Hos Mommer

10. april 2016

Det næstbedste må være okay lidt endnu

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 13:07
Tags:

Hi Mormor, we have made Berk – the village from How To Train Your Dragon! Now we are playing with it
Hi Mormor I really miss you we are having lots of fun with the stuff you bought us.
Love from Anna and Aubrey
xxx

Vi hyggerJeg elsker at se, hvordan børnene bruger mere tid på at opbygge et eller andet ud fra fantasien, eller b[r]ygge videre på et eller andet, de har set eller læst, end de senere bruger på den egentlige leg. Når Berk er færdig, er den ikke færdig alligevel; enten vokser den, eller også flyttes der grundigt rundt på tingene. Det er skabelsesprocessen, der er den vigtigste og sjoveste del af det hele.

Når selv Tim siger til Charlotte “I miss your mother”, så er det ved at være længe siden, vi har set hinanden.
Jeg ved så ikke, om det er mig, han savner, eller det er min gode mad og den tilhørende gode vin, han og jeg nyder at nyde i fællesskab (lige på det punkt har han jo en ‘kedelig’ viv), men det var da sødt sagt, og Charlotte og jeg blev enige om, at det nok var bedst for os begge to alle tre at lade være med at spørge ham …
Børnene savner os også, hvilket ikke nødvendigvis er pga. maden, men uanset hvad, er det sikkert intet imod, hvor meget jeg efterhånden savner dem. Og der er stadig syv uger til de kommer. SYV UGER. Det er altså længe – også selv om jeg altid hævder, at tiden flyver afsted for os. Det gør tid nemlig ikke, når man tænker fremad, kun bagud.
Det bedste er selvfølgelig at være sammen. Det næstbedste er, at de er søde til ofte at sende billeder af deres hverdagsliv; nu med Berk og sidst med flodbadningen, som de i øvrigt fortsætter med … nu har de været i seks gange, lød den seneste melding. Charlotte synes ikke hun bestiller andet end at vaske de tilmudrede våddragter og sokker, de har på, når de huserer dernede – nu med deres legekammerater fra landsbyen. Både de respektive mødre og mormødre (drengenes mormor er Charlottes nabo) synes de er godt tossede hele bundtet, men ungerne har en fest, det kan der ingen tvivl være om.

Aprilbadning igen

Måske får man den slags mærkværdige badelyster, når man har 80 kilometer til stranden, men elsker at bade.
Moderen holder såmænd meget af at arrangere en udflugt til den rigtige strand en gang imellem, men det alt for tidligt endnu. Synes moderen.

18 kommentarer

  1. Hvor er det dog dejligt, at du glæder dig så meget til at se dem alle sammen igen. Så er man en harmonisk og glad familie! Skøre unger med deres flodbadning, men så længe de har det sjovt er det jo fint. Det er også dejligt at se, at de leger rigtigt i stedet for at sidde og stirre ind i en skærm.

    Kommentar af Stegemüller — 10. april 2016 @ 14:12

    • Det tror jeg da bestemt også, at vi er – altså både harmoniske og glade🙂
      Ipadder indgår også i legematerialet, men det tager slet ikke overhånd.

      Kommentar af Ellen — 10. april 2016 @ 18:08

  2. Jeg forstår dig🙂 Og dine børnebørns lege bringer mig lige lukt tilbage til mine børns måde at lege på. Godt at I kan holde kontakten ved lige på en anden måde end blot for 10 år siden.

    Kommentar af Lene — 10. april 2016 @ 21:18

    • Og det er en skøn måde! Gid mange flere børn var klar over, hvor sjovt det er🙂
      Heldigvis er udviklingen med os fjernbedstemødre …

      Kommentar af Ellen — 11. april 2016 @ 07:52

  3. Vi har lige haft besøg af min mands skolekammerat og hans lille dreng. Vi var i Legoland i lørdags, da Fraser var her for at se det ‘rigtige’ Legoland:o) Nu kommer farmor snart på besøg (i pinsen) Det glæder vi os til:) Føles allerede som lang tid siden, at vi var i England sidst. Det er det ikke for vi var der i påsken:) Men det er sundt at savne og Skybe er jo den bedste opfindelse nogensinde:)

    Kommentar af Mette — 11. april 2016 @ 08:55

    • Hvor hyggeligt🙂 Hvad syntes han så om det rigtige i forhold til det i Windsor?
      Det føles alt for hurtigt som alt for længe siden🙂
      Skype er perfekt for langt de fleste, men vi bryder os ikke rigtig om det – har forsøgt os flere gange, men det fungerer bedst for os uden at skype. Ved godt, at vi er underlige😉

      Kommentar af Ellen — 11. april 2016 @ 15:07

  4. Og har man ‘ikke noget’, så kan man selv lave det, hvis fantasien er i orden! Hos min far og mor stod der i min mors værksted, lige indtil hun var over 80 år, det fineste dukkehus lavet af en papkasse, som min datter lavede i en sommerferie til sin lille kusine. Alt var hjemmelavet – gulvtæpper vævet på en æske, gardiner, tv, møbler og køkken- og badeværelsesudstyr, selv service. Hun havde også lavet et stort fjernsyn, og om aftenen viste de to tv-avisen for min mor og far med tekst og billeder lavet på lange strimler, som de førte igennem på skærmen.

    Fantasien er stadig i orden – hun lærte sin ældste søn at stave til ostrich – cheese in danish and your dad’s first name. Derfor var han den eneste i klassen, der til lærerens overraskelse kunne stave ordet til en prøve. Til forklaringen svarede de andre børn, “Justin, please teach us Danish!”

    Kommentar af Elsebeth — 11. april 2016 @ 12:31

    • Enig: Så længe fantasien blomstrer, mangler man aldrig legetøj. Jeg kan godt huske, hvor sjovt det var selv at lave tæpper, gardiner m.m. til mit dukkehus. Jeg nåede dog aldrig til at lave service🙂
      Haha, sjov huskeregel, og jeg kan godt forstå, at han ikke umiddelbart glemte den igen! Dansk er godt at kunne i flere sammenhænge …

      Kommentar af Ellen — 11. april 2016 @ 15:11

  5. Jeg forstår ski godt både du, I og de savner. Har du lavet et lille bitte tjek på SAS, måske er der en “næsten” gratis billet der passer lige til dig et par dage..🙂 Jeg ved godt du helst vil have det planlagt, men nogle gange er det også OK, bare at smutte af sted 2-3 dage og få fyldt lidt op på “mommer” kontoen i begge lande.

    Kommentar af Inge — 11. april 2016 @ 12:37

    • Uhhh, jeg har faktisk selv haft tanken, Inge. Det er virkelig for lang en pause denne gang🙂

      Kommentar af Ellen — 11. april 2016 @ 15:12

  6. Åh, hvor jeg forstår dig! Syv uger er altså længe at vente, når der allerede er gået lang tid siden sidst, så måske skal du følge Inges råd?
    I morgen vover jeg mig for første gang ind til børnebørnene, som skal hentes og passes til forældrene kommer hjem (Peter er med, så det skal nok gå fint). Jeg savner dem også – og jeg så dem endda i påsken🙂

    Kommentar af fiberfryd — 11. april 2016 @ 15:14

    • Og som jeg skrev til Inge, er det under overvejelse🙂
      Det lyder som om det går lidt bedre med dig? Det trækker ellers i langdrag, må jeg sige. Hvor må det altså være irriterende. God fornøjelse med børnebørnene🙂

      Kommentar af Ellen — 11. april 2016 @ 15:26

      • Det går absolut bedre, men selvfølgelig alt, alt for langsomt efter min mening! Svimmelhedsklinikken har heldigvis lagt nogle øvelser på nettet, så nu trænes der flittigt – jeg skal jo være klar til Englandsturen🙂

        Kommentar af fiberfryd — 12. april 2016 @ 06:56

        • Det skal du i hvert fald!

          Kommentar af Ellen — 12. april 2016 @ 07:48

  7. Det gik bare ikke så godt dengang oppe i terminal 3, hvor hun sagde “Kom så, din bette møgunge!” Da blev der kikket skævt til hende. Folk kunne jo heller ikke vide, at for ham var det et af hans mors kæleord om ham. De bruger dansk, når de vil snakke hemmeligt blandt andre i USA. Hun har lært at passe bedre på i Danmark …

    Kommentar af Elsebeth — 11. april 2016 @ 17:15

    • Aj altså – kan folk ikke engang høre, når man siger noget kærligt og for sjov? Der er mange måder at sige ‘møgunge’ på, og din datters må helt givet have afspejlet, at det ikke var skældud.

      Kommentar af Ellen — 11. april 2016 @ 18:28

  8. Ja, så er det vist på tide at finde rejsepengene frem🙂

    Kommentar af Donald — 11. april 2016 @ 21:19

    • Jeps – og de er så fundet frem🙂

      Kommentar af Ellen — 11. april 2016 @ 21:21


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.