Hos Mommer

3. marts 2016

Det blev ‘skal ikke’

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 12:28
Tags: ,

Jeg tænkte det nok: Jeg var for sent ude til det krydstogt, jeg omtalte i går. Det var det jeg i kommentarsvarene mente med, at der var noget der skulle afklares, for vi kunne godt se, at de indvendige kahytter ville være for små til sådan en som mig med tilbøjelighed til en lettere grad af klaustrofobi. Vi kan kun tage afsted i april, og den ene uge var der totalt udsolgt; i den anden var der kun skodkahytten tilbage, og den er alt for lille til os. Det var ikke helt standarden fra middelhavskrydstogtskibet sidste efterår.
Vi skulle helt frem til efteråret for at kunne booke den ønskede kahyt, men der har vi andre planer. Så bliver det til foråret 2017, og til det åbnes der for engang i august.
Næste år! Nu gælder det bare om at huske at kigge til august.
Nu er april hermed åben for andre muligheder … man ved jo ikke, om der pludselig skulle dukke et godt tilbud op.

I'm not a racist

Det er yderst sjældent, at jeg klipser noget ind fra FB, men denne her kunne jeg ikke stå for.
Den person, der udtaler sig øverst, minder mig i betænkelig grad om de personager, der uden blusel skriver noget tilsvarende på dansk – den slags folk, jeg mener holder DF i live, men som der desværre er lidt for rigeligt af.
Jeg har nemlig – som mange andre – lagt mærke til, at de alt-for-meget-danskere, der taler dårligst om ikke-etniske danskere (hedder det åbenbart nu), meget ofte selv har pinligt lidt styr på dansk sprog, retskrivning og grammatik. Det samme gør sig gældende i USA, kan det hermed konstateres, og Cloyd Rivers’ bemærkning nedenunder er ret så morsom!

IMG_5569

Og til jer, der har kommenteret vejret i dag, fordi det åbenbart er eller har været dårligt der, hvor I befinder jer: Jeg kan kun tage ansvar for vejret hvor jeg bor, og her skinner solen over Præstøfjorden, så det er en lyst! Se selv på billedet – man bliver jo fuldstændig blændet, når man kigger ud over fjorden!

18 kommentarer

  1. Hmmmm Ellen.. Det billede af fjorden ligner altså ikke sol, det ligner præcis det vejr vi har her i byen.. lyst og tørt men overskyet..😉 men pyt.. Tillykke med fødselsdagen igen.🙂

    Kommentar af Inge — 3. marts 2016 @ 14:19

    • Det ligner dis, kan jeg godt se, men det er skam sol – så meget modlys, at kameraet nægtede at samarbejde!
      Tak igen🙂

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2016 @ 15:05

  2. Er du sikker på, at det ikke er tåge og dis?😉 Her er der i det mindste så mørke skyer på himlen, at man kan se dem …

    Tillykke🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 3. marts 2016 @ 15:29

    • Ja, jeg er sikker – kan normalt godt se forskel😉
      Tak🙂

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2016 @ 23:35

  3. Det er godt at have et krydstogt til gode🙂 Sol? Har du tjekket kameraet for nylig?

    Kommentar af Eric — 3. marts 2016 @ 15:34

    • Det er fint at have noget til gode – og mit kamera fejler ikke noget😉

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2016 @ 23:35

  4. Hjertelig tillykke med fødselsdagen og heroppe har solen også skinnet, tak🙂. Så meget at vi måtte trække gardinerne for på patientstuerne

    Kommentar af Lene — 3. marts 2016 @ 17:19

    • Tak – nårh, det var godt – der er åbenbart ikke nogen, der tror, at solen kan have skinnet i dag🙂

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2016 @ 23:36

  5. Hovsa, er der noget med en fødselsdag? Så STORT og hjerteligt TILLYKKE! Her i Gudhjem har det været fint omend gråt det meste af dagen, men klokken ca.halvfire gav det sig til at sne og nu høvler det ned med store våde fnug. Det er nu også meget pænt, men jeg vil hellere have forår og varme nu. Ærgerligt med det krydstogt, men måske I finder på noget andet sjovt! Knus og endnu en gang tillykke fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    Kommentar af Kirsten Jensen — 3. marts 2016 @ 17:27

    • Ja, det er ikke rigtig til at komme udenom, så tak for hilsen🙂
      Solen forsvandt over middag, men det har i det mindste holdt tørt.
      Vi skal nok finde på et eller andet, og krydstogtet når vi en anden gang.

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2016 @ 23:37

  6. Tillykke med fødselsdagen. Husk at sætte stopuret til august!
    Interessant klip fra FB.
    Skal se imamer om et øjeblik.

    Kommentar af Jørgen — 3. marts 2016 @ 19:59

    • Tak, Jørgen – vi har sat stopuret🙂
      Håber, imamerne var interessante at se.

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2016 @ 23:38

      • Det var en illustration af præmiddelalderlig tankegang.

        Kommentar af Jørgen — 4. marts 2016 @ 11:47

        • Lyder ikke specielt positivt eller godt.

          Kommentar af Ellen — 4. marts 2016 @ 12:38

  7. Det er da langtidsplanlægning! Men altid dejligt med noget godt at glæde sig til. Gitte og jeg ser frem til august. Nu er Londonturen på plads.
    Det er ikke altid så let at få kameraet til at vise det man ser… Har du modtaget en mail fra mig med link til artikel om nye kompaktkameraer fra Nikon? Gode specifikationer. . Men dyrt!!!

    Kommentar af Anne Holtegård — 3. marts 2016 @ 22:20

    • Vi er gode til både langtidsplanlægning og pludselige indskydelser – men det er I da vist også🙂
      Nej, jeg har ingen mail fået. Men nu ved jeg da, hvad jeg nok burde undersøge nærmere …

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2016 @ 23:40

  8. Jeg er fuldstændig enig med dig i, at dem længst ude på højrefløjen absolut ikke kan formulere sig. De må være gået ud af syvende klasse. Det er pinligt, og på mig virker de mindrebemidlede oppe i hovedet..

    Kommentar af Stegemüller — 4. marts 2016 @ 11:52

    • Det er frygt og uvidenhed der skaber den slags holdninger, men de uvidende lader sig ikke frivilligt oplyse🙂

      Kommentar af Ellen — 4. marts 2016 @ 12:40


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.