Hos Mommer

7. februar 2016

Mens vi venter på foråret

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:06
Tags: , , ,

Vi venter ikke på Godot – han kommer alligevel aldrig, så vi vil meget hellere vente på foråret, som kommer – faktisk er det allerede så småt på vej.
Timeren på det, en af vores genboer insisterer på at kalde ‘julebelysningen’, burde stilles anderledes nu, for det tænder længe inden det bliver mørkt og det slukker længe efter det er blevet lyst.
Det er ikke julebelysning, hvilket vi lige så stædigt insisterer på, men et lys i vintermørket – som jo altså ikke er så mørkt længere, men stærkt på vej mod lysere tider. Vi er nået til den tid på året, hvor vi bruger et par uger på at overveje, om vi skal stille timeren eller vi helt skal afmontere lyskæden. Det ender gerne med, at vi tager lysene ned … har vist endnu aldrig stillet timeren.

IMG_5434

Vintergækker og erantis er fremme og i blomst. Inden døre må vi tage andre midler i brug, men det betragter jeg ikke som snyd på denne årstid.
Man må også gerne se fjernsyn en halv søndag på denne årstid. Det må jeg faktisk altid, for jeg skal kun spørge mig selv.

IMG_5435Den ny dvd-afspiller virker helt som den skal, bortset fra, at den mod forventning forlanger sin egen fjernbetjening … jeg overvejer at dymo’e dem, for nu ligger der fire: En til tv-boksen fra Waoo, en til fjernsynet, en til lydstangen (tak til Jørgen for inspiration til et godt, dansk ord for den), og endelig en til dvd-afspilleren. De er godt nok ikke helt ens, men ens nok til, at jeg næsten altid får taget den forkerte i første forsøg.

Nu er jeg færdig med Ross Poldark. Eller … det er jeg absolut ikke, men jeg har set hele serien.
For hulen, hvor var den god – heldigvis er man vist i gang med en del to, men det kaldte den slutning virkelig også på – den kan ganske enkelt ikke bare slutte, hvor den gjorde! Jeg bliver nok nødt til at købe alle Winston Grahams bøger i Poldark-serien, som han skrev fra 1945-2002, med en lang pause fra 1953 til 1973 … hvorfor mon den lange skrivepause? Han døde i 2003, 95 år gammel, så hvis hans sidste bøger er gode, må han siges at have gjort det godt.
Noget godt er der skam også ved alt det filmkiggeri: Jeg er næsten færdig med et tæppe til Røde Kors. Bagefter skal jeg i gang med et sjal, jeg efter inspiration af Annemette fluks købte opskriften til.
Håber jeg har garn til det, men det er jeg næsten sikker på, at jeg har.
Og jeg går IKKE i gemmerne og tjekker det, før barnetæppet er færdigt!
Tror jeg nok …

12 kommentarer

  1. Så er vi flere, der glæder os over lysets komme. Dagen har næsten tiltaget to timer nu, og det kan virkelig mærkes. Nu er det lyst, når jeg venter på bussen om morgenen. Du viser dine fine vintergækker, og de gør godt.

    Fire (!) fjernbetjeninger – du milde kineser. Jeg forstår godt, du overvejer labels.

    Kommentar af Stegemüller — 7. februar 2016 @ 15:52

    • To timer allerede? Tjah – vi er vel også cirka halvvejs mod jævndøgnet.
      Ja, det er mange fjernbetjeninger, når de bare ligger i en bunke …

      Kommentar af Ellen — 7. februar 2016 @ 16:55

  2. Det er så skønt at man ikke behøver at trækker for før det næsten er spisetid! Der er også nogen med hyggelys i vintermørket her i området… Og jeg synes, det er så indbydende med lys ved døren.
    Vintergækkerne lyser også op bag foderpladsen. Jeg synes, de bliver større og flere for hver dag.
    Det sjal er bare flot. Fin måde at bruge vævestrik. Glæder mig til at se din version!
    Vi har også flere fjernbetjente her. Heldigvis har jeg en til både boks og tv. Men hvis strømmen går, skal den til lydbjælken graves frem for at tænde den… Dingenottyranni!

    Kommentar af Anne Holtegård — 7. februar 2016 @ 16:19

    • Jeg har såmænd ikke så meget mod mørketiden, men selvfølgelig holder jeg også meget af lysets tilbagevenden🙂
      Og jeg glæder mig til at komme i gang – mangler nu bare en laaang icord-afslutning.
      Det ville virkelig have været rart, hvis ‘dingenoterne’ havde kunnet tale sammen!

      Kommentar af Ellen — 7. februar 2016 @ 16:57

  3. Her har vi også vinterbelysning, men uden timer. Jeg er sikker på at Jørn fjerner dem lige så snart han har tid til det, for for ham er det julebelysning. Jeg elsker at komme hjem til lysene efter en aftenvagt eller at nyde synet om morgenen, når jeg skal på arbejde. Gid aften til jer🙂

    Kommentar af Lene — 7. februar 2016 @ 19:38

    • Så må du jo sørge for at holde ham travlt beskæftiget længe nok til, at du synes, lysene gerne må fjernes😉 – de er da så hyggelige, de lys … og tak, i lige måde.

      Kommentar af Ellen — 7. februar 2016 @ 21:00

  4. Det er simpelthen så dejligt at lyset er vendt tilbage, nu behøver jeg næsten ikke lys på cyklen mere..🙂
    Er det HEOS eller SONOS I har købt..?? Jeg gav Hasse en HEOS soundbar (HiFi-klubben) i fødselsdagsgave for et par måneder siden, det er så genialt og lyden på fjernsynet er blevet fantastisk..

    Kommentar af Inge — 8. februar 2016 @ 09:00

    • Det er skønt – og vi har jo hver især vores målestokke, kan jeg se🙂
      Det er en Phillips, fordi tv’et er et Phillips. Den kan vist det samme som de to, du nævner; lyden er en klar forbedring i forhold til den gamle og helt sikkert fin nok til vores små rum🙂

      Kommentar af Ellen — 8. februar 2016 @ 10:13

  5. Dejligt at have væsentlige problemer at løse mht belysningen og lysets komme. Kan man ikke få en fjernbetjening til udsmykningslyset? Har noteret mig Inges bemærkning.

    Kommentar af Jørgen — 8. februar 2016 @ 09:11

    • Høhø – man kunne måske også bare slå timeren helt fra og køre det manuelt🙂

      Kommentar af Ellen — 8. februar 2016 @ 10:14

  6. Vi har også stadig vinterbelysning. Gemalen ville have pillet det ned, da vi nåede februar, men jeg – som står først op – synes, det er hyggeligt med lidt lys udefra, når jeg bevæger mig ud i køkkenet om morgenen. Så det har fået lov at blive hængende lidt endnu, også selvom det sidder på et juletræ, der står i en parasolfod, og derfor unægteligt er ret juleagtigt😉 Al jeres fjernsynsteknik kan jeg slet ikke forholde mig til. Jeg ser så lidt fjernsyn, at jeg dårligt nok kan skifte kanal …

    Kommentar af Fruen i Midten — 8. februar 2016 @ 10:36

    • Det er nemlig lige sådan, det er … ikke fordi jeg står først op, men jeg tror John synes det samme som dig🙂
      Sådan kunne jeg også sige, da jeg arbejdede. Når jeg havde lyst til at se tv, var der sjældent noget, der passede mig, men nu hvor jeg går hjemme og oven i købet har fået de gode britiske kanaler OG ellers husker at tjekke programmerne, må jeg indrømme, at jeg ser mere tv end før.

      Kommentar af Ellen — 8. februar 2016 @ 11:01


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.