Hos Mommer

9. maj 2016

Johns overraskelse til mig

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:56
Tags:

Jeg ringede hjem til John hver dag, mens jeg var i England – dagens kontrolopringning, som jeg kaldte det – skulle lige høre, om han var kørt over af en lastbil eller faldet ned ad trappen, om han fik noget at spise og nok vand at drikke. Han svarede heldigvis hver dag benægtende på de to første spørgsmål og bekræftende på de to sidste. Hvad jeg fandt en smule underligt, var hans noget svævende svar, når jeg spurgte hvad han lavede. To dage svarede han, at han stak mælkebøtter op fra græsplænen, og jeg tænkte, at så mange mælkebøtter har vi da heller ikke, men lod det være. Han skal jo heller ikke stå til regnskab over for mig.

P1060520P1020088

Da vi endelig landede i Den stråtækte klokken næsten midnat fredag aften, tændte han lyset på den terrasse vi aldrig bruger, fordi den er så tudehamrende grim, væmmelig at gå på, ujævn, snavset, ulækker og ja … ubrugelig. Faktisk vil jeg ikke engang være bekendt at kalde den for en terrasse, men jeg har været ked af, at den ikke kunne bruges, fordi havemanden ordnede stenene så pænt sidste forår og fordi der nu er græs deroppe, hvor der før var Atlanterhav og bar jord.

P1020090

Nu er den blevet væsentligt kønnere, fordi John har lagt træ oven på de gamle fliser. Han var desværre (hans ord, ikke mine) ikke blevet helt færdig, inden jeg kom hjem, men det blev han, inden Ditte og Peter kom i lørdags.
Det var en dejlig overraskelse – jeg elsker fornemmelsen af at gå med bare fødder på en splintfri træterrasse. Havemøblerne og grillen står meget mere stabilt, så nu kan det være vi får grillet i år, hvilket vi slet ikke gjorde sidste år, fordi det ikke var et rart sted at opholde sig.

Jeg havde ellers besluttet, at jeg her i Den Stråtækte ikke ville have for mange krukker med blomster i, fordi vi har masser af have og masser af blomster, og fordi krukker gør os mere afhængige af en, der gider komme og vande når vi er væk, men en terrasse som denne her kalder ligefrem på krukker, synes jeg, så jeg bliver vist nødt til at skifte mening. Igen.

26 kommentarer

  1. DET er altså pænt!

    Kommentar af Tina — 9. maj 2016 @ 16:55

    • Tak, Tina🙂

      Kommentar af Ellen — 9. maj 2016 @ 16:56

  2. Aldrig bruger… Vi sad da meget godt der til Johns fødselsdag😉 Jeg ved selvfølgelig godt hvad du mener. Terrassen ser meget mere indbydende ud nu. Hvor er den blevet fin, det indbyder jo til at man lægger fodtøjet.

    Kommentar af Pigen fra landet — 9. maj 2016 @ 19:20

    • Hehe, jeg tænkte godt nok på, at der kommer en kommentar vedr. Johns fødselsdag, men det er så også den eneste gang, vi har haft brugt den, og da kunne man ikke rigtig se den for teltet og alle bordene🙂
      Tak, den er nemlig blevet så fin og lækker nu.

      Kommentar af Ellen — 9. maj 2016 @ 19:29

  3. Det må have været en dejlig overraskelse. Hvad mon han finder på næste gang? Skal grillen tændes lige under stråene eller flytter i den?

    Kommentar af Jørgen — 9. maj 2016 @ 21:21

    • Det var det bestemt også, og hvis han finder på noget nyt, skal jeg nok skrive om det.
      Det er en gasgrill, dvs. ingen flammer, så vi satser på, at det er okay, at den står der, men vi holder selvfølgelig øje med den hele tiden, indtil vi er sikre på, at den kan stå hvor den er sat.

      Kommentar af Ellen — 9. maj 2016 @ 21:39

  4. Jeg kan sandelig godt forstå, at du er glad for din John! Hold da lige op, ham gad jeg godt kende! Nu må I rigtig nyde terrassen her i det skønne vejr. Kh Marianne

    Kommentar af marianne bentzen — 9. maj 2016 @ 22:31

    • Han er rigtig god at kende, men jeg låner ham desværre ikke ud, Marianne🙂
      Du kan tro, vi vil nyde terrassen.

      Kommentar af Ellen — 10. maj 2016 @ 08:54

  5. Fedt sted. Der kunne jeg nu godt sidde i godt selskab med striktøj og en kopkaf. God initiv, John

    Kommentar af Anette — 9. maj 2016 @ 22:40

    • Det er da bare at sige, at du kommer, søde Anette – vi kunne sikkert sagtens få lidt tid til at gå i hinandens selskab – og en kopkaf har vi altid🙂

      Kommentar af Ellen — 10. maj 2016 @ 08:56

  6. Hvor fint altså – og så pyt med, at du selv må stikke dine mælkebøtter op🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 10. maj 2016 @ 08:19

    • Ja, den er så fin, men mælkebøtterne er faktisk stadig Johns job, for som han selv siger, kan han ikke hive det forkerte op. Bedene rører han ikke🙂

      Kommentar af Ellen — 10. maj 2016 @ 08:57

  7. Hvor er du heldig at have sådan en gør-det-selv mand, men det ved du vist udmærket.

    Kommentar af Kirsten — 10. maj 2016 @ 11:09

    • Det er jeg klar over, Kirsten, og jeg husker også at fortælle ham hvor dejligt det er, at han kan så mange ting🙂

      Kommentar af Ellen — 10. maj 2016 @ 11:24

  8. Rart med den slags overraskelser, og som en stor ynder af terrasser forstår jeg din glæde. Var der flere mælkebøtter tilbage?

    Kommentar af Eric — 10. maj 2016 @ 17:06

    • Terrasser kan man ikke få for mange af. Nu har vi tre!
      Han havde faktisk også nået at tage de fleste mælkebøtter.

      Kommentar af Ellen — 10. maj 2016 @ 17:43

  9. Skøn overraskelse at komme hjem til, og du er godt gift (det er John nu også🙂

    Kommentar af Lene — 10. maj 2016 @ 17:22

    • Ja, det er jeg – og tak for den sidste bemærkning også🙂

      Kommentar af Ellen — 10. maj 2016 @ 17:43

  10. Jeg kan bekræfte herlighedsværdien! Det er blevet en rigtig skøn plet – når vinden ikke lige er i øst og har god fart på😉

    Kommentar af fiberfryd — 10. maj 2016 @ 21:27

    • Dejligt🙂 Vinden er stadig i øst, men ikke så slem som i weekenden.

      Kommentar af Ellen — 10. maj 2016 @ 21:41

  11. Man har et standpunkt til man tager et nyt.🙂 Hvor ser det godt ud.

    Kommentar af Tina - omme i London — 11. maj 2016 @ 00:05

    • Ja, det er da godt, at man er til at flytte😉 tak … det er blevet så pænt, synes vi også selv.

      Kommentar af Ellen — 11. maj 2016 @ 07:34

  12. Men han er da bare så sød! SIkke en skøn overraskelse. (Synes den er fin, den med mælkebøtterne). Så er der grillfest. Hvornår skal vi komme?

    Kommentar af Liv ☆ — 11. maj 2016 @ 06:46

    • Han er da meget sød, når det stikker ham😉
      Vent lige til juni … vi skal noget hele maj … det der kedelige pensionistliv kan vi ikke rigtig genkende …

      Kommentar af Ellen — 11. maj 2016 @ 07:37

  13. Fantastisk! Både terrasse og mand! Den er blevet superlækker og meget anvendelig. Terrassen. Den anden må du selv udtale dig om😉

    Kommentar af conny — 11. maj 2016 @ 15:57

    • Superlækker var han engang. Nu er han bare dejlig. Men han er stadig vældig anvendelig🙂

      Kommentar af Ellen — 11. maj 2016 @ 16:40


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.