Hos Mommer

12. februar 2016

Bedre, men langtfra godt nok

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:49
Tags: , , ,

De er blevet bedre men ikke gode nok

De er blevet bedre, nogle af dem fra det irriterende krapyl, der prøver at svindle oplysninger ud af folk, men der er lang vej endnu, og skulle det endelig komme så vidt, at sproget skulle blive fejlfrit, kan man altid i sin viewer muse hen over linket, der oftest er – det vil kunne afsløre en eller anden internetadresse, der absolut intet har med sagen at gøre. Plus, at der i ægte henvendelser aldrig vil være link, der skal klikkes på eller filer, der skal åbnes – medmindre man har en forhåndsaftale om dette.
Man bør også undre sig over, hvorfor de direkte skulle involvere kunderne i forbedrede sikkerhedsforanstaltninger – det er et internt anliggende. Hvis man så oven i købet ikke er kunde i Danske Bank … så har jeg ærlig talt ingen medlidenhed med dem, der klikker på linket.
Noget helt andet er, at skulle jeg modtage en sprogligt fejlfri skrivelse, ville det næsten også kunne vække min mistanke, selv om mailen var ægte nok, men det lader vi være med at blande ind i sagen lige nu …
Jeg er helt sikker på, at jeg ville have mærket, hvis jeg var blevet underskrevet! Især af mine sessioner … det lyder ikke spor rart.

Næh, lad os hellere nyde lidt morgenstemning. Solopgangen og lyset var fuldstændig betagende i morges, så jeg stod (for en sjælden gangs skyld) op før John og bare stornød hele skuet lige fra den spæde start, til det bløde lys blev afløst af det lidt mere skarpe.

Morgenstemning 12 februar 2016

Jeg kan ikke andet end …

Morgenstemning 12 februar 2016 (2)

blive glad helt ind i sjælen …

Morgenstemning 12 februar 2016 (3)

af at opleve en stemning som denne.
Igen.
Men selv om jeg siger – og mener – igen, er det alligevel aldrig det samme som noget jeg har set før.
Det er det, der gør livet hernede så godt.
Rettelse. Det er noget af det, der gør livet hernede så godt …

30 kommentarer

  1. Meget stemningsfulde billeder! Det var nemlig en ekstra smuk solopgang i morges, den var jeg også helt betaget af.

    Kommentar af Randi — 12. februar 2016 @ 16:54

    • Ja, ikke? Det undrer mig ikke, at du også havde den smukke solopgang – vi bor jo ikke så langt fra hinanden🙂

      Kommentar af Ellen — 12. februar 2016 @ 19:28

  2. Smukke smukke billeder. Du kan altså noget med et kamera!

    Internetsvindlerne øver sig og bliver bedre og bedre. Deres sprog bedres langsomt, og ikke engang Google Oversæt er nok for dem. De kan mere end som så. Jeg er med i en rigtig god Facebookgruppe “Support PC og andet”, hvor der blandt andet advares mod svindel, og her kan man lære om, hvad man skal kigge efter.

    Kommentar af Stegemüller — 12. februar 2016 @ 17:19

    • Jeg har bare et godt kamera, men tak alligevel🙂
      Der er heldigvis manget andet end sproget, der afslører svindlerne – ting som jeg synes er indlysende, men sådan er det desværre ikke for alle.

      Kommentar af Ellen — 12. februar 2016 @ 19:30

  3. Flotte flotte morgenbilleder. Jeg så godt den flotte himmel, da jeg kørte nordpå, men havde ikke særlig god tid at nyde den i.
    Uf, for de trælse svindlere. Jeg sletter ofte mails uden at have åbnet dem – ud fra devisen “better safe than sorry”. Hvis det var en ægte mail, må de skrive igen, hvis de virkelig vil mig noget.

    Kommentar af conny — 12. februar 2016 @ 19:55

    • Uha, nej, det er ikke sådan med jer stakkels arbejdsramte😉
      Har du ikke mulighed for at se dine mails i et preview? Det er ikke det samme som at åbne mailen, og du kan derfor se indholdet helt gratis, så at sige. Det gælder både for min ‘rigtige’ mailadresse og for min gmail, som jeg bruger som backup – og du bruger også gmail, ved jeg, så du kan helt sikkert previewe dine mails.
      Bortset fra det, har jeg endnu aldrig fået en spammail gennem gmail – de må have et helt fantastisk spamfilter.

      Kommentar af Ellen — 12. februar 2016 @ 20:27

      • Jo, det har jeg mulighed for – jeg benytter mig bare sjældent af det, fordi jeg synes bedre om bare at se mailoverskriften – ren vane og et ligeså godt argument, som når man køber vin efter etiketten og bil efter farve😉

        Kommentar af conny — 15. februar 2016 @ 10:28

        • Haha, ja, når nu du selv siger det … også på linje med at vælge en bog efter omslaget🙂

          Kommentar af Ellen — 15. februar 2016 @ 11:02

  4. Hvor er det bare dejligt, at I til fulde forstår at nyde den stråtækte med alle udenomsherlighederne🙂 Jeg fik en rigtig led mail så sent som i går. Afsenderen var scanner@firmanavn.dk, altså Verdensfirmaets navn. Vi scanner en masse og sender til hinanden, men jeg nåede heldigvis at blive i tvivl, for vores scanner sender da med en anden afsender, gør den ikke? Og jo, det gør den. Men kan alle – også de nyansatte nu vide det? Gys, det var virkelig tæt på😦

    Kommentar af Fruen i Midten — 12. februar 2016 @ 20:26

    • Og det gør vi, ja – nyder det så meget, at det gør helt ondt indeni sommetider🙂
      Puhaja, den havde godt nok været nem at falde i, den fælde. Godt du var så vågen som du var. Var det den nye kaffemaskines skyld? Nej, nok ikke – du er garanteret altid kvik🙂

      Kommentar af Ellen — 12. februar 2016 @ 20:33

      • Ja, det var da selvfølgelig alene kaffeautomatens skyld😉 I hvert fald var jeg ikke lige så kvik for et halvt års tid siden, hvor en leverandørs bogholder var ramt af virus og sendte smitten videre til hele kundekartoteket. Heldigvis for mig var licensen på mit unzippe-program udløbet, så jeg skulle hjælpes. Troede jeg. I stedet fik jeg en højt løftet pegefinger. Shame on me😦

        Kommentar af Fruen i Midten — 12. februar 2016 @ 21:30

        • Uha – nogle af dem er åbenbart mere snedige, end jeg umiddelbart troede – jeg har endnu (bank under bordet) ikke modtaget noget, jeg på nogen måde kunne være i tvivl om var fup.

          Kommentar af Ellen — 13. februar 2016 @ 09:30

  5. Fantastiske stemningsbilleder, du har opnået til morgen. Jeg sad simpelthen og drømte helt hen over det første.
    Det med at Gmail har et effektivt spamfilter, har jeg egentligt aldrig tænkt over, før du skriver om det. Nu kan jeg så egentligt bedre forstå, hvorfor jeg evt. ikke får foreningsmails, der jo bliver sendt til flere medlemmer på én gang og måske derfor bliver opfattet som spam.
    Magnus

    Kommentar af domus1 — 12. februar 2016 @ 21:34

    • Tak – ja, her er skønt at bo🙂
      Det må vel være et effektivt spamfilter – ellers kan jeg ikke forstå, hvorfor jeg aldrig modtager spammails gennem dem. Du må kunne plukke dine foreningsmails enkeltvis ud af spamfiltret?

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2016 @ 09:19

  6. Smukke smukke billeder, Ellen. Kan godt forstå at I er glad for at bor dernede. Jeg ville gerne bo sådan et sted når jeg ikke gik på job mere.

    Kommentar af havehyrden — 13. februar 2016 @ 07:27

    • Det forstår jeg så godt, Havehyrde. Vi har altid drømt om sådan et hus, men så længe jeg arbejdede i Nordsjælland, var det udelukket pga. priserne, alternativt afstanden.
      Jeg håber I får samme mulighed … passer det mon ikke fint i alder med, at I kan købe vores engang?😉

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2016 @ 09:21

      • ja det var en god ide…men de bliver jo ved med at sætte pensionsalderen op….så vi er nok først “modne” om 20 års tid godt og vel😉

        Kommentar af Havehyrden — 13. februar 2016 @ 18:17

        • Åh, det passer vel meget godt – så er John 90 og jeg er 82 … vi tales bare ved😉

          Kommentar af Ellen — 13. februar 2016 @ 18:52

  7. Den samme mail lå også i inbakken på arbejdet, endda med chefens fornavn på. De er dygtige de svindlere, men denne tekst er da det rene vrøvl.
    Der var en hel fantastisk morgen i går, jeg nød også synet på vej til job, og når jeg kiggede ud ad vinduerne med solen til den ene side, og træerne der spejlede sig i søerne på den anden side. Vi skulle have møde med nogle folk, der aldrig havde været der før. De var så betaget af synet, at de måtte fotografere og var svære at få med ind.

    Kommentar af Pigen fra landet — 13. februar 2016 @ 08:40

    • Jeg har set dem meget mere vrøvlede, Pia, det var derfor jeg skrev, at de var blevet bedre … men altså langt fra gode nok.
      Også nede hos jer? Det har alligevel været over et stort område. Jeg forstår godt, at jeres gæster næsten ikke var til at drive indenfor. Det var arbejdet på ‘gården’, du taler om, formoder jeg, siden du nævner søerne?

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2016 @ 09:25

      • Det har jeg også, men det er stadig noget vrøvl😉 Vrøvlet nok til at alarmklokkerne ringer.
        Jep – det var det🙂

        Kommentar af Pigen fra landet — 13. februar 2016 @ 11:33

        • Ganske enig🙂
          Det tænkte jeg nok – der er altså også bare smukt.

          Kommentar af Ellen — 13. februar 2016 @ 11:38

  8. Jeg blev helt bekymret. Årsagen er ikke svindelmailen fra tåberne, men at jeg læse dit indlæg i den mail jeg får når du udsender nyt. Tilfældigt flyttede jeg pilen hen over billedet – og straks kom en sort pil nederst til højre. Download stod der også. Puha, jeg downloader vel ikke linket, hvis jeg downloader. Tænkte jeg et øjeblik, men heldigvis skete det samme når pilen blev ført hen over de øvrige billeder. Det var med andre ord bare billedet der ville blive downloadet. Heldigvis.
    Jeg er kommet mig over den umiddelbare forskrækkelse – og synes det er et fantastisk lys du har fanget i den årle morgenstund. Glæder du dig til at dette sker kl. 3.30 lidt senere på året?
    Billedet burde i avisen.

    Kommentar af Jørgen — 13. februar 2016 @ 09:06

    • Det var synd, du nåede at blive forskrækket – jeg kunne da ikke drømme om at lægge et farligt link ind i mine indlæg🙂 Den slags billeder fra min side er bare screenshots.
      Tak for billedroser – det er faktisk slet ikke så tosset – måske burde jeg gøre som du siger og sende det et eller andet sted hen.

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2016 @ 09:27

  9. Hvor er det godt at læse, at den beslutning, I tog, var den rigtige. Og dine billeder understreger ordene, smukt. Forleden dag fik jeg en mail fra PostDanmark, heldigvis afslørede sproget og afsenderadresse dem, for selve logo og første helhedsindtryk så fint ud.

    Kommentar af Lene — 13. februar 2016 @ 12:21

    • Det var simpelthen den rigtigste beslutning, vi kunne tage🙂
      De er gode til at stjæle logoer, men det er selvfølgelig heller ikke svært, og ja, sproget afslører dem hurtigt.

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2016 @ 14:32

  10. Wow, hvor er det flotte, eventyrlige billeder. Jeres hus ser næsten guldbelagt ud i det morgenlys😉

    Kommentar af betty — 13. februar 2016 @ 22:01

    • Ja – det var virkelig den gyldneste time, man kan få🙂

      Kommentar af Ellen — 14. februar 2016 @ 11:03

  11. Åhhh sikke et dejligt blødt morgenlys.. Jeg forstår godt I er vilde med jeres skønne sted.🙂

    Kommentar af Inge — 16. februar 2016 @ 11:43

    • Ja, dette her er da ikke til at stå for .-)

      Kommentar af Ellen — 16. februar 2016 @ 13:20


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.