Hos Mommer

9. august 2016

Og sporten kort: 1-0

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 11:07
Tags: ,

Det bliver kun ganske kort, for Inge og Hasse kommer lige om lidt, så der skal snakkes og hygges resten af dagen og aftenen …

imageVil bare lige gøre opmærksom på et glimrende indlæg, der handler om OL-ånden. Eller mangel på samme.
Det er så godt et indlæg, at det fortjener at blive læst af alle – og at stå alene uden for megen indblanding fra min side.

Det er Dovregubben fra Limfjorden, der har skrevet de gode og, i mine øjne, kloge, rigtige og tankevækkende ord i indlægget SPILD AF TID.
Jeg har selv haft de samme tanker, men han har sat det bedre på ord, end jeg ville have evnet.

10 kommentarer

  1. Tak for link til det – i mine øjne – meget relevante indlæg om OL. Jeg kunne ikke være mere enig.
    God dag til jer😉
    Og sikke en lækker og spændende fødselsdagsmiddag, I fik😉

    Kommentar af betty — 9. august 2016 @ 11:30

    • Det var gode og rigtige ord🙂
      Tak, og ja, det var en dejlig menu, de kunne levere.

      Kommentar af Ellen — 9. august 2016 @ 23:00

  2. De olympiske lege er en underlig størrelse, der ikke har meget med de oprindelige idealer at gøre, men er mere penge og politik. Og så kan man jo se med eller lade være. Og så vil jeg gerne vide to ting: 1) Hvor har du dog fundet det fantastiske billede?? og 2) Hvorfor i al verden bliver jeg mødt af en reklame for knibeøvelser, når jeg besøger din side?? Godt nok er jeg ved at være halvgammel, men jeg synes ikke min færden på nettet berettiger til netop den – ahem – velkomst😉 Hav en hyggelig dag og aften🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 9. august 2016 @ 12:21

    • Præcis – man kan bare lade være med at se med, og det er så også det jeg gør, men manden har jo ret i sine synspunkter om hele ideologien bag OL.
      Knibeøvelse-reklamen vil jeg ikke tage ansvaret for, men jeg vil kraftigt understrege, at det ikke er noget, man begynder på som hel- eller halvgammel – det er alt for sent. Man starter med stor fordel som meget ung, og det har jeg en lille historie om: Da jeg som 16-årig (i 1969) gik til min gamle huslæge (som dengang var > 60 år) og ville have P-piller, sagde han (forkortet af red.): “Det vil jeg gerne give dig, men så skal du også vide hvordan du hjælper dig selv, samtidig med, at du kan gøre en mand glad. Du skal lære at samle ærter op.” Jeg så nok lidt mere end en anelse spørgende ud, og han forklarede med hvilken ‘legemsdel’ jeg skulle samle ærter op – eller i hvert fald lade som om det var det jeg skulle … det kendes også under betegnelsen knibeøvelser, og det har jeg gjort i nu i over 45 år – til både min og andres fornøjelse😀
      Billedet er et resultat af en billedgoogling på “crazy sport”.

      Kommentar af Ellen — 9. august 2016 @ 23:16

      • Hehe, frisk læge🙂

        Kommentar af Fruen i Midten — 10. august 2016 @ 10:44

        • Jeg holdt SÅ meget af ham og var ked af det, da han gik på pension kort efter jeg havde fået Charlotte.

          Kommentar af Ellen — 10. august 2016 @ 18:45

  3. Det er et rigtig fint indlæg, og jeg er fuldstændig enig. Jeg er træt af sport her og der og alle vegne. Som jeg skrev til ham, er noget af det, der bringer mig op i det røde felt, at de afkorter TV Avisen til fordel for et eller andet sportsligt. Det kan simpelthen ikke være rimeligt.

    Kommentar af Stegemüller — 9. august 2016 @ 17:08

    • Nu gider jeg så heller ikke se Tv-aviser … og det er da ikke meget, selve avisen bliver forkortet, for før var den 25 minutter inkl. sport, og nu varer den et kvarter uden sport🙂
      Okay nej, det er måske ikke i orden, at de forkorter, men jeg hørte i dag en sige, at det var hamrende irriterende, at de viste to baner ud af fire (svømning) for at afbryde det og udelade det mest spændende for at vise Tv-avisen … og sådan er vi jo så forskellige.
      Det er heller ikke omfanget af mediedækningen, jeg er utilfreds med, for den har altid været voldsom under OL, hvilket i mine øjne er i orden for de 14 dage – det var bare meget sjovere dengang det ikke var så politisk og kommercielt. Og DYRT!

      Kommentar af Ellen — 9. august 2016 @ 23:26

  4. Jeg må indrømme, at jeg ikke læste hele indlægget fra Dovregubben (spild af tid for mig?). Hver gang der er en stor sportsbegivenhed med massiv TV-dækning, kommer der lignende udtalelser.
    Jeg er ikke enig. Nej, verden ser ikke ud som i 1896 for slet ikke at tale om i den græske oldtid. Og ja, der er masser af ting, der kan og bør diskuteres i forbindelse med OL.
    Når det er sagt, så mener jeg, det er en oplagt public service opgave for DR at dække især de danske deltageres præstationer ved OL. I øvrigt i mange idrætsgrene, der slet ikke “lever op til” alle de negative udsagn om professionalisme, snyd og penge.
    Jeg mener også, det er en public service opgave at dække for eksempel VM i fodbold, selv om jeg ikke selv ser ét minut. DR skal naturligvis også sende nyheder (i parantes bemærket meget gerne af højere kvalitet i formidlingen end det er tilfældet), men hvis der for alvor havde været alvorlige begivenheder at dække, så var det nok også sket.
    Derimod er det efter min mening absolut ikke er en public servise opgave at udsende og genudsende oceaner af udsendelser om for eksempel madlavning, hussalg og antikviteter og loppefund.

    Kommentar af Kirsten — 10. august 2016 @ 13:37

    • Jeg er faktisk temmelig enig med dig langt hen ad vejen, hvilket afspejles i mit svar til Hanne herover. Det er ikke mediedækningen jeg (eller Dovregubben) opponerer imod. Når der er så mange, der interesserer sig for sport, skal de også have lov til at se det.
      Der er ganske rigtigt vildt mange genudsendelser … når man for 3. gang får mulighed for at se Susse Volds liv, så er vi ude i overdrevet, men DR har jo ingen penge – og nu truer visse politikere med, at der bør skæres yderligere i budgettet.
      Tv-aviserne er ikke gode nok, nej. De kunne godt lære noget af England, synes jeg.

      Kommentar af Ellen — 10. august 2016 @ 18:51


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.