Hos Mommer

2. maj 2016

Så er man i England igen. I regnvejr …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 18:09
Tags: ,

Alt gik strålende på turen herover. I flyet holdt de min kuffert tilbage, fordi selv dette vildt tidlige morgenfly (07:15) var stoppet til randen med passagerer, hvorfor de havde “en udfordring” med den megen håndbagage. De ville se, hvor meget plads der var, når alle havde boardet og derefter enten komme med en bagagetag til mig eller fortælle, om der alligevel havde været plads til den.
Der kom ingen med bagagetag, og efter serveringen kom der en stewardesse (hedder de vist ikke længere?) og fortalte, at der havde været plads over sæde 20. Perfekt – jeg sad på 15. Det passede fruen her særdeles fint at skulle slippe for at vente på kufferten.
I morges kørte vi til lufthavnen langs en smuk solopgang, og der var fuldstændig skyfrit hele vejen, lige indtil vi ramte den østengelske kyst, hvorfra det blev – og forblev – helt overskyet.
Det er det endnu. Det regner. Meget. Det er da godt, at jeg var/er så glad for at se dem alle igen, at jeg er helt ligeglad med vejret – i hvert fald i dag – og for i morgen har vi planer om drivhustilplantning, så selv om det er sjovere at arbejde i godt vejr, slipper vi i det mindste for at blive våde.

P1010854Det er bank holiday i dag, så Tim laver mad, som han ofte gør, når han ikke er på arbejde.
I aften står den på roast chicken med kartofler, pastinak og en sand overflod af hvidløg. Man kan nok ikke se dem på det lille billede, men tro mig: der er virkelig masser af hvidløg. Både Tim og jeg elsker ovnbagte hvidløg og kan slet ikke få nok af dem, så vi to har sikkert alle de mange fed for os selv. Men jeg skal sove alene …
Jeg plejer at overtage kokketjansen, når jeg er her, men den første dag er jeg altid fredet.
Åhhhh, jeg nyder. Jeg har også lidt ondt af John, som bare skal gå hjemme og småkede sig, men han ville ikke med denne gang … sagde at han godt ved, at det ikke er helt det samme som når Charlotte og jeg har masser mor-datter-tid sammen, mens børnene er i skole og Tim på arbejde. Han er nu meget sød og meget forstående (John altså) – jeg ville dog intet have haft imod, at han havde været med, men det ved han godt.

18 kommentarer

  1. Du ønskes nogle gode dage hos din søde familie.
    Jeg vil bare lige indskyde, at vi her i Danmark i dag har det flotteste solskinsvejr.

    Kommentar af conny — 2. maj 2016 @ 19:44

    • Tak, og ja, jeg ved det godt; jeg har talt med John … heldigvis er solen kommet igen nu – jeg håber den bliver et par dage eller fire🙂

      Kommentar af Ellen — 2. maj 2016 @ 20:28

  2. Hvidløg er godt! Dejligt, at du kom godt frem :-)… Håber du får nogle gode dage; det gode vejr krydser jeg altså fingre for at vi beholder i her i Danmark, for det er ganske vidunderligt. Undskyld…

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 2. maj 2016 @ 20:14

    • Det er også kommet hertil nu, det gode vejr, så jeg håber virkelig det fik regnet af i eftermiddags! Jeg under jer det gode vejr i DK – det var virkelig tiltrængt!

      Kommentar af Ellen — 2. maj 2016 @ 20:30

  3. Så nåede du at få lidt af det gode vejr med solopgangen. Det har været et helt fantastisk vejr i dag. For godt en time siden var der stadig fuld sol og 22 grader på terrassen i haven. Jeg sad ude i bare ben og arme og læste Adoption & Samfund (dagens post)
    Godt du blev forenet med din rejsetaske i flyet.

    Kommentar af Pigen fra landet — 2. maj 2016 @ 20:33

    • Holddaop – det er da rent sommervejr, I har! Her er skyerne helt forsvundet nu, men jeg ved ikke, om de kommer igen i morgen.
      Jeg var også glad for, kufferten og jeg ikke blev skilt.

      Kommentar af Ellen — 2. maj 2016 @ 21:07

  4. Pastinakker hører åbenbart stadig til en klassisk engelsk middag🙂 Og cremede, bagte hvidløg smager skønt! Regnvejret flytter østpå, så her får vi sandsynligvis glæde af det i morgen, men det er vist bare en overgang. God fornøjelse med drivhusarbejdet.

    Kommentar af fiberfryd — 2. maj 2016 @ 23:48

    • De kan slet ikke forestille sig en roast uden pastinakker! Børnene kan oven i købet bedre lide pastinakker end kartofler …
      Det viste sig at være en overgang med regnvejret herovre, så det er det forhåbentlig også i DK.
      Tak🙂

      Kommentar af Ellen — 3. maj 2016 @ 08:02

  5. Hmm, den skik med at travle ægtemænd laver mad, når de har fri, den er ikke kommet til Nordjylland🙂
    Regn eller ikke regn så er du der, hvor det er godt at være. Ha nogle dejlige dage sammen med englænderne🙂

    Kommentar af Lene — 3. maj 2016 @ 05:38

    • Heller ikke til Sydsjælland, Lene! John lukker også fuldstændig af for hørelsen, når vi taler om det😉
      Det er jeg nemlig, og jeg nyder det bare stort, tak.

      Kommentar af Ellen — 3. maj 2016 @ 08:04

  6. Måtte man nyde dagene i England.
    Du kender vel retten med en kylling og 40 fed hvidløg?

    Kommentar af Jørgen — 3. maj 2016 @ 07:18

    • Det gør man, tak!
      Jo, den kender jeg – det smager skønt, og man skal ikke lade sig forskrække af de mange hvidløg.

      Kommentar af Ellen — 3. maj 2016 @ 08:06

  7. Uhmmm hvidløg og pastinak:) Elsker det:o) Nyd din tid med familien. Vi får farmor på besøg i Pinsen, hun kommer allerede næste torsdag woop woop. Prinsessepigen skal lave sit afslutningsshow med dans/drama Pinsesøndag som farmor skal se. Nå, ja og så har manden fødselsdag, hvilket også er derfor hun kommer:)

    Kommentar af Mette — 3. maj 2016 @ 08:53

    • Man skulle næsten tro, at du er engelsk opdraget😉
      Herligt for jer, at farmor/svigermor/mor snart kommer – hun er sikkert meget glad for at være i DK lige når barnebarnet skal vise hvad hun har lært🙂

      Kommentar af Ellen — 3. maj 2016 @ 09:26

  8. Og nu har vi så arvet jeres regnvejr, men det skulle heldigvis hurtigt forsvinde igen. Et så tidligt fly er vel et rigtigt business-fly? Hvorfor det er indlysende, at alle forretningsfolkene foretrækker håndbagage, fordi det er hurtigere, og I andre gør det, fordi det er billigere. Det skal simpelthen give problemer. God fornøjelse i det engelske; hvad skal I ellers fordrive tiden med?🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 3. maj 2016 @ 09:35

    • Her varede regnvejret ikke så længe, så der er håb for jer også …
      Jeg havde også forventet et fly fyldt med forretningsfolk, men der var også en del bedstemor-lignende med. Nok fordi billetterne var relativt billige – hvad der så igen er ulogisk i forhold til, at man forventer masser af businesspeople – der var kun otte, der rejste på de dyre billetter.
      Vi skal nok ud at se et slot eller en have, hvis vi kan finde en, der ser spændende nok ud. Det er tidligt, fordi alt gik i stå 2-3 uger, så det, England plejer at være foran DK, er mistet i år.

      Kommentar af Ellen — 3. maj 2016 @ 09:56

  9. Jeg regner med, at den front drager videre til svenskerne…. Og at den lune luft og højtryk lægger sig pænt over vore hoveder, inkl. England! Drivhus arbejdet er dog indendøre og kan hurtigt blive varmt nok…
    Velbekomme, hvidløg er godt, men for søren da… de varer jo i flere dage…
    Fortsat god tur.

    Kommentar af Anne Holtegård — 3. maj 2016 @ 09:46

    • Lad den bare drage videre …
      Hvidløg er både godt og sundt, og de varer ikke flere dage, når de bliver gennembagt – jeg har spurgt folk, jeg kan stole på, om de kan lugte alt hvidløget dagen efter, og det kan de ikke. Men spist som rå, kan det være voldsomt!
      Tak.

      Kommentar af Ellen — 3. maj 2016 @ 10:00


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.