Hos Mommer

26. april 2016

Der er altid arbejde til dem, der vil arbejde …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:15
Tags: ,

P1010806Vi kørte hjemmefra i et forrygende vintervejr med masser af slud og nærmest stormvejr. Mændene sad foran i bilen og brummede over “det satans vejr … vi skal op og arbejde, skal vi!”
Det dårlige vejr fortsatte og fortsatte, og mændene fortsatte med at kommentere på vejret med dystre stemmer – lige indtil vi var små 30 km fra torpet, hvor både luft og veje var tørre, og himlen havde fået blå pletter. Da vi nåede frem, skinnede solen højt og flot, så mændene stoppede deres mukkerier og skyndte sig at spise en bid mad, hvorefter de gik ud og gik i gang.
Solen kommer og går, men det holder tørt!

Rolf havde holdt hvad han lovede og havde lagt træet ned. Naboen havde også gjort hvad han havde lovet, nemlig brugt sin traktor til at trække stammerne op på plænen, så vi ikke selv skal slæbe det hele alt for langt. Han havde også afgrenet stammerne og skåret dem over et par gange, så de har lidt mere håndterbare størrelser. Det var ikke aftalt, men han er, som sagt flere gange før, verdens bedste nabo.

P1010802 

Vi kommer ikke til at kede os heroppe i et godt stykke tid fremover. Det ser måske ikke ud af så meget på billedet, men det er meget brænde, der ligger her og venter på en sav og en brændekløver. Jeg vil tro, at med det, vi har tilbage, vil vi have brænde til de næste fem år – også hvis vi ikke sparer på det, hvilket vi aldrig gør heroppe.
Arbejde mangler vi ikke … det er godt nok ikke lønnet, men kan man ikke sige, at det er en form for løn, at vi har brændet helt gratis?
Der er heller ikke en chef, der står og kigger på sit ur eller kommer og omprioriterer, hvad vi skal lave. Vi møder, når vi har lyst og holder lige så mange og lange pauser, som det passer os. Ferien skal ikke ske i samråd med andre. Vi har kun én kollega, men vi kommer vældig godt ud af det.
Faktisk en ret god arbejdsplads.

26 kommentarer

  1. I har fundet jer en perfekt arbejdsplads, god chef og skønne kollegaer.. Det bliver ikke bedre. 🙂
    Hils Sverige fra os.

    Kommentar af Inge — 26. april 2016 @ 17:46

    • Nej – tænk, hvis det altid havde været sådan. Nå, jeg skal nu ikke klage 😉

      Kommentar af Ellen — 26. april 2016 @ 17:51

  2. Den ideelle verden 🙂

    Kommentar af Eric — 26. april 2016 @ 19:58

    • Absolut 🙂

      Kommentar af Ellen — 26. april 2016 @ 20:46

  3. I hygger jer, I sparer penge og I får varmen. Hele tre ting på en gang 🙂

    Kommentar af Lene — 26. april 2016 @ 20:33

    • Som Eric skrev: Den ideelle verden 🙂

      Kommentar af Ellen — 26. april 2016 @ 20:46

  4. … og mændene fortsatte med at kommentere XX vejret. De kan da i det mindste se, hvor langt de er kommet både med rækværk og brænde. Mon ikke de holder modet oppe ved tanken om den dejlige mad, kokken vil lave til dem.

    God arbejdslyst til alle!

    Kommentar af Elsebeth — 27. april 2016 @ 01:07

    • Brændet må vente – terrassen har førsteprioritet – men nej, de er bestemt ikke utilfredse med at blive godt serviceret, hvad det kulinariske angår 🙂

      Kommentar af Ellen — 27. april 2016 @ 09:21

  5. Brænde til fem år… det er da fantastisk, og det er slet ikke til at forstå, at det kan række så længe, når man ser på billedet.

    Kommentar af Stegemüller — 27. april 2016 @ 07:19

    • Det kan det som sagt heller ikke alene, men der er mere i, end det umiddelbart syner.

      Kommentar af Ellen — 27. april 2016 @ 09:22

  6. Det glæder mig I ikke hører til de arbejdssky elementer, men indretter jer på en for arbejdets udførelse ganske passende måde. Gode dage i Sverige.

    Kommentar af Jørgen — 27. april 2016 @ 07:25

    • Det må man gøre … indrette sig, altså – og tak 🙂

      Kommentar af Ellen — 27. april 2016 @ 09:23

  7. Haha, Ellen; du er da den bedste reklame for efterløn/pension jeg har mødt! Jeg er glad for, at du overlevede turen med de mukkende mænd, det er ingen spøg, men nu kan de afreagere og blive godt og grundigt trætte, så du får lidt fred.

    Kommentar af fiberfryd — 27. april 2016 @ 08:40

    • Tak … bare ærgerligt, at Peter ikke er helt enig med dig 😉
      Jeg gravede mig ned i mit strikketøj og egne tanker, så gik det helt fint …

      Kommentar af Ellen — 27. april 2016 @ 09:24

  8. Dejlig arbejdsplads, I der har fundet jer 🙂 Lige pt. er der så meget ævl og kævl i Verdensfirmaet, at jeg kan blive helt misundelig og drømme lidt om at blive skovhugger, da kævler er bedre end kævl. Og holder det stadig tørt hos jer, så er det da også til at blive lidt misundelig over.

    Kommentar af Fruen i Midten — 27. april 2016 @ 09:02

    • Hahaha, ja, kævler er mange gange bedre end kævl 😀 … men jeg har måske en anelse svært ved at se dig som skovhugger 🙂
      Vi vågnede i snevejr her til morgen!

      Kommentar af Ellen — 27. april 2016 @ 09:26

      • Visse vasse, jeg kan helt sikkert blive en vældig god skovhugger. Jeg fældede fx vores juletræer 😉 Nå, øv for dårligt vejr. Som ligner vores.

        Kommentar af Fruen i Midten — 27. april 2016 @ 10:01

        • Nårhh – så skal der jo kun en mindre opgradering til 😉
          (Jeg elsker dit ‘visse vasse’, det er lige så dejligt Bedstemor Andsk som mit ‘du godeste’).

          Kommentar af Ellen — 27. april 2016 @ 10:41

  9. Hvor er det godt, I kommer så godt ud af det med jeres kollega 😉

    Kommentar af conny — 27. april 2016 @ 12:25

    • Det er meget heldigt, når man nu kun har en enkelt 🙂

      Kommentar af Ellen — 27. april 2016 @ 12:38

  10. Ellen, du overså, at jeg med ‘XX’ i min første sætning vil slette i ‘at kommentere PÅ vejret”.

    Kommentar af Elsebeth — 27. april 2016 @ 13:05

    • Nårh, jeg overså ikke dine X’er – vidste bare ikke, hvad du mente med dem, men jeg var lige røget i ‘på’-fælden der … beklager … øv, at det kan være så smittende.

      Kommentar af Ellen — 27. april 2016 @ 13:20

  11. Ja det er en god arbejdsplads 🙂 Jeg kan godt lide det vejr-held, som fulgte jer! Somme tider kan det betale sig at flytte sig. Ofte kan jeg her se skyer i horisonten mens solen skinner uhæmmet ned på min lille “torp” 🙂 Så er man heldig!

    Kommentar af Donald — 27. april 2016 @ 13:32

    • Den bedste arbejdsplads 🙂
      Vi var meget heldige i går, men ikke så meget i dag 😦 – og du har da vist også fået placeret dig rigtigt i det danske landskab 🙂

      Kommentar af Ellen — 27. april 2016 @ 14:55

      • I den grad er vi rigtigt placeret her i byen 🙂

        Kommentar af Donald — 27. april 2016 @ 15:17

        • Dejligt 🙂

          Kommentar af Ellen — 27. april 2016 @ 15:25


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.