Hos Mommer

23. marts 2016

Et meget specielt soveværelse

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 14:57
Tags: ,

Det nye soveværelse 1

Ihh, jeg kan næsten ikke vente, men det bliver jeg nødt til … jeg har virkelig fået englænderintervallerne grundigt ødelagt i år, og det bare fordi jeg partout ville over til the snowdrop walk, som så ikke engang blev til noget pga. for meget vand overalt.
Det betød, at vi tog derover kun fire uger efter de havde været her til jul, og vi ser dem ikke igen før sidst i maj, hvor de kommer her en uges tid. Atter en kedelig tidslængderekord – næsten fire måneder. Det er sjældent, og det er ikke sjovt! Jeg kan tydeligt mærke, at mormorkontoen er ved at gå i negativ, men vi kan simpelthen ikke få det til at passe med alt det andet, vi skal (luksusproblem, I know …), så jeg kommer nok til at vente.
I princippet kan vi godt den første uge i maj, men så er der kun fire uger til de kommer.
Vi skal derover til sommer, og egentlig ville jeg helst have taget afsted i juni, men det er igen for tæt på deres besøg her … det er sandelig ikke nemt, dette her.
Det ender nok med, at det bliver enten i midten af eller sidst i juli. De kommer nemlig ikke til DK i deres sommerferie, desværre, da de har andre planer i år.

Granny flat’en er næsten færdig nu. I sidste uge kom der tæpper over det hele, undtagen ude langs siderne i soveværelset, hvor de specielle pummets er blevet lagt efter rensningen – efter ordre fra The Planning Commission, som svarer til vores fredningsmyndigheder.

Cleaning pummets

I går kom sengen – en dejlig, bred seng til ære for morforældrene med et BMI, som har passeret de 20 …
Se bare, hvor lidt mormors lille prinsesse fylder i den.
Bemærk dobbeltdynen. Charlotte og Tim kunne ikke leve uden sådan en, så de troede også, at det ville være lykken for os, men den bliver udskiftet med to enkeltdyner, når vi skal bruge sengen, for vi bliver simpelthen skilt mindst fem gange pr. nat, hvis vi skal enes om sådan en. Med andre ord: Vi kan ikke enes om sådan en!
Her kan man, på trods af, hvad jeg lige har skrevet, virkelig tale om, at der er høj rejsning i soveværelset, tøhø. (Den var jeg SÅ fristet til at bruge som dagens overskrift, men jeg turde ikke …)
Det er et meget specielt rum, og også meget stort til et soveværelse, men der er kun et lillebitte vindue i, så det kan ikke rigtig bruges til andet – og at gøre vinduet større eller sætte et til i er fuldstændig udelukket, da det er et fredet hus, hvor den ældste del er dateret 1410.
Det er et temmelig råt look, og det er svært at give det rigtige indtryk gennem et billede, men vi har jo set både det og Blogger’s Landing, som de har døbt stuen, flere gange undervejs i renoveringsprocessen, og vi glæder os meget til at komme over og indvie dette særegne rum. Nu mangler bare badeværelset, men det skal nok komme – indtil da må vi ned ad trappen for at få klaret den slags, hvilket de ikke har det det ikke så godt med, at vi skal om natten. Vi har forsikret dem om, at så affældige er vi ikke endnu, men det bliver da skønt, når vi bare lige kan vælte os ud i eget badeværelse.

Det nye soveværelseC&A

Sleeping Beauty?

30 kommentarer

  1. Hold da op. Hvor er det flot! Der kan man tale om et rustikt rum med atmosfære. Jeg er vild med det!

    Kommentar af Randi — 23. marts 2016 @ 16:06

    • Ja, mere rustikt bliver det næppe.
      Dejligt, at det ikke kun er os, der synes det er et dejligt rum🙂

      Kommentar af Ellen — 23. marts 2016 @ 16:28

  2. Kujon, Ellen!;-) Den overskrift havde da været lige i øjet.:-))

    Lækkert med de rå sten og en dejlig bred seng, men forstår jer til fulde mht. den fælles dyne, man skal ha’ hver sin, basta, ellers ligger den anden konstant uden dyne……

    Kommentar af Madonna — 23. marts 2016 @ 16:54

    • Det havde den, men sommetider er jeg en værre kylling😉
      Ja, og sjovt nok synes vi begge to, at vi hver især har undværet dyne hele natten🙂

      Kommentar af Ellen — 23. marts 2016 @ 17:06

  3. Et virkelig skønt rum! Der skal virkelig meget til, før jeg ville synes, at det er for stort til at bruges som soveværelse. Hvor stort er det?

    Kommentar af Rasmine — 23. marts 2016 @ 18:57

    • Uhhh, det ved jeg ikke, men et forholdsvis kvalificeret gæt er 35-40 kvadratmeter – og ja, det er virkelig et skønt rum.

      Kommentar af Ellen — 23. marts 2016 @ 23:55

  4. Dejligt at I nu har jeres helt egen afdeling der står klar. Jeg kan godt forstå du gerne vil derover snart. Dobbeltdyner er heller ikke noget foe os. Jeg har sovet med et badehåndklæde sydpå af samme årsag, men det kræver at jeg sover udstrakt og liggende på ryggen, hvis det skal kunne dække mig.

    Kommentar af Pigen fra landet — 23. marts 2016 @ 20:05

    • Ja, det er så fint, at vi har det, og så går der små fire måneder, inden vi kan se det IRL😦
      Haha, næh, der er ikke meget plads til fosterstiling eller hvordan man nu kan lide at sove, hvis man kun har et badehåndklæde🙂

      Kommentar af Ellen — 23. marts 2016 @ 23:58

  5. Arj altså ! sikke et soveværelse – jeg er en lillebitte smule misundelig. Som efter mange mange år i et stort soveværelse nu “må nøjes” med et lillebitte! Dont worry jeg overlever, men kan da godt se, når noget andre har er flottere. Og jeg har ingen problemer med dynen, den har jeg helt for mig selv. Kh påskehilsen Marianne

    Kommentar af marianne bentzen — 23. marts 2016 @ 22:43

    • Vi har altid brugt husets mindste værelse som soveværelse, fordi “vi skal jo bare sove” … hmmm, eller noget … men i hvert fald har vi ikke brug for meget gulvplads😉
      Jeg elsker dobbeltdynen, når jeg er derovre uden John, så jeg kan også sagtens finde ud af at have sådan en for mig selv. Men. Jeg vil hellere have John og undvære dobbeltdynen.
      God påske til dig herfra🙂

      Kommentar af Ellen — 24. marts 2016 @ 00:04

  6. Jeg er enig! Det er rart at vide, at der er et godt soveværelse et sted i udlandet, hvor man har førsteprioritet. Længden på dynen fejler ikke noget, kun bredden. Det er nok heller ikke så populært, at man er nødt til at vække sidekammeraten for at få dynen vendt en varm sommernat. Jeg har sørget for, at alle voksendyner er 220 x 145 cm her og der – det er til at finde ud af at være styrmand på.

    Kommentar af Elsebeth — 23. marts 2016 @ 22:44

    • Det er et godt kodeord: ‘Førsteprioritet’ – det er da det vi har, når vi besøger vores unger i udlandet. Det har jeg egentlig ikke tænkt så meget over, men det er jo sådan det er🙂
      Årh, I holder jer godt nok nogle store dyner – det tror jeg også, jeg vil til at indføre – det er jo en halv dobbeltdyne! Men det må være skønt at putte sig i.

      Kommentar af Ellen — 24. marts 2016 @ 00:08

  7. Det SKAL være trygt og godt at komme i seng, lige fra man bliver født. Det er en forskrækkelig ting, at der er børn, der bliver ‘smidt i seng som straf’. Der er noget, de forældre har misforstået.

    Kommentar af Elsebeth — 24. marts 2016 @ 01:35

    • Helt enig. Jeg har heller aldrig forstået, hvorfor der er forældre, der sender et barn ind på sit værelse som straf. Det skulle også gerne være forbundet med noget rart.

      Kommentar af Ellen — 24. marts 2016 @ 09:29

  8. Wow, hvor flot! Der er noget at glæde sig til. Det er da heldigt, at I har erhvervet jer det skønne hus, ellers ville det vel ende med, at I ville tage permanent ophold i jeres grannyflat.
    Tillykke med de hjemvendte traner – det er da noget særlig, at have sine egne trompeterende traner i ‘baghaven’.

    Kommentar af fiberfryd — 24. marts 2016 @ 06:22

    • Hehe, du har nok ret i, at vi ville flytte permanent til UK en anelse hurtigere, hvis ikke vi havde haft Den Stråtækte.
      Tak, ja, det er noget særligt🙂

      Kommentar af Ellen — 24. marts 2016 @ 09:30

  9. Hold da op hvor er det et lækkert soveværelse I får derovre.. I skal bare have hver jeres dobbeltdyne, så går det fint.🙂

    Kommentar af Inge — 24. marts 2016 @ 08:11

    • Det ville være bedre end én, ja, men to ville godt nok fylde meget – se bare hvor meget én fylder🙂

      Kommentar af Ellen — 24. marts 2016 @ 09:31

      • Læg dem oven på hinanden når sengen reddes..🙂

        Kommentar af Inge — 24. marts 2016 @ 09:45

        • Jeg tror nu mere det er, når vi skal sove, end det er i den opredte seng, at de vil fylde for meget😉

          Kommentar af Ellen — 24. marts 2016 @ 09:49

  10. I kommer da til at tilbringe hele dagen der🙂 Lækkert sted, og ja savnet af børn og børnebørn er vist iboende, når man ikke bor tæt på hinanden. God påske til jer.

    Kommentar af Lene — 24. marts 2016 @ 11:32

    • Den alder er vi desværre over, Lene – eller også har vi ikke nået den endnu …😉
      Ja, når vi runder to måneder, begynder savnet gerne at trække i mig.
      Tak – det samme til jer.

      Kommentar af Ellen — 24. marts 2016 @ 18:34

  11. Hold da op for en seng i et værelse. Hvilket skibsværft har stået for fremstillingen?

    Kommentar af Jørgen — 24. marts 2016 @ 12:52

    • Hehe, så stor er den nu heller ikke, 180×200, tror jeg, men det er en god størrelse – jeg elsker at have plads nok i sengen.

      Kommentar af Ellen — 24. marts 2016 @ 18:35

  12. Nøj hvor ser det dejligt ud! Her i huset går det heller ikke med dobbeltdyne!

    Kommentar af nuuka04 — 24. marts 2016 @ 19:44

    • Heller ikke jer? Jeg kender faktisk kun to par, som synes det er lykken med en dobbeltdyne🙂

      Kommentar af Ellen — 24. marts 2016 @ 20:31

  13. Dejligt værelse, I har stående klar, lige om lidt. De rå vægge er fantastiske.
    Ingen dobbeltdyne til mig. På vores allerførste telttur sammen, troede husbonden, at vi skulle lyne vattæppesoveposerne sammen til en stor. Jeg gjorde det vist temmelig klart, at det ville blive uden mig.

    Kommentar af conny — 25. marts 2016 @ 13:11

    • Ja, vi kan altså også godt lide dette meget rå udtryk.
      Haha, åh den stakkel, blev han meget skuffet? Jeg forstår dig så glimrende🙂

      Kommentar af Ellen — 25. marts 2016 @ 17:50

  14. Det er da et fantastisk rum. Rustikt og romantisk. Lyset falder helt hjerteformet på det øverste billede i venstre side. Det ser sødt ud.
    Jeg er vokset fra dobbeltdyne for længe siden. Alderen kræver mere plads omkring mig – tror, det er derfor😉

    Kommentar af betty — 25. marts 2016 @ 14:03

    • Jeg havde ikke set hjertet, før du gjorde opmærksom på det🙂
      Måske er det alderen … jeg har aldrig brudt mig om det. C&T kan slet ikke forestille sig, at de vokser fra den, men lad os nu se … vi er jo ikke ens.

      Kommentar af Ellen — 25. marts 2016 @ 17:52


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.