jo ganske fornuftigt. Det bliver SÅ flot. Jeg ville ønske, jeg havde Johns evne til at holde fast i en opgave. Jeg er bedst til små opgaver, hvor den ene tager den anden – og hvor det er ok at sige stop. I går sen eftermiddag var der hos hos perfekt havevejr, hvor jeg netop fik plantet en plante i krukke, vandet lidt, hevet lidt i ukrudtet, fordelt noget flis, fundet diverse effekter rundt om i haven og lagt dem i trailer til senere bortkørsel, tænkt store tanker – og så var det madlavningstid.

    Kommentar af conny — 12. august 2016 @ 09:57

    • Åh, hvor jeg nød din kommentar! Det er lige præcis sådan, jeg også arbejder bedst – jeg skal jo helst ikke nå at komme til at kede mig …😀
      Men det er vel fint, bare den ene evner at holde fast, ikke?

      Kommentar af Ellen — 12. august 2016 @ 10:01

      • Præcis!

        Kommentar af conny — 12. august 2016 @ 11:35

        • 🙂

          Kommentar af Ellen — 12. august 2016 @ 12:14

  9. Hvor er han god.. din John.. Det ser super flot ud.
    Og stort tak for en dejlig dag i tirsdags, hvor var det hyggeligt og skønt at være sammen med jer igen.🙂

    Kommentar af Inge — 12. august 2016 @ 11:01

    • Det blev så nyydeligt🙂 – og selv tak – jeg siger det samme herfra🙂

      Kommentar af Ellen — 12. august 2016 @ 12:16

  10. Det ser rigtig pænt ud med stenene i den “nye” sti. Godt arbejde!

    Kommentar af Stegemüller — 12. august 2016 @ 20:05

    • Tak, Hanne🙂

      Kommentar af Ellen — 12. august 2016 @ 21:30

  11. Det bedste ved at være på ferie er … at man ikke kan se haven!!!!
    Det bliver flot… ved fælles indsats og brug af individuelle spidskompetencer😉

    Kommentar af Anne Holtegård — 17. august 2016 @ 10:40

    • Jamen det er jo netop det … “gør hvad du er bedst til …” – og det gør vi så🙂

      Kommentar af Ellen — 17. august 2016 @ 10:45


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.