Hos Mommer

28. april 2016

Nu også med fiskeørn!

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:13
Tags: , ,

Hjemme i Den Stråtækte har vi som bekendt havørne. I morges så John og Søren en fiskeørn her på torpet – eller rettere nede ved åen, hvor den sad og lurede på bytte. Jeg spurgte om de var helt sikre på, at det var en fiskeørn, men det var de, og det ikke mindre efter at have tjekket med fuglebogen. Jeg mente ikke, den kunne have meget at fiske efter her, for vandet er colavand og dermed næsten helt ugennemsigtigt, men John mente, at den var på jagt efter de gæslinger, som der lige nu er en del af nede i åen.
Den sad længe helt stille, så de havde vældig god tid til at studere den.

Projekt terrasse er færdiggjort, så to mænd er glade og meget tilfredse med sig selv. Nu vil de i gang med at rydde lidt op i det nedlagte træ, men først belønner de sig med en herretur til Älmhult for at se på fritidstøj.
Jeg ville ikke med, for jeg er lige så godt i gang med at sy … er dog blevet færdig med det planlagte, nemlig dækkeservietter med tilhørende grydelapper; stoffet indkøbt på håndarbejdsmessen.
Jeg kunne ikke stå for avisprintet og syntes, det så fint ud sammen med kaffekvadraterne, så jeg måtte lige finde ud af at kreere et eller andet.

P1010814P1010815

Jeg har også været ude i den store verden – man kan komme langt omkring på en pc – blandt andet var jeg en tur i Thailand, hvor vi nok aldrig kommer til i det virkelige liv; der er vist for varmt til os. Måske endda for varmt til at tale sammen, selv om det åbenbart er tilladt derude.

Vi må gerne tale sammen 

Sætningen med hæveautomaterne fik mig dog til at tro, at der 1) mangler et ord foran accepteres (kreditkort) og 2) at teksten skulle have befundet sig ved siden af en anden overskrift, men pudsigt så det ud ved første øjekast.
At jeg overhovedet begyndte at rejse, var fordi jeg skulle bestille hotel i London til dreimädchenturen senere på året. Et stædigt fastholdt princip røg sig en tur ved samme lejlighed: “Jeg vil have enkeltværelse!” Blev til “Prøv lige at se her, piger … vi kan få et familieværelse med en dobbelt- og to enkeltsenge for under det halve af,  hvad et enkeltværelse vil komme til at koste os.”
Die zwei Mädchen gik ind for forslaget, så vi tager den billige, men formentlig også hyggeligere løsning. Vi sparer faktisk så meget ved det, at det vil kunne betale for vores måltider i de to dage, vi har tænkt os at husere i London, inden vi tager ud til Charlotte.

29 kommentarer

  1. Herrerne er ørne til at se ørne, du er en ørn til at sy og fange underligt sprog, samt en ørn til at finde løsninger på hotelovernatninger.Det er ret ørnt!

    Kommentar af Jørgen — 28. april 2016 @ 15:24

    • En ørnestor tak fra min side for dine ord🙂

      Kommentar af Ellen — 28. april 2016 @ 15:38

  2. Flot ørn, men kunne den dog ikke være vegetar🙂 Eller eventuelt holde sig til fisk. På en eller anden måde er det ikke så synd for dem som for gæslingerne, hvilket naturligvis er nogen vrøvl, men jeg kan altså så godt lide gæs.

    Kommentar af Kirsten — 28. april 2016 @ 15:57

    • Jeg er fuldstændig på linje med dig … kan ikke oparbejde nær så meget medlidenhed med en fisk som med de små gæslinger!

      Kommentar af Ellen — 28. april 2016 @ 16:10

  3. Tillykke med den nye terrasse og de flotte kreationer fra din hånd; sikke kreative I er. Jeg er meget imponeret, og slet ikke misundelig….. Jeg ville virkelig ønske jeg også havde bare lidt flere minutter i døgnet til kreative sysler!
    Det lyder skønt 😀

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 28. april 2016 @ 16:41

    • Tak, tak🙂
      Sådan havde jeg det også i mange, mange år, Skøreliv – og pludselig en dag havde jeg al den tid, jeg havde behov for. Du kan godt glæde dig, for det er virkelig alle tiders!

      Kommentar af Ellen — 28. april 2016 @ 16:54

  4. Aldeles nydeligt og særdeles kreativt, men dækkeservietter med tilhørende grydelapper???

    Kommentar af www.rasminesrasteplads.blogspot.com — 28. april 2016 @ 17:06

    • Jaja, du ved: Når man har båret det varme ind på bordet, hvor tallerkenerne står på disse dækkeservietter, så lader man nonchalant grydelapperne ligge på bordet til at holde på det varme fad med – og det hele matcher bare🙂

      Kommentar af Ellen — 28. april 2016 @ 17:24

      • Jeg har aldrig set nogen lade grydelaooer ligge på bordet, men der er vel heller ikke andre end dig, der har så blærede grydelapper😀

        Kommentar af Rasmine — 28. april 2016 @ 18:24

        • Hvad så, hvis fadet er for varmt at røre ved?😉

          Kommentar af Ellen — 28. april 2016 @ 20:34

          • Fade, det kommer lige ud af ovnen, bliver anbragt i en holder med håndtag🙂

            Kommentar af Rasmine — 29. april 2016 @ 09:40

            • Ahh, okay … men den slags fade har jeg slet ikke🙂

              Kommentar af Ellen — 29. april 2016 @ 10:15

  5. Sej syning! Kan godt lide at dækkeservietter og grydelapper matcher – selvom det kommer det vist aldrig til her, primært fordi vi ikke bruger dækkeservietter.
    Bum – så skal I alligevel dele værelse. Håber i får nok kvadratmeter til også at kunne komme rundt – skriver hende, der har en del erfaring med ‘familieværelser’, omend det primært har været DK hvor kvadratmeterne ikke har matchet behov.

    Kommentar af Liv ☆ — 28. april 2016 @ 18:43

    • Nej, så kan jeg godt se visse vanskeligheder ved at få det til at matche…
      Jeg er nu også lidt bange for, at vi skal aftale hvem af os der skal bruge gulvet, men det vigtigste er, at vi har hver vores egen seng🙂

      Kommentar af Ellen — 28. april 2016 @ 20:36

  6. Mon der bliver ro på pigekammeret🙂 I hygger jer da rigtig og er samtidig så arbejdsomme

    Kommentar af Lene — 28. april 2016 @ 22:05

    • Det tror jeg ikke, at der gør – det bliver lige så slemt som et teenageværelse🙂

      Kommentar af Ellen — 29. april 2016 @ 08:59

  7. Google Earth – og alle de mange billeder fra reklamer, weblogs og rejsebureau’er er en rigtig fornøjelse for mig. Hvor var det du fandt den underlige om Kamala Beach? Det må næsten have været et rejsebureau.

    Nu er det 19 år siden jeg fik at vide at man kunne bruge MasterCard i hele verden, men da jeg kom til Brasilien, duede det ikke!!! Tænk engang! Hjemme igen spurgte jeg banken … og det tog længe før de fandt ud af at der var 3 hæve-automater i Brasilien hvor lige netop DEN type Mastercard-hævekort fungerede!!! Åh den stakkels venlige restaurationschef der stod og ventede i en halv time i telefonen for at få bekræftet at der var penge på det hævekort! Nej altså!

    Kommentar af Donald — 28. april 2016 @ 22:41

    • Det var et rejsebureau, men jeg husker ikke hvilket🙂
      Irriterende, altså! “Det virker i alle lande – de har i hvert fald alle mellem en og tre automater, der accepterer MasterCard.” Grrrr.
      Den stakkels restaurantchef havde vel ikke noget valg, hvis han ville have sine penge – men jeg bliver også virkelig sammenbidt over den slags oplevelser.

      Kommentar af Ellen — 29. april 2016 @ 09:02

  8. I har rovfugletække, tror jeg! Men billedet er vist ikke fra åen?😉
    Terrassen blevet nydelig, trods vejrlig og matematisk uenighed, så en shopamoktur i Älmhult er velfortjent. Og du får fred til at sy🙂
    Videnskabelige rapporter bliver næsten underholdende med din lille ‘ordbog’ i hånden!

    Kommentar af fiberfryd — 29. april 2016 @ 08:01

    • Nej, billedet er af en udstoppet fiskeørn🙂
      Det pyntede – nu skal den bare males færdig.
      De kan være meget underholdende på flere punkter – du skulle se nogle stavevejl, de lærde herrer/damer kunne præstere🙂

      Kommentar af Ellen — 29. april 2016 @ 09:04

  9. Fin kreation. Hos os bliver grydelapper/grillhandsker oftest på bordet, hvis fadet er varmt, så det ville da være sejt at kunne matche dem med dækkeservietterne. Som vi også bruger, så jo jeg kan godt se ideen🙂 Det kan da blive ret hyggeligt at kunne ligge og tøsesnakke om aftenen efter sengetid🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 29. april 2016 @ 09:17

    • Dejligt, at du kan se formålet med matchningen – jeg laver næsten altid matchende grydelapper, om ikke andet, så for at få brugt det tiloversblevne stof.
      Det bliver nemlig smadderhyggeligt – især når man kan ligge i hver sin seng😉

      Kommentar af Ellen — 29. april 2016 @ 10:17

  10. Brændt barn bruger -lapper! Her i huset er det ske-lapper af mindre størrelse end grydelapper. Det ovnfaste fad kommer i et stativ med isolerede håndtag, men en sølvske bliver pokkers varm i en ret lige fra ovnen.

    Kommentar af Elsebeth — 29. april 2016 @ 14:02

  11. Ellen, vil du være venlig at slette min kommentar om ske-lapper (10.). Jeg troede, at jeg ikke havde sendt den – havde set det forkerte sted. Det er hvad der kan ske, når labberne finder frem til det forkerte sted – og lapperne kunne ikke have hjulpet mig – her hjælper kun bønner …

    Kommentar af Elsebeth — 29. april 2016 @ 14:15

    • Øh, jo, men hvorfor dog? Og skal denne kommentar så også slettes?

      Kommentar af Ellen — 29. april 2016 @ 14:25

  12. Heldige “unge” mennesker … sådan at få “lov” til at se en Fiskeørn live😉
    Man er lidt grønlig …

    Kommentar af perteilmann — 29. april 2016 @ 17:37

    • Ja, de er heldige, og mor her lå bare i sin seng, så hun var også lidt grøn🙂

      Kommentar af Ellen — 29. april 2016 @ 19:59

  13. D’herrer får da virkelig noget ud af turen. Formfuldendt terrassetræværk og så fiskeørn…
    Hvor er de blevet flotte, dine dækkeservietter og lapper. Det var nu også noget inspirerende stof, du viste frem!
    Jeg er godt nok spændt på, hvor mange kvadratmeter I tre får at boltre jer på. Men besparingen til kost kan opveje meget! Vi sidder også og vurderer pris kontra hvad kan vi ellers få ud af feriebudgettet… Så vi endte med hotellejlighed og “spis selv derhjemme”, hvis vi ikke kan finde noget godt udervejs. Glæder mig så meget til turen…. og til at læse om jeres tur! Man kunne jo få flere gode ideer. Jeg er begyndt at følge National Gallery og British museum på Instagram, en ny inspirationskilde….

    Kommentar af Anne Holtegård — 29. april 2016 @ 18:50

    • Uh, jeg var vild med det stof🙂
      Jeg er også lidt spændt på gulvpladsen, men som skrevet, er det vigtigste, at vi har hver vores seng! Jeg kan også godt lide at have en lejlighed, for så kan man vælge at spise ude. Med et hotelværelse har man ikke noget valg. Kan godt forstå, at du glæder dig.
      Vi får ikke så lang tid i London, og de to andre får lov at bestemme, hvad vi skal se. Næsten …😉

      Kommentar af Ellen — 29. april 2016 @ 20:03


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.