Hos Mommer

18. marts 2016

Tøsedag – uden den anden tøs

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 19:42
Tags:

Håndarbejdsmesse i Lillebæltshallerne – en årligt tilbagevendende begivenhed, som jeg helst ikke svigter. Det er simpelthen superfedt at have alle Danmarks patchwork- og garnbutikker under ét tag.
Naturligvis er det ikke dem alle, men det er så stort et udvalg af dem, at det føles sådan. Man ser hvad der er nyt, man ser en masse dimser, gadgets, tilbehør, bøger, mønstre, opskrifter og selvfølgelig oceaner af stoffer og garner i alle afskygninger. Ih, hvor kan der dog opstå mange behov …

Middelfart 2016 (2)

Kreativiteten blomstrer, og der er masser af kigge på – også uden for ens eget interesseområde.
Jeg skulle have kørt derover sammen med en anden, men hun måtte melde afbud i sidste øjeblik pga. sygdom, den stakkels kvinde. Øv, mest for hende, selvfølgelig, men vi havde begge glædet os til en rigtig tøsedag.

Jeg havde ikke meget lyst til at tage turen alene, så jeg spurgte John, om han kunne underholde sig selv i 2½ time, mens jeg fordybede mig i håndarbejdets verden.
Det mente han nok, at han kunne, så sådan blev det. Da vi mødtes igen, satte vi kursen mod Langeland, fordi vi var blevet enige om at tage over Spodsbjerg-Tårs hjem – men det er en helt anden historie.

Jeg var ved hallerne allerede kl. 9:15, og den første halve time var dejlig fredelig, med kun ganske få besøgende.
Derefter begyndte det at vælte ind, og da jeg gik ud kl. 11:50, var der totalt rædselsfuldt at gå rundt derinde!
John knurrede lidt, da jeg sagde, at vi skulle køre kl. 7, men jeg kunne for det første slet ikke se problemet, eftersom han oftest er ude af fjerene ved 6-tiden, og for det andet var jeg af ovennævnte årsag glad for, at jeg insisterede.

Jeg elsker som sagt den messe!
Jeg vil slet ikke begynde at regne på de kvitteringer, der ligger i den (store) taske, jeg yderst forudseende havde taget med til at fragte varerne hjem i. Hvis jeg lægger tallene sammen, kunne jeg sikkert blive helt dårlig over resultatet, og det er der overhovedet ingen grund til at blive.
Tværtimod vil jeg bare glæde mig over de ting, jeg fandt – det hele kommer med til Sverige, når vi kører en tur derop i morgen – der vil der være masser af tid til at studere det hele grundigt.
Jeg købte nemlig ikke ret meget garn, men jeg købte – blandt andet – flere bøger, et taskekit til en ny slags taske syet i jordemoderstil, nogle kaffestoffer (må ikke forveksles med Kaffe Fasset-stoffer, der nok umiddelbart er flotte, men som hurtigt bliver alt for overvældende), der var nye for mig, og som jeg skal have syet et hold dækkeservietter og krusunderlag af.

P1010526

16 kommentarer

  1. God fornøjelse med erhvervelserne – og god tur hinsidan.

    Kommentar af Jørgen — 18. marts 2016 @ 20:03

    • Tak og tak🙂

      Kommentar af Ellen — 18. marts 2016 @ 20:07

  2. Der er ikke noget, der slår en håndarbejdsmesse! Dejligt, du havde en god og udbytterig dag! Jeg var til Fiberfest i Ry sidste lørdag – den er meget mindre, men rigtig hyggelig og god. God tur til Sverige.

    Kommentar af Fru Moll — 18. marts 2016 @ 20:03

    • Oh ja, det er simpelthen SÅ skønt i den grad at kunne svælge i hobbyen i et par timer.
      Jeg har hørt lidt om fiberfesten, men kan ikke helt finde ud af, om den er værd at køre godt 500 km for … jeg er ikke i tvivl om, at den er rigtig hyggelig, men når man kører så langt, må der gerne være meget at kige på🙂
      Tak – og velkommen til min blog, fru Moll🙂

      Kommentar af Ellen — 18. marts 2016 @ 20:12

  3. Det lyder forjættende med alle de mange indkøb😉 Den ‘anden tøs’ er virkelig ærgerlig over at måtte undvære både dit dejlige selskab og håndarbejdsmessen! Godt, at John forbarmede sig over dig!
    Jeg har det allerede betydeligt bedre, men er nu glad for, at jeg ikke tog turen – jeg sov næsten hele dagen i går; Peter blev heldigvis hjemme og passede godt på mig🙂 Men næste år …🙂

    Kommentar af fiberfryd — 18. marts 2016 @ 21:35

    • Jeg savnede også dig! John var da en okay erstatning, men tøsesnakken kan han godt nok ikke præstere. Heldigvis, må man vel sige😉
      Det bedste er, at du har det bedre, og så tager vi turen om et år i stedet for🙂

      Kommentar af Ellen — 18. marts 2016 @ 21:52

  4. Jeg er spændt på at se mere til din jordmodertaske, sådan een har jeg nemlig også i “støbeskeen” Kaffe stoffet ser rigtig flot ud, får jo helt lyst til en kop kaffe /cappuccino /latte

    Kommentar af Helle — 18. marts 2016 @ 23:03

    • Velkommen til dig også, Helle🙂
      Jamen så må jeg hellere huske at forevige den, når den bliver færdig engang. Jeg var ikke vild med stoffet, som var lidt for poppet til mig, men det lå sammen med fremgangsmåden og den specielle lukning, så der var ikke noget at gøre …
      Kaffestoffet var nemlig fint, og de to andre passede perfekt til.

      Kommentar af Ellen — 19. marts 2016 @ 08:31

  5. Du godeste ja. Det er en vældig messe. Fruen var på messen medens jeg var hos traktorfirmaet efter reservedele og hos T Hansen efter olie.

    Jeg beklager meget, at jeg smartlog slettede din og Jørgens kommentar da jeg rettede fejlen i overskriften. Jeg må se at hyre en kender af et af de andre blogprogammer til få det hele lagt over og lært anvendelse. Pudsigt, jeg kunne se, at der var noget galt med ordet, men så ikke hvad. -Og gjorde mig i øvrigt ikke den ulejlighed at slå ordet op.

    Kommentar af Farmer — 19. marts 2016 @ 04:47

    • Så din frue er også håndarbejdsmessefan? Det kan jeg godt forstå🙂
      Det er helt i orden. Eller … det er det selvfølgelig ikke, men det er jo ikke din skyld, at det skete. Normalt påpeger jeg ikke fejl hos andre bloggere, men denne var så pudsig i sammenhængen, at jeg ikke kunne dy mig🙂

      Kommentar af Ellen — 19. marts 2016 @ 08:34

  6. I har da været tidligt oppe for at være fremme allerede 09:15. Og så er der sørget for underholdning til lang tid. Men lad os alligevel håbe, at vejret bliver alt for godt til at sidde inde og sy dækkeservietter🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 19. marts 2016 @ 10:02

    • Kl.6! Og ja, jeg håber også, at vejret bliver godt. Det skulle det faktisk blive – men koldt …

      Kommentar af Ellen — 19. marts 2016 @ 14:17

  7. Der er ikke noget så godt som at kunne fordybe sig i sin hobby sammen med en masse (andre) søde mennesker i et par timer.

    Rigtig god tur til Sverige. Jeg håber, I får dejligt vejr.

    Kommentar af Stegemüller — 19. marts 2016 @ 12:33

    • Jeg kunne nu snildt undvære alle de andre – der kommer hurtigt alt, alt for mange på sådan en messe.
      Tak – det håber jeg også!

      Kommentar af Ellen — 19. marts 2016 @ 14:18

  8. Det var en god messe. Og så hyggeligt at møde dig. Håber I fik godt vejr på turen videre. Vi havde tåge og dis til efter Vejle, så var der sol og blå himmel resten af dagen.
    Middelfart er god fordi der er så bredt og godt et udvalg af alt muligt og alligevel overskuelig! Ry er hyggelig, intim, og målrettet strikke/hæklefolk. Det giver mest, hvis man også er med i en, måske to workshops. Jeg vil mene, du skal prioritere Middelfart.
    Vil du se endnu mere, er der også Kreative Dage i Fredericia til oktober. Det er STORT og støjende… og meget alsidigt.
    God tur til Sverige med dine indkøb. Jeg har slået op til min poncho….

    Kommentar af Anne Holtegård — 19. marts 2016 @ 16:33

    • Ja – både til, at det var en god messe og at det var hyggeligt lige at få hilst på dig igen🙂
      Vejret blev bedre, men aldrig rigtig godt, desværre.
      Jeg vælger nok Ry fra, så. De kreative dage lyder som noget, man skal opleve en gang.
      Tak – og selvfølgelig er du allerede i gang – og du er garanteret færdig i overmorgen😉

      Kommentar af Ellen — 19. marts 2016 @ 16:38


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.