Hos Mommer

1. marts 2016

Hvis jeg nu slet ingen mening havde om …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 14:19
Tags:

For folk, der kender mig, vil et spørgsmål som dagens overskrift være aldeles utænkeligt – jeg har en mening om alt. Det er så langt fra alle mine meninger, jeg bringer til torvs, men det kan være er svært for mig at tie stille, når jeg føler mig provokeret.
Ikke desto mindre var det ordene til min frisør i dag:
Hvis jeg nu slet ingen mening havde om, hvordan mit hår skulle være, hvordan ville du så klippe det?
Jeg skyndte mig dog at pointere, at det ikke var sikkert, at jeg ville rette mig efter hende, men at jeg meget gerne ville høre hendes ideer uden hensyntagen til, hvad jeg mener.
Hun havde forskellige ændringsforslag, og jeg var ganske rigtigt ikke enig i alle, men med en god argumentation fra frisørens side og lidt spørgsmål fra min, blev vi enige om visse ændringer i forhold til, hvordan det plejer at være. En god kompromisløsning.
Det var bestemt en forbedring. Ikke voldsom, men den er der. John så den ikke engang – og det gjorde han så alligevel, for han spurgte, om det var en anden frisør denne gang, da han syntes det var pænere klippet, end det plejer at være. Det var simpelthen den perfekte reaktion!
Ulempen er, at jeg ikke tror, jeg selv kan få det til at sidde lige så pænt, men der er kun én mulig løsning på det: at jeg øver mig.

Numsevarmer 1

Den ene side af den første numsevarmer er færdig.
Fru Jensen fandt en opskrift hos en anden blogger, så den vil jeg anbefale jer, der måtte få lyst til at varme egen eller andres numser, at kigge på.
Det var rigtigt gættet, at jeg ikke vil snuppe den ellers gode ide at klippe et liggeunderlag til og lægge mellem de to hæklede sider, fordi jeg vil kunne rulle hynden sammen, så den fylder så lidt som muligt, men jeg blev inspireret til en kompromisløsning (dagens fællesnævner). Jeg har nemlig en del filt af den slags, man bruger til at lægge under et flydende trægulv. Det er forholdsvis tyndt, men meget tæt og må derfor være ideelt at bruge her. Jeg har brugt det til at lægge inde i grydelapper, netop fordi det isolerer virkelig godt, men ikke fylder ret meget.
Jeg har faktisk også en gammel rullemadras, jeg kunne klippe i stykker til formålet.
Hmmm. Nu bliver jeg da helt i tvivl om den eller filt vil være bedst … rullemadrassen vil være blødest, men vil den også være varmest?

16 kommentarer

  1. Super måde at få bruget garnrester ned på.
    Filtet er bedst til mellemlag. Rullemadrassen falder sammen.
    Alternativt kunne du bruge en fejlvasket uldtrøje. Den er filtet og klar til brug!!!
    Perfekt kommentar fra manden… Erik opdager hverken lyse striber eller ny klippestil! Jeg får aldrig samme resultat som frisøren… Men de er jo også prof!
    At have en mening er vel at forholde sig til livet og hverdagen. Problemet med meninger kan være, at indehaveren ikke er lydhør over for argumenter. Men folk uden meninger er kedelige at diskutere med!

    Kommentar af Anne Holtegård — 1. marts 2016 @ 14:51

    • Fejlvaskede trøjer er jeg (heldigvis) ikke leveringssygtig i, men skulle det ske, vil jeg huske at gemme den.
      Det bliver nok filtlaget, jeg går efter.
      Ja, frisøren er prof (og tak fordi du nøjes med ét f😉 og er selvfølgelig bedre til at sætte håret, men det er alligevel lidt ærgerligt, at man ikke kan gøre det lige så godt selv.
      Enig! Folk uden selvstændige meninger er både irriterende og kedelige.

      Kommentar af Ellen — 1. marts 2016 @ 16:48

  2. Filt tror jeg.

    Kommentar af Mormor — 1. marts 2016 @ 16:35

    • Det tror jeg også, at det ender med🙂

      Kommentar af Ellen — 1. marts 2016 @ 16:49

  3. Altså, det må have været en anden Elsebeth – jeg har rigeligt i kartoffelvarmeren, som jeg kun sjældent benytter. Men måske den kunne bruges, hvis jeg en dag skulle være uheldig at have én kold balle …

    Kommentar af Elsebeth — 1. marts 2016 @ 16:52

    • Undskyld! Det var jo slet ikke dig – og dermed også undskyld til fru Jensen i Gudhjem – det er nu rettet😳

      Kommentar af Ellen — 1. marts 2016 @ 16:57

  4. Generelt gælder det, at jo tættere (høj massefylde) et materiale er, jo mindre isolerer det, da det er den stillestående luft, der virker isolerende, så om gulvfilt eller rullemadras er mest isolerende afhænger vel af, hvor meget de hver især indeholder af luft under belastning. Selv benytter jeg mig af et så stort siddeunderlag, at det ligger dobbelt, af strikket og filtet uld, fordi uld også kan optage fugt – til en vis grad – uden at føles vådt og er fleksibelt. Derudover kan det rulles/foldes sammen, så det kan bruges som nakkestøtte og iøvrigt nemt passes ind i den øvrige bagage, når det ikke er i brug.
    Mvh.

    Kommentar af Kristine — 1. marts 2016 @ 17:06

    • Det er netop det sidstnævnte, der er vigtigt for min udgave – de må ikke fylde for meget, når de ikke er i brug.

      Kommentar af Ellen — 1. marts 2016 @ 21:28

  5. Det er godt at have en mening, og jeg synes det lyder interessant med dit frisørbesøg. Det kunne jeg godt have lyst til at spørge min frisør om, jeg er så træt af min frisure, men alle synes den lige er mig, så derfor er der ikke sket noget.

    Kommentar af Lene — 2. marts 2016 @ 09:29

    • Du kunne da prøve at tage en snak med frisøren – du har jo heldigvis vetoret, men måske kunne der komme et interessant kompromis ud af det lige som for mig🙂

      Kommentar af Ellen — 2. marts 2016 @ 10:05

  6. Fin beskrivelse af Johns reaktion på den let ændrede frisure. Stadig smart måde at undgå at få enden på kuldekomedie på.
    Du bruger cookies, tror jeg, til at sørge for at mine informationer er udfyldt herunder når jeg vil skrive en kommentar. Der står mere om fænomenet her: https://erhvervsstyrelsen.dk/cookie-loven-0

    Kommentar af Jørgen — 2. marts 2016 @ 09:54

    • Jeg havde ikke lige tænkt på, at jeg bruger cookies i omtalte forbindelse, men du har nok ret.
      Jeg har læst det, du linker til, og eftersom de bliverhele tiden henviser til erhvervsdrivende, erhvervsstyrelsen og hjemmesider, har jeg hermed besluttet, at jeg ikke er omfattet af cookieloven. Kan man ikke godt sige, at en blog ikke er det samme som en hjemmeside? Det synes jeg i hvert fald ikke, at det er, og under alle omstændigheder tror jeg, at erhvervsstyrelsen er totalt ligeglad med mig i cookiesammenhæng. Der er jo intet kommercielt ved min blog.

      Kommentar af Ellen — 2. marts 2016 @ 10:13

  7. Jeg måler min frisørs evne til at klippe mig, i hvor nemt det er for mig selv at sætte det når jeg selv står med garnbunken. At hun kan få det til at sidde, er i min optik ikke nok, det skal klippes så jeg også selv nemt kan styre garnet.
    Numsevarmere….!!!!! Godt så, håber de virker efter hensigten.🙂

    Kommentar af Inge — 2. marts 2016 @ 13:56

    • Du har ret, det er en betingelse, at det skal være nemt at sætte, men det finder jeg nok ud af – der er såmænd ikke den store forskel på før og nu.
      Jaja – numsevarmere er skam en god ting😉

      Kommentar af Ellen — 2. marts 2016 @ 16:06

  8. Mit hår ser som regel helt forkert (læs: alt for velfriseret) ud, lige når jeg går fra frisøren, men som regel hjælper det, når det er blevet vasket og udsat for min sjuskede behandling. Her sidste gang er det dog gået for hurtigt, og overgangen fra pandehår til resten af håret er blevet lige lidt for 70’er-popgruppe-hår-agtigt, og jeg glæder mig ret meget, til det gror ud igen … Når du har fundet ud af, hvad der skal inden i dine numsevarmere, har du et varenummer mere til din vejbod😉

    Kommentar af Fruen i Midten — 2. marts 2016 @ 15:42

    • Ih, det er så irriterende, når den ellers så velkendte frisør kvajer sig, men det er da godt, at håret gror ud igen.
      Så du holder fast i, at jeg skal have den vejbod? Det tror jeg så ikke, at jeg gør😉

      Kommentar af Ellen — 2. marts 2016 @ 16:07


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.