Hos Mommer

11. april 2016

Nu gik den simpelthen ikke længere

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 18:01
Tags: , ,

Jeg havde tænkt tanken.
Det havde John også – John, som selvfølgelig udmærket ved, hvor meget jeg savner dem.
Inge tænkte den også.
Så kom Ditte på banen.
”Se nu at få fundet ud af at komme en tur til England; du kan jo ikke vente syv uger endnu med at se Charlotte og børnene.” Det skrev ingen af de to, men det var det, de mente. John var mere direkte …
AW3V2909cNej, jeg kan faktisk overhovedet ikke vente; det blev endnu sværere efter at have sat ord på det i går, så ind og kigge hos SAS. De havde billetter til en nogenlunde rimelig pris – men også kun nogenlunde – og ikke til de få fly, jeg har mulighed for at vælge, når jeg er afhængig af at skulle videre ud i det engelske land, og jeg nægter at give over 4000 kroner for en billet … no way. Jeg plejer at kunne holde dem på en fjerdedel.
Vi skal en hel del andet det næste stykke tid, så der var ikke det store spillerum; faktisk kunne der kun være tale om en enkelt uge, hvor det kan lade sig gøre for mig at tage afsted, og den slags ufleksibilitet straffes tit. Det er det, flyselskaberne lever af.
Så kiggede jeg på British Airways. Da jeg gik ind på ba.com, troede de jeg var tysker, men pyt, tænkte jeg, så meget tysk kan jeg da, så jeg klikkede datoerne ind … og fik priser retur på over 4500 kroner, og så skulle jeg oven i købet skifte fly! For at komme til London!! Resulterende i en rejsetid på seks timer!! De må have spist søm.
Jeg kapitulerede og ringede til Charlotte for at fortælle de sørgelige fakta, og at jeg nok ikke kom alligevel.
Hun svarede, at BA åbenbart vil gøre meget for ikke at få tyskere ind i UK … prøv at ændre land til Danmark og sprog til engelsk, hvilket jeg gjorde.
Miraklet skete, og jeg fik en returbillet til under 1100 kroner. Now we’re talking … det er ikke smart at være tysker, åbenbart … jeg bookede omgående, inden nogen fortrød et eller andet, så nu skal jeg til England om tre uger. Da jeg printede min rejseplan, fandt jeg ud af, at en del af årsagen til den billige billet var, at jeg kun må have håndbagage med. En kuffert, der skal checkes ind, vil koste 277 kroner pr. vej. Øv, er de nu også begyndt på det lavprispjat? Det gør så ikke noget – jeg kan sagtens klare mig med håndbagage, når jeg kun skal være væk i fem dage.
Næste problem er, at ankomstdagen er en bank holiday i England, så togene kører efter weekendkøreplanen. Pokkers – jeg havde ikke tænkt over, at det var derfor, billetten til den dag var ekstra billig, men det må jeg bare finde en løsning på – det vigtigste var flybilletten, og i allerværste fald må Charlotte køre til Reading og hente mig.
Det er faktisk ret svært at skrive dette med begge hænder oppe over hovedet, men det er altså svært at få dem ned.
Nu skal jeg nemlig kun sove 21 gange, inden jeg skal se dem igen.

37 kommentarer

  1. Ha! Tænkte jeg det ikke nok! Du kunne da ikke vente i 7 uger! Selvfølgelig måtte du gøre noget…
    Fint med billigbilletter… så må de små sten på vejen ryddes på en eller anden måde. Det hører vi jo nok mere om…
    Jeg skal vente helt til August!!! Suk!!! Vi snakker og lægger planer hver gang vi mødes, Gitte og jeg😉

    Kommentar af Anne Holtegård — 11. april 2016 @ 18:14

    • Hehe, nej, det kunne jeg så ikke🙂
      Småtingene skal jeg nok finde ud af.
      God fornøjelse med den videre planlægning – det er jo en stor del af en rejse🙂

      Kommentar af Ellen — 11. april 2016 @ 18:30

  2. Det lyder fantastisk! Rigtig god tur om ganske få dage!…

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 11. april 2016 @ 18:16

    • Ohhh, det bliver skønt, tak🙂

      Kommentar af Ellen — 11. april 2016 @ 18:30

  3. Det var godt du begyndte at handle i stedet for at sukke..😉

    Kommentar af Inge — 11. april 2016 @ 18:19

    • Jamen du har jo ret, Inge🙂

      Kommentar af Ellen — 11. april 2016 @ 18:31

  4. Fedt! Fedt! Fedt! Fedt!🙂

    Kommentar af Liv ☆ — 11. april 2016 @ 18:35

    • Ja! Ja! Ja! Ja!🙂

      Kommentar af Ellen — 11. april 2016 @ 18:45

  5. Herligt med en improviseret rejse. Ikke at det er noget, jeg gør det i, men jeg kan sagtens leve mig ind i begejstringen. Og bank holiday – kan du ikke “bare” leje en bil eller være så tilpas mormoderlig hjælpeløs, at de handlekraftige englændere arrangerer afhentning? – Det må være til at overkomme, når du kun har håndbagage🙂

    Kommentar af Eric — 11. april 2016 @ 18:49

    • Nej, det gør jeg normalt heller ikke, men der var noget, der pludselig fyldte alt for meget🙂
      Hvis jeg spillede hjælpeløs, ville de ikke tro mig, og hvis jeg virkelig var det, ville de blive meget, meget bekymrede😉 – og jeg kan, af flere årsager, ikke nænne at jage hende til Heathrow.
      Problemet har i øvrigt løst sig selv, for weekendkøreplanen viste sig at passe perfekt til mit behov!

      Kommentar af Ellen — 11. april 2016 @ 18:57

      • Fantastisk, alt flasker sig.

        Kommentar af Eric — 11. april 2016 @ 20:09

        • Ja. Det fik mig til at tænke på Mark Twains ord: “Jeg har haft mange bekymringer i mit liv; de fleste af dem blev aldrig til noget.”

          Kommentar af Ellen — 11. april 2016 @ 20:22

  6. Hvor er det bare DEJLIGT at læse; jeg havde såmænd også tænkt på, om du virkelig kunne vente hele syv uger – en hel skolesommerferie. Og nu skal du kun sove 21 gange…

    Kommentar af Stegemüller — 11. april 2016 @ 19:06

    • Hehe, ja, og jeg ville have forsvoret, at det skulle være nødvendigt at sparke mig i gang, men jeg er glad🙂

      Kommentar af Ellen — 11. april 2016 @ 19:47

  7. Ha, stakkels John har ikke kunnet holde ud at høre på dig et sekund mere, så noget måtte gøres😉 Og nu er alle glade. Og alt er godt🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 11. april 2016 @ 20:59

    • Tror du virkelig det var sådan det var? Umuligt😉
      Men ja, alle er glade og alt er godt, det har du helt ret i🙂

      Kommentar af Ellen — 11. april 2016 @ 21:13

  8. Sikken en historie om fly booking! Jeg ved ikke meget om det, men ved dog at der er en hel del bremser for de billigste billetter. Nogle lande skal betale mere. – Men det var jo godt at datteren kunne regne ud hvad der skete! Seks timer og flyskift – hah!

    Kommentar af Donald — 11. april 2016 @ 21:22

    • Ja, tænk at forestille sig, at man gider tage fra København over Amsterdam for at flyve til London!

      Kommentar af Ellen — 12. april 2016 @ 07:49

  9. Hvor er det dejligt for dig. Tillykke med billetten😉 Og hvor er det et skønt billede af de tre. Er det taget af en professionel fotograf?

    Kommentar af betty — 11. april 2016 @ 22:05

  10. Hvor skønt, Ellen, det glæder mig for dig! Jeg overvejede skam, om du ikke ville med i kufferten, når vi kører derover den 22. april🙂
    De stakkels tyskere; det er jo næsten en sag for menneskerettighedsdomstolen😉

    Kommentar af fiberfryd — 12. april 2016 @ 06:49

    • så er der dato på! Jeg ringer til dig senere i dag – en vis aftale står selvfølgelig stadig ved magt🙂
      Jeg ved simpelthen ikke hvad der gik galt første gang!

      Kommentar af Ellen — 12. april 2016 @ 07:54

  11. Skønt for dig med en rimelig pris for rejsen, og der ikke er så længe til du skal se guldklumperne, og ikke mindst forventningens glæde.:-)

    Kommentar af Madonna — 12. april 2016 @ 07:08

    • Ja, det var godt, og jeg glæder mig meget nu🙂

      Kommentar af Ellen — 12. april 2016 @ 07:54

  12. Sikke dejligt:) Flyver du aldrig med Ryanair eller Easyjet? Det gjorde min mor altid da vi boede i England og vi gør også nu. Hun kom tit afsted for en 500kr tur retur. Vi har lige bestilt til en weekend i august når vi skal til bryllup. 1800 for 4 personer med Ryanair:) Nå, men det var et sidespring. Rigtig go’ tur og nyd dine dage med familien;)

    Kommentar af Mette — 12. april 2016 @ 08:05

    • der skulle stå 1800kr for os alle 4:)

      Kommentar af Mette — 12. april 2016 @ 08:06

      • Jeg vidste godt, hvad du mente🙂
        Easyjet og Ryanair flyver ikke til Heathrow, og i forhold til, hvor mine englændere bor, er det kun Heathrow, der er i spil. Gatwick og Stansted forlænger rejsetiden i den sidste ende så irriterende meget, at jeg hellere vil give lidt flere penge for flybilletterne.
        Tak, jeg vil nyde🙂

        Kommentar af Ellen — 12. april 2016 @ 09:00

        • Ah, I see. Ja, det kan ikke betale sig for dig så. Rigtig go’ tur:) Jeg ville nu også hellere flyve med SAS eller BA hvis det gav mening for os:)

          Kommentar af Mette — 12. april 2016 @ 09:13

          • Det er så noget helt andet, men jeg er enig i, at de er lidt bedre end lavprisselskaberne🙂

            Kommentar af Ellen — 12. april 2016 @ 09:16

  13. Sådan skal det gøres. Der er vist ikke langt fra tanke til handling hos Mommer🙂

    Kommentar af kisser — 12. april 2016 @ 09:20

    • Der var åbenbart langt nok til, at jeg skulle sparkes af to dejlige kvinder og min mand😉

      Kommentar af Ellen — 12. april 2016 @ 11:24

  14. Ellen, du er fantastisk

    Kommentar af Helle A. — 12. april 2016 @ 09:47

    • Kære Helle-som-jeg-gerne-kom-til-at-at-kalde-Hanne – læser du virkelig med endnu? Og nu snakker du også med, hvor dejligt🙂
      Det eneste, der er fantastisk her er, at det er fantastisk, at du synes jeg er fantastisk, for det er jeg overhovedet ikke, men det er da skønne ord🙂

      Kommentar af Ellen — 12. april 2016 @ 11:27

  15. Så godt at du kan komme afsted og se familien i England inden længe. Man kan gå hen og få abstinenser, når der går for lang tid – og jeg er endda kun en ½ times bilkørsel fra min familie😀. Kan så godt forstå at du glæder dig🙂

    Kommentar af Margrethe — 16. april 2016 @ 12:37

    • Uhhh, sådan nogle som dig vil jeg slet ikke høre på – det gør alt for ondt, når man i forvejen har abstinenser🙂
      Nej, det passer ikke – jeg har det udmærket, som det er – sådan har det altid været for mig, og det går fint i hverdagen. Lige indtil det ikke går mere😉

      Kommentar af Ellen — 16. april 2016 @ 12:46

  16. Det er godt med en passende reaktion på frustrerede behov. God rejse.

    Kommentar af Jørgen — 17. april 2016 @ 14:33

    • Noget måtte gøres … og tak!

      Kommentar af Ellen — 17. april 2016 @ 15:41


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.