Hos Mommer

2. juni 2016

Vi gjorde det!!!

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 18:24
Tags: , ,

I går var vi i Tivoli, i et fantastisk sommervejr, som vist ikke fås meget bedre i hele kongeriget. Der var masser af mennesker, men ikke et eneste sted måtte vi stå i kø til forlystelserne, så børnene fik virkelig brugt deres turpas – og moderen gjorde også. John og jeg sprang over – hvis der skulle en voksen op med børnene, måtte det blive Charlotte, som i øvrigt synes det er lige så sjovt som børnene gør.
Det eneste, jeg ville prøve, var Himmelskibet. Jeg havde lovet mig selv at skulle nå at se den udsigt, inden jeg dør, så nu er også det hakket af på listen.
For vi gjorde det, gjorde vi. Charlotte, Aubie og jeg i Himmelskibet og Charlotte og Aubie i Det gyldne Tårn.

P1020317P1020316

Jeg synes de var superseje, de to her – der er godt nok langt op! Og lige så langt ned i det frie fald. Aubrey sagde, da han var kommet ned: I felt completely ill on the way down! Men syg blev han ikke, og han var lidt stolt over, at han tog turen. Med rette. Synes mommer.
Det var også ret fedt at være oppe i Himmelskibet – der er en ganske god udsigt deroppefra, men jeg måtte ikke have kameraet med derop, desværre.

P1020319P1020322

I dag har vi været på Stevns Klint. Det er stadig sommer, men der blæser en forholdsvis kraftig østenvind, så de kloge mødre mente det ikke var så klogt at tage en strandtursdag, som vi ellers havde talt om. I stedet blev det yndlingslegepladsen på Feddet Camping og som sagt Stevns Klint.
Hvor både John og jeg kom med ned ad trapperne. Især John var lidr forbavset over sig selv, for det troede han ikke, hans knæ kunne klare – det var samme knæ, der gjorde, at vi sagde, at hvis Charlotte ville se Møns Klint nedefra, måtte hun og Tim selv tage den tur engang ved lejlighed. John og jeg har ikke lige lyst til de 496 trin.

P1020355

Der er nu også smukt nok ved Stevns. Og … miraklet skete: Aubie blev næsten ikke våd. Murphy igen. Her på denne årstid, hvor det ikke ville betyde det store, hvis uheldet var ude, var uheldet ikke ude, mens han næsten altid præsterer at blive våd fra yderst til inderst i vinterhalvåret.

P1020345

Inden vi kørte hjem, gav morfar en is på havnen i Rødvig, hvor Anna forsøgte at tage arven op fra Arthur med at hive sværdet op fra stenen.
Det lykkedes ikke, og Aubie gennemskuede hvorfor: This is cheating! They’ve cemented the sword in the stone! I don’t wanna try that!

P1020360

18 kommentarer

  1. Waugh både Det gyldne tårn og Himmelskibet, hvor er I bare seje. Det må være have været nogle rigtig fine udsigter. Mig fik ingen nogensinde op i nogen af delene. Jeg er en kryster, hvad den slags angår.

    Hvor er det dejligt, at I har så godt vejr, når de nu er her. Stevns klint og en stor is er jo skønnest i strålende solskin og 25 grader.

    Kommentar af Stegemüller — 2. juni 2016 @ 19:07

    • Det var bestemt flotte udsigter, og de blev da også behørigt nydt.
      Det er simpelthen så heldigt, at vi har så godt vejr – det blæser bare lidt rigeligt.

      Kommentar af Ellen — 2. juni 2016 @ 21:43

  2. For år tilbage havde jeg lovet tre børn, at jeg ville følge dem i Himmelskibet, da de var for lave til at prøve forlystelsen alene og deres forældre ikke ville. Det blev surt for dem og jeg, da jeg på den første tur med det yngste barn blev ualmindelig utilpas, da jeg følte at jeg blev slynget ud over banegraven helt til Dybbølsbro/Enghave. Så utilpas at turen blev stoppet og jeg blev spurgt om jeg ville af. Det ville jeg ikke, da det var barnets største ønske gennem mere end et år at prøve den forlystelse. Tilbage på sikker grund kapitulerede jeg og fortalte de to andre, at jeg havde taget munden for fuld, så jeg måtte bryde mit løfte. Heldigvis var der andre voksne gæster i Tivoli, der overhørte min kapitulation og tilbød at ledsage, så Himmelskibet blev afprøvet af alle tre til mæthedsgraden var nået. Børnenes forældre gav mig siden et pænt antal flasker vin, fordi jeg havde prøvet, overlevet og sikret at alle børn fik deres ØNSKE opfyldt.
    Det gyldne Tårn havde jeg til gengæld ikke problemer med, snarere tvært imod, så der fik jeg mange ture og havde også børn med (“der ikke kunne alene, da deres voksne ikke turde og ikke ville lade børnene tage turen “alene”, selvom de godt måtte fra Tivolis side).
    Altså jeg synes, at du er mere end sej, når du ikke bare overlevede Himmelskibet, men nød det. Ville du også have nydt det, hvis du ikke skulle ledsage dine børnebørn? Ville du have taget turen en gang til alene for nydelsens/udsigtens skyld?
    At opleve Tivoli er et eventyr og på en dag/aften som igår, hvor vejret alene indbød til nydelse, så er der vel ikke andet end at konkludere, at det bliver en af de oplevelser, som dine børnebørn vil huske altid.

    Hvad er problemet med Johns knæ? Jeg spørger retorisk, fordi jeg “læser”, at John har slidte knæ, men ikke ønsker/tør/vil gøre noget ved det og derfor lever I med det. Måske tager jeg fejl, men hvis ikke, så synes jeg, at du skal puffe ham til læge med udredning for øje. At indvilge i udredning er jo ikke det samme som at sige ja til behandling/operation, men en mulighed for at vide mere og kunne tage mere kvalificeret stilling. Viden fra i går nødvendigvis ikke er korrekt længere.
    Hvad er en strandtursdag, når Stevns Klint og Feddet Camping ikke er indeholdt i det begreb?
    Kender du Middelaldercentret i Nykøbing Falster? Måske en udflugtsmulighed, hvis det fortsat ikke er strandtursdag/-vejr.
    Nyd samværet og oplevelser med de savnede.
    Mvh. og PS: det er lupintid i Östra Göinge

    Kommentar af Kristine — 2. juni 2016 @ 21:27

    • Hvordan kunne personalet vide, at du var så utilpas? Det var synd, du blev det og ikke kunne nyde turen, men godt, at andre kunne tage over – og at du fik lidt god vin ud af anstrengelserne.
      Jeg har såmænd ingen problemer med det gyldne tårn, men når nu Charlotte elsker at ledsage børnene …😉
      Jeg indrømmer blankt, at jeg tog turen i Himmelskibet alene for min egen fornøjelses skyld … havde ikke behøvet at tage med op, da John og Anna blev nede, Charlotte sad sammen med Aubie, og jeg sad alene og stornød det – jeg ville til enhver tid tage turen igen – alene.

      Hans knæ er blevet undersøgt, men det er for tidligt endnu at gøre noget ved det. Det ligger til familien, og han frygter ikke en operation, når det kommer så vidt.
      En strandtursdag inkluderer at gå i vandet, men det blæste alt for koldt.
      Ja, vi har været i Middelaldercentret – altså ikke denne gang …
      Jeg ved det er lupintid nu. Jeg elsker lupintiden, og vi har ikke mulighed for at komme derop før d. 20. juni. Det er SÅ ærgerligt, men sådan er det desværre.

      Kommentar af Ellen — 2. juni 2016 @ 22:00

  3. Havde jeg flere dage herovre, skulle jeg også i Tivoli. Sejt at I kom op i højderne og vejret artede sig da strålende🙂

    Kommentar af Lene — 2. juni 2016 @ 22:16

    • Tivoli er dejlig – især i dejligt vejr🙂
      Vejret er fantastisk, og det er det så også mens du skal være sammen med din søn🙂

      Kommentar af Ellen — 2. juni 2016 @ 22:35

  4. Hvordan personalet vidste det? Der er overvågning og når et stivnet grågrønt ansigt på en dejlig forsommerdag gentagent ses, så …
    Dejligt for dig, at du har bedre at foretage dig end at opleve lupiner i Sverige. Hvis du er der d. 24. juni og ikke har oplevet traditionel midsommerfejring, så er Hovdala Slot en oplagt mulighed.

    Kommentar af Kristine — 2. juni 2016 @ 22:26

    • Okay … det kunne jeg selvfølgelig have sagt mig selv … de kan jo ikke have, at folk sidder og besvimer🙂
      Vi er nødt til at tage hjem d. 24. – vores kalender er totalt overskrevet i maj og juni – godt man snart skal skal på ferie …

      Kommentar af Ellen — 2. juni 2016 @ 22:40

  5. Det er modige folk der prøver forlystelserne i Tivoli. Jeg hører ikke til blandt de modige.
    Dejligt med en tur til Stevns – og at at John gjorde den gode opdagelse at han har gået så meget at knæene kunne klare op- og nedturen. Hvis det altså er derfor.

    Kommentar af Jørgen — 3. juni 2016 @ 07:19

    • Jeg synes nu ikke, jeg er specielt modig, men højder har aldrig generet mig.
      John har slidgigt i knæene, så det er ikke nødvendigvis godt at gå meget, og trapper er meget belastende for knæene.

      Kommentar af Ellen — 3. juni 2016 @ 09:33

  6. Ser så hyggeligt ud:)

    Kommentar af Mette — 3. juni 2016 @ 10:13

    • Ja, ikke🙂

      Kommentar af Ellen — 3. juni 2016 @ 21:57

  7. Uh, det himmelskib ser vildt ud med gyngerne ud til siden. Jeg har desværre mistet modet til de skønne forlystelser med alderen. Lysten fejler intet, men jeg tør simpelthen ikke længere.
    Denne gang får englænderne da god solvaluta.

    Kommentar af conny — 3. juni 2016 @ 10:33

    • Næh, der sker noget men en, når man kommer lidt op i årene. Jeg er mest bange for at falde, men det kan jo simpelthen ikke lade sig gøre i Tivolis forlystelser …
      De får godt nok sommer for alle pengene her i DK🙂

      Kommentar af Ellen — 3. juni 2016 @ 21:59

  8. Det er da mega snyd med det sværd i stenen. Æv for det😉
    Åh jeg er blevet sådan en kryster med de der forlystelser. Virkelig! Tror jeg er mindst 90 år indeni når det kommer til de der meget høje tårne, frit fald uzw. Men naturligvis ikke når det kommer til Polar Explorer i Legoland. Den er hyl!😉

    Kommentar af Liv ☆ — 3. juni 2016 @ 12:40

    • Han var virkelig forarget🙂
      Polar Explorer måtte lige googles – vi har ikke været i Legoland i omkring 100 år, så der vil være meget nyt for os, når vi engang får taget os sammen til at tage derover – men den ser sjov ud .-)

      Kommentar af Ellen — 3. juni 2016 @ 22:02

  9. Godt det ikke var mig; det med Tivoli. Så hellere Stevns.

    Kommentar af Jørgen — 10. juni 2016 @ 20:57

    • Hehe – det var faktisk en oplevelse at se det hele helt deroppefra🙂

      Kommentar af Ellen — 10. juni 2016 @ 21:02


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.