Hos Mommer

1. juli 2016

De bestod prøven med glans

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:02
Tags:

P1020749Varerne ankom med PostDanmark. Det hedder vel ikke PostNord endnu? Bilen var postdanmarkgul og ikke postnordblå …
Den unge fyr smilede stort, da han holdt foran garagen, hvor John stod inde og rodede med båden.
”Skal I holde fest?”
Jeg kan godt forstå, at han spurgte, for han kom med fiskekassen fra Skagenfood (nederst), tre flamingokasser og tre papkasser – det fyldte næsten hele hans bil.
John spurgte, hvor meget jeg egentlig havde købt, og jeg kunne svare, at jeg havde købt sådan cirka hvad jeg plejer, når jeg handler til en uges tid.

Jeg må sige, at jeg er tilfreds med alle varerne – også grøntsagerne, som visse havde udtrykt bekymring for, når man nu ikke selv kunne føle sig frem til kvaliteten, men alt var ovenud perfekt. Ingen klager herfra.

Grunden til det store volumen var bl.a., at der i den ene flamingokasse kun lå en pakke frosne krebsehaler i en masse tøris.
Der var i øvrigt både larm og fest i køkkenvasken, da jeg hældte tørisen ned i et fad, der stod med vand i – det var som at se en koncert fra dengang, hele scenen helst skulle se ud som om den flød på dampen fra optøende tøris. Var det vistnok, ikke sandt? Dette lignede i hvert fald til forveksling.
P1020759I de to andre flamingokasser var der kølevarer, og i hver kasse var der fire plastposer med en lille liter is, så alt kunne holde sig køligt. Papkasserne indeholdt så selvfølgelig kolonialvarer og det grønne. Man har villet være sikker på, at varerne ikke har kunne trykke eller klemme hinanden; derfor to gange tre kasser, men de hvide tager de heldigvis retur.
Der var brugt mange små plastikposer. Rigtig mange. Det synes jeg måske nok var lidt spild, men man kan ikke klage over, at det var sjusket eller mangelfuldt pakket ned.
Jeg kan heller ikke klage over at have betalt 19 kroner for at få pakket og sendt alt dette. Havde jeg købt for godt 200 kroner mere, havde jeg slet ikke skullet betale noget.
Det var første, men ikke sidste gang, jeg handler på denne måde.

Min eneste klage er over deres velkomstoverraskelse til mig: En pose vingummi! Den havde jeg ellers været ret spændt på, hvad kunne være, men helt ærligt, altså! Hvis de har så godt tjek på mig og mine indkøb, at de kan målrette deres tilbud til lige præcis mig, så burde de da vide, at jeg ALDRIG køber slik. Hrmpf.
Jeg håber, at Anna og Aubrey kan lide vingummi, for den pose kommer med til England.

19 kommentarer

  1. Succes er godt – atter tak for inspirationen.

    Kommentar af Jørgen — 1. juli 2016 @ 17:35

    • Velbekomme – det kan I roligt prøve.

      Kommentar af Ellen — 1. juli 2016 @ 18:44

  2. Det lyder absolut positivt – det tror jeg da også godt, at jeg tør kaste mig ud i lige pludselig🙂

    Kommentar af Randi — 1. juli 2016 @ 18:24

    • Som jeg skrev til Jørgen: Det kan du roligt kaste dig ud i🙂

      Kommentar af Ellen — 1. juli 2016 @ 18:45

  3. Ja det ser nu noget vildt ud, hvis man bare ser på alle kasserne, men når det nu skyldtes, at det var nænsomt pakket ind, så er det helt i sin orden. Absolut en skøn måde at handle på. Jeg forstår godt, du gerne gør det igen.

    Kommentar af Stegemüller — 1. juli 2016 @ 20:13

    • Det levede mere end op til mine forventninger, så det var fint🙂

      Kommentar af Ellen — 1. juli 2016 @ 20:46

  4. Godt at høre at alt fungerede. Jeg har heller ikke mod på tøjndkøb via nettet, men mine kolleger anbefaler to onlinebutikker, hvor der er gratis returkuvert med. Så jeg overvejer at forsøge, da jeg gerne vil have en Desigualkjole i muntre farver og i de butikker, jeg kommer i er kjolerne altid sorte/mørke. Og fordi jeg har søgt på det fornylig, får jeg reklamer for smukke kjoler på din side🙂

    Kommentar af Lene — 1. juli 2016 @ 20:44

    • Det er godt nok fint med den returkuvert; det gør det noget nemmere, må man sige.
      Man er hele tiden overvåget på det internet – det er lidt skræmmende, men jeg gider ikke tænke for meget over det🙂

      Kommentar af Ellen — 1. juli 2016 @ 20:49

      • Lene: Der er både tilbud på Desigual og gratis retur på Zalano! Så hvad venter du på??🙂

        Kommentar af Fruen i Midten — 1. juli 2016 @ 23:26

  5. Hvor dejligt at det lykkedes, Ellen 😀

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 1. juli 2016 @ 22:23

    • Det passer mig fint🙂

      Kommentar af Ellen — 2. juli 2016 @ 09:55

  6. Hahaha, det hele er så fint, og så brokker du dig over den gratis ekstragevinst! De indbyggede cookies på nettet virker vist ikke helt ud i det led, der tager sig af at lægge velkomstgaver i kasserne. Ville ellers være ret smart🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 1. juli 2016 @ 23:24

    • Jeg er ret sikker på, at det ikke er cookies i dette tilfælde … brugsen ved præcis, hvilke varer jeg køber hvornår, fordi jeg er medlem og har et COOP-kort – jeg har fået personlige tilbud hele tiden uden at have handlet via internettet hos dem, men baseret på mine køb i butikken, så derfor er jeg ikke imponeret over den velkomstpakke🙂

      Kommentar af Ellen — 2. juli 2016 @ 09:59

  7. Det ser imponerende ud! Men jeg tror du vil komme til at savne Brugsens fejlfyldte skilte, hvis du fremover vælger at købe ind på den vis. 😉
    Jeg går ud fra, at hjemmesiden ikke kan opvise samme underholdningsværdi, som de lokalt producerede opråb.

    Kommentar af fiberfryd — 2. juli 2016 @ 08:31

    • Det ville jeg savne, men Karise og Dalby brugser har noget bedre stavende medarbejdere end i Havdrup. Det er dog alligevel ikke slut med selv at køre afsted for at handle, men indimellem vil der nok blive købt ind via internettet🙂

      Kommentar af Ellen — 2. juli 2016 @ 10:01

  8. Mums, Ramasjang-slik. Det skal da smages – kan kun være godt😉 Hahahahahaha. Dit brokkehoved altså, Ellen. Men din pointe er god nok – lige kig ned i kassen og se hvad der ligger, inden bonus-tilføjelse. Jeg er også imponeret over volumen! Men det har du jo så fint forklaret. Og det er en god tryghed at de pakker varerne godt og forsvarligt. Tak for tip og beskrivelse.

    Kommentar af LS ☆ — 2. juli 2016 @ 10:31

    • A&A vil sikkert gerne smage ramasjanggummiet!
      Ja, jeg er et brokkehoved – det er en del af mit image😉
      Velbekomme. Det kan måske hjælpe andre til en beslutning.

      Kommentar af Ellen — 2. juli 2016 @ 11:00

  9. Stor succes – det skal absolut også prøves her.
    Dejligt med blogland til at dele de gode historier og erfaringer.

    Kommentar af Kisser — 2. juli 2016 @ 13:05

    • Ja, det er nemlig så fint, at vi kan det – god fornøjelse🙂

      Kommentar af Ellen — 2. juli 2016 @ 14:13


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.