Hos Mommer

30. april 2016

Så kom den endelig, den varme …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:22
Tags: ,

I dag er det 10 grader varmere end det var i går, så her nydes. Formiddagen gik med at køre familien en tur rundt i landskabet.
En tur langs Ivösjön, ned forbi Bäckaskog slot og se den store Troldesten, hjem over Vånga og en tur ind på Breanäs.
Herefter meldte sulten sig, og vi kørte hjem for at indtage frokosten.

Nær Bäckaskog (1)

Lige ved siden af Bäckaskog fik jeg øje på en bro, som ikke var i min stenbrosamling. Dette er min første enbuede bro. En meget nuser lille en.

Nær Bäckaskog (3)

Det hele står på spring – nogle steder var bøgen og birken sprunget meget ud; andre steder var de ikke begyndt overhovedet. Inden for bare ganske få kilometer kunne det variere så meget, at man skulle tro det drejede om flere hundrede kilometer.

Elletræ ved Breanäs 

Ellen er stærkt på vej – tøhø.

Ved Breanäs (8)

Her en af de ting, der for mig er 100 % Sverige: De mange postkasser på stribe. Jeg ved godt, at det også ses i Norge, men af en eller anden grund forbinder jeg det mest med Sverige.
Dette vejr må meget gerne holde! Lige om lidt tager jeg til England, hvor jeg bl.a. skal være med til at indrette og tilplante Charlottes nyopsatte drivhus, og når jeg kommer hjem igen, skal vi på fransk marked med Ditte og Peter.
Der er meget at glæde sig til!

30 kommentarer

  1. Sikke fine billeder af broen med spejling og det hele.

    Kommentar af Randi — 30. april 2016 @ 15:38

    • Den bro var meget fotogen🙂

      Kommentar af Ellen — 30. april 2016 @ 17:10

  2. Hvor ser det skønt ud; man får helt lyst til at tage en sviptur over sundet! Tak for de skønne billeder af den smukke bro🙂

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 30. april 2016 @ 15:42

    • Det er en god ide med en sviptur herover til colavandet🙂

      Kommentar af Ellen — 30. april 2016 @ 17:11

  3. Ja, der er gang i Ellen!

    Kommentar af Elsebeth — 30. april 2016 @ 15:52

    • Tøhø igen🙂

      Kommentar af Ellen — 30. april 2016 @ 17:11

  4. Det er også lidt lunere her. Meget flot stenbro, den er givet vis langtidsholdbar.

    Kommentar af Jørgen — 30. april 2016 @ 16:36

    • Det vil jeg også tro den er.

      Kommentar af Ellen — 30. april 2016 @ 17:12

  5. Sverige ser bestemt ud til at være et dejligt sted – og så er foråret lidt længere fremme hos jer end her; men det skal nok komme. Jeg venter (u)tålmodigt.

    Kommentar af Stegemüller — 30. april 2016 @ 20:43

    • Sverige er bestemt et dejligt sted, men jeg tror nu ikke, foråret er længere fremme her end i DK. Er varmen ikke også kommet nu? Det regner jeg da med🙂

      Kommentar af Ellen — 30. april 2016 @ 22:25

      • Jeg har skrabet is af bilruderne – også her søndag morgen. Ahem …

        Kommentar af Liv ☆ — 1. maj 2016 @ 10:32

        • Det var pokkers – vi har 11 grader … 7 tidligt i morges …

          Kommentar af Ellen — 1. maj 2016 @ 11:03

  6. Host host – du er nok klar over vi har haft sne baade tirsdag (eller var det onsdag?) og fredag i denne uge…🙂

    Kommentar af Tina - omme i London — 1. maj 2016 @ 01:29

    • Okkeja, det har vi også, men i går vendte det, og nu tror jeg på, varmen er kommet for at blive🙂

      Kommentar af Ellen — 1. maj 2016 @ 09:17

  7. Det med postkasserne i stedet for postbesøg til hver enkelt husstand har jeg efterspurgt i utallige år.

    Kommentar af Farmer — 1. maj 2016 @ 05:18

    • Enig – det har vi også talt om kunne være den perfekte spareløsning ude på landet.

      Kommentar af Ellen — 1. maj 2016 @ 09:17

  8. En meget smuk bro og næsten en perfect cirkel🙂
    Her er også blevet lunere og sandalerne er fundet frem. Lidt sent i år, men til gengæld har vi haft glæde af forårsblomsterne meget længere end vi har haft de seneste år – det er da et plus🙂

    Kommentar af fiberfryd — 1. maj 2016 @ 08:22

    • De kan noget med broer herovre.
      Sandaler oven i købet? Du er modig🙂 – men det er rigtigt, at alle blomsterne har holdt længe.

      Kommentar af Ellen — 1. maj 2016 @ 09:19

  9. Hos os er det ikke blevet varmere. Rimfrost om morgenen og regn i går. Jeg satser på at søndagens sol gør en forskel🙂 smuk brobillede og godt set.

    Kommentar af Lene — 1. maj 2016 @ 08:28

    • Øv, det var netop The Kartoffelwoman’s mand, jeg tænkte på, da vejret blev fint og varmt.
      Tak – jeg elsker svenske stenbroer.

      Kommentar af Ellen — 1. maj 2016 @ 09:20

  10. Elsker også fine bro-fotos. Specielt foto nr. 2 er helt fortryllende. Kender ikke til postkassefænomenet. Vi kommer tilsyneladende alt for lidt i Sverige. Rigtig god tur til England. Mon ikke der kommer et par fotos og beretninger med hjem? Jeg tror det.

    Kommentar af Liv ☆ — 1. maj 2016 @ 10:34

    • Ja, det var en interessant spejling.
      Uden for de større byer i Sverige vil I slet ikke kunne undgå at se disse postkasserækker.
      Tak, og jo, det gør der stensikkert!

      Kommentar af Ellen — 1. maj 2016 @ 11:04

  11. “Det er lige efter den lange række af postkasser, I skal dreje!”, sagde min bror, da vi første gang skulle besøge dem i sommerhuset på Tjörn – ellers var det (stadigvæk) svært at finde det rigtige ‘hul’. Det ses uden for bymæssige bebyggelser i USA – og skraldespanden skal også derop, når den skal tømmes.

    Kommentar af Elsebeth — 1. maj 2016 @ 11:20

    • Det er et godt pejlemærke – og en god ide, så ikke postomdeler (og skraldemænd) skal bruge alt for lang tid på transport.

      Kommentar af Ellen — 1. maj 2016 @ 11:59

  12. Jeg forbinder postkasserne med Norge. Synes også de sætter dem mere stilligt op!
    Jamen, den lille bro er da både fin og fotogen. Skønt at fange sådan en stemning med spejling og forår.
    Solen skinner i dag. Men varmt er det ikke endnu. Håber det vender. Vi trænger!
    Er du ved at pakke taken? God tur til England…..

    Kommentar af Anne Holtegård — 1. maj 2016 @ 11:33

    • Der er lidt mere system i Norske postkasser🙂
      Det skal vende nu … her er der 13°, hvilket er fint nok, men jeg ved ikke hvad der er derhjemme – hvortil vi kører om et par timer, så jeg kan få pakket til i morgen … og tak🙂

      Kommentar af Ellen — 1. maj 2016 @ 12:01

  13. Det er sjovt med samlinger, så skønt at du kunne få en sjælden en ind i din samling.
    Godt du skriver om det franske marked. Jeg må derned.

    Kommentar af kisser — 1. maj 2016 @ 12:31

    • Det må du da, Kisser – fredag, lørdag og søndag i næste uge🙂

      Kommentar af Ellen — 1. maj 2016 @ 12:34

  14. Dejlige forårsbillede. God tur til din snarlige Englandsrejse.

    Kommentar af betty — 1. maj 2016 @ 19:41

    • Tak, Betty. Det er lige straks🙂

      Kommentar af Ellen — 1. maj 2016 @ 19:50


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.