Hos Mommer

10. juli 2016

Arnakke

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 09:28
Tags: ,

Jeg er hverken død eller syg … havde først tænkt mig at skrive i morgen, men kom så i tanke om, hvor søde mange af jer er til at blive bekymrede, hvis jeg holder mere end én dags pause. Der er ingen grund er til at råbe Ulven kommer
Vi er lidt udfarende her i weekenden – først til en fætter lidt uden for Holbæk i går, og i dag går turen til Pia og Allan, som vil lege turistguider i deres lokalområde, ganske som Kurt gjorde i går – han bor i Arnakke, som ligger meget smukt. Oppe fra hans terrasse kan man se over til Munkholmbroen.
P1020852

Hvem kunne ikke leve med sådan en udsigt?

P1020850

Mens vi venter på kaffen og den kringle, som var det eneste, der var tilbage af dagens kagetilbud – vi kom lidt sent her til Maglesø Traktørsted.
Det var i øvrigt et glimrende sted. Man kan få helstegt pattegris, hvis man kan stille op med mindst 30 personer. Var det ikke en ide til et stort blogtræf?
Kuvertprisen er rimelig, og beliggenheden kan man bestemt ikke klage over!
Maglesø er et dødishul, som ligger midt i de vestsjællandske alper. Endnu et bevis på, at vi aldrig har sat vores lys under en skæppe her i lille Danmark mht. bjerghøje ambitioner … Himmelbjerget og lignende stednavne tænker jeg selvfølgelig på. Vi har de fynske alper og altså også de vestsjællandske.
Smukt er her dog, ingen tvivl om det.
God, våd søndag derude … godt, at regnfrakken er opfundet, for Pia har satset på at være udendørs i dag … men det bliver bedre, inden vi når så langt. Håber vi … vi kører dernedad lige om lidt.

28 kommentarer

  1. Ja, det er da en smuk udsigt. Wow! Rigtig god fornøjelse i dag. Glæder mig til at høre mere om, hvad Pia og Allan byder ind med af oplevelser til jer. Helt sikkert noget godt – regnvejr eller ej😉

    Kommentar af LS ☆ — 10. juli 2016 @ 10:47

    • Det blev uden regn og med megen varme, så det var en rigtig god dag🙂

      Kommentar af Ellen — 10. juli 2016 @ 23:04

  2. Og Mols Bjerge – hvor jeg snart drager hen🙂

    Kommentar af Pollyanna — 10. juli 2016 @ 11:29

    • Jada – dem havde jeg lige glemt – god tur til det smukke område!

      Kommentar af Ellen — 10. juli 2016 @ 23:04

  3. Her er regnen stilnet af, god tur til jer og lige om lidt vil jeg gå en lang tur på stierne, mens gemalen ser tour de France🙂

    Kommentar af Lene — 10. juli 2016 @ 13:28

    • Tak – det var også stoppet, da vi nåede frem🙂

      Kommentar af Ellen — 10. juli 2016 @ 23:05

  4. Her er varslet skybrud og altså mere vand end nødvendigt. Vi hellere have lidt sol og lidt mere lunhed. Maglesø er en dejlig sø at gå rundt om – og traktørstedet fint.

    Kommentar af Jørgen — 10. juli 2016 @ 14:43

    • Fik I så det skybrud? Vi kom hjem til et i fredags – vi kunne drukne bare ved at gå ud …
      Det er et meget smukt område – men vi gik ikke hele søen rundt.

      Kommentar af Ellen — 10. juli 2016 @ 23:06

      • Det tror jeg ikke vi fik. Jeg tror det meste – regn og torden – gik lige nord om, og jeg har set Roskilde fik 38 mm.

        Kommentar af Jørgen — 11. juli 2016 @ 15:49

        • Okay … godt for jer. Vi havde et voldsomt uvejr ved midnatstide, det var ikke lige oppe over os, men i en lille halv time var der 1-2 sekunder mellem lynene og tordenen var konstant, så det var umuligt at beregne afstanden … det må virkelig have været slemt hvor det var.

          Kommentar af Ellen — 11. juli 2016 @ 15:53

  5. Der ser dejligt ud i Arnakke – udsigten er forrygende. Rigtig god fornøjelse nede sydpå. I må hilse🙂

    Kommentar af fiberfryd — 10. juli 2016 @ 17:42

    • Det er næsten på linje med Ordrupnæs i skønhed …
      Vi hilste, tak, men det kan du også se længere nede🙂

      Kommentar af Ellen — 10. juli 2016 @ 23:07

  6. Ja hvis du ikke blogger dagligt sådan mellem 16 og 18, bliver også jeg helt bekymret. Jeg deltager meget gerne i et stort blogtræf. Det ville være så dejligt at møde alle de dejlige mennesker IRL som jeg kun kender fra det skrevne ord.

    Kommentar af Stegemüller — 10. juli 2016 @ 18:30

    • Uha – det er da vist kun omkring halvdelen af mine indlæg, der kommer i det tidsrum … så bundet vil jeg alligevel helst ikke være🙂
      Jeg tror desværre ikke helt selv på, at det vil kunne lade sig gøre at samle så mange, men det kunne være sjovt.

      Kommentar af Ellen — 10. juli 2016 @ 23:12

  7. Det ser ud som om I har besøgt naboen til et par, vi var på tur med i Sydengland for et par år siden, Du ved dengang med domkirken i Bath🙂

    Kommentar af perteilmann — 10. juli 2016 @ 19:07

    • Verden er sommetider meget lille, Per🙂

      Kommentar af Ellen — 10. juli 2016 @ 23:12

  8. Tak Ditte, vi har fået overbragt din hilsen🙂 Fætter Kurt bor et smukt sted.
    Sydhavsøerne har flere solskinstimer end de fleste andre steder i Danmark, så vi fik hverken brug for regnfrakke eller gummistøvler. I skivende stund er det stadig 20 grader i haven.

    Kommentar af Pigen fra landet — 10. juli 2016 @ 22:37

    • Det har bare været så godt vejr i dag – ikke en dråbe og 23° – ingen klager herfra over noget som helst – dejlig dag!

      Kommentar af Ellen — 10. juli 2016 @ 23:13

  9. Sjælland er en næsten totalt uudforsket ø for vort vedkommende.
    Før broen var det både nemmere, hurtigere og billigere at køre en tur til Nordtyskland. Nu er der kun prisen som undskyldning, så der må gøres noget ved det.

    Kommentar af Farmer — 11. juli 2016 @ 06:13

    • Jeg kan kun anbefale det, Farmer – der findes selvfølgelig kedelige steder på Sjælland, men både Nordvestsjælland og mange steder nede omkring os er der meget smukke steder, som fint kan hamle op med dit dejlige Fyn.
      Og vi gi’r altid en kopkaf og lidt turforslag, skal du ikke være i tvivl om🙂

      Kommentar af Ellen — 11. juli 2016 @ 10:00

  10. Hvor er der mange skønne steder i dette lille land. Dejligt at se og læse om jeres ture.
    Jeg nyder altid andres oplevelser. De inspirerer og det føles, som om man selv har været lidt med…

    Kommentar af Anne Holtegård — 11. juli 2016 @ 17:41

    • Det er lige præcis det, det gør: inspirerer. Jeg holder også meget af at læse om andres ture🙂

      Kommentar af Ellen — 11. juli 2016 @ 18:16

  11. Jeg er da også med på helstegt pattegris! Kh Marianne

    Kommentar af marianne bentzen — 11. juli 2016 @ 22:47

    • Så er vi fire! Man skal aldrig sige aldrig🙂

      Kommentar af Ellen — 12. juli 2016 @ 10:28

  12. Udsigt til Munkholmbroen er ikke det ringeste jeg kan forestille mig..🙂
    Kunne være sjovt med sådan et stort træf, men jeg tror det bliver svært at samle 30 personer..

    Kommentar af Inge — 12. juli 2016 @ 09:40

    • Næh, det er noget af en udsigt, han har.
      Det kunne nemlig være sjovt, men jeg er enig i, at det bliver svært – foreløbig er vi seks, hvis denne kommentar skal opfattes som en tilslutning🙂

      Kommentar af Ellen — 12. juli 2016 @ 10:30

      • Tæl 2 på mug, mon ikke jeg kan lokke Hasse med, hvis John også deltager. 😊

        Kommentar af Inge — 12. juli 2016 @ 10:34

        • Jeg havde faktisk talt Hasse (og John) med i de seks … men der er langt endnu🙂

          Kommentar af Ellen — 12. juli 2016 @ 10:46


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.