Hos Mommer

28. januar 2016

Så sidder vi her søreme igen

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 20:43
Tags: ,

Så sidder vi her søreme igen i den hyggelige stue i det skønne, gamle, engelske middelalderhus, sammen med min skønne, gamle snart midaldrende datter og hendes to skønne, hurtigtvoksende, men trods alt stadig unge, børn.
Den rejse-pc jeg har med, har ligget inaktiv hjemme i skabet og er i den mellemliggende tid blevet mere end midaldrende – den er blevet fuldstændig affældig og u t r o l i g t  l a a a n g s o m, så hvis jeg blogger uregelmæssigt i den kommende uge, har I hermed fået grunden. Den pc skal til læge, når den kommer hjem igen, er jeg bange for – medmindre jeg finder årsagen, mens jeg er her.

P1100176

Charlotte indviede opdateringen (det er et helt halvt år siden vi var her sidst!) med at sætte en lakplade på den gamle grammofon med håndsving og det hele, som de fandt på en auktion. Det var lidt sjovt at blive ført tilbage til tyverne på denne måde. 
Det er så ikke lige min musik, men Charlotte og John elsker den, så fred være med det.

P1100177

Vi havde købt et gallileotermometer som en ekstra fødselsdagsgave til hver af dem – det var et højt ønske, men det er jo hverken noget, man leger med eller sidder og glor i timevis på, så emballagen blev lynhurtigt inddraget til sejlskibe med redningsbåde.
Jeg havde ikke set, at temperaturen på de små metalskilte på glaskuglerne var opgivet i Fahrenheit, men så fik de da lært at omregne fra F til C.
Vi hygger og snakker, så dette bliver alt fra mig i dag. Jeg kan nemlig godt være en kvinde af få ord, hvis det skal være … på skrift.

24 kommentarer

  1. Rejse-grammofoner og rejse-PC-er af ældre dato har vel begge et håndsving at trække op med. Skal du ikke blot finde det (på PC-en)? 😉
    Magnus

    Kommentar af domus1 — 28. januar 2016 @ 21:20

    • Den er ikke engang særlig gammel! Pc’en altså … men jeg fandt ud af hvorfor den var sløv:-)

      Kommentar af Ellen — 28. januar 2016 @ 22:17

  2. Hvor hyggeligt. I ønskes dejlige dage sammen med familien. 😉

    Kommentar af betty — 28. januar 2016 @ 21:53

    • Tak, Betty – det skal vi nok få, trods den elendige vejrudsigt.

      Kommentar af Ellen — 28. januar 2016 @ 22:17

  3. Hyggen breder sig med ‘hans mosters vovse’ på den gamle grammofon.:-)

    Kommentar af Madonna — 28. januar 2016 @ 21:59

    • Det gør den nemlig 🙂

      Kommentar af Ellen — 28. januar 2016 @ 22:18

  4. Du kunne nu godt have fortalt, hvad det var for noget musik …

    Kommentar af Rasmine — 28. januar 2016 @ 23:01

    • Det var Mambo No. 5, som rent faktisk er fra 1949, men C begyndte at danse Charleston, så jeg blev snydt. Jeg aner nemlig ikke noget om den gamle musik 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. januar 2016 @ 08:52

  5. Den gramofon minder mig om nor vi var hos min mormor og morfar, og vi fik lov at spille på den. Man skulle finde den rigtige hastighed at dreje håndsvinget i.
    Jeg måtte lige google gallileotermometer, tænk så har vi selv et herhjemme, som jeg ser på hver dag 🙂

    Kommentar af Pigen fra landet — 29. januar 2016 @ 05:52

    • Så det var lige lidt nostalgi, du fik med der 😉
      Jeg synes de er så smukke, gallileotermometrene.

      Kommentar af Ellen — 29. januar 2016 @ 08:54

  6. I ønskes gode stunder i England.

    Kommentar af Jørgen — 29. januar 2016 @ 06:47

    • Tak, Jørgen, det får vi.

      Kommentar af Ellen — 29. januar 2016 @ 08:54

  7. Tænk at jeg aldrig havde hørt om et “gallileotermometer”… så jeg måtte også i gang med Google. Jeg har end aldrig set et.

    Hvad var der galt med Pc’en?

    Kommentar af Stegemüller — 29. januar 2016 @ 06:51

    • De er meget smukke, synes vi.
      En baggrundskørende antivirusopdatering og diskskanning.

      Kommentar af Ellen — 29. januar 2016 @ 08:57

  8. Og her er så nummer tre, der måtte google galileitermometer 🙂 Og det fik mig bare til at konstatere at jeg aldrig interesserer mig for stuetemperaturen 😉 Rigtig god ferie i det engelske, og med gammel musik, (halv)gamle mennesker og pc’er der genopstår, så skal det nok blive godt.

    Kommentar af Lene — 29. januar 2016 @ 07:19

    • Vi har det nu også mest for udsmykningens skyld 🙂
      Det bliver helt sikkert godt, tak – det er altid dejligt at være her.

      Kommentar af Ellen — 29. januar 2016 @ 09:00

  9. Dejligt, hils familien. 🙂
    Mon ikke pcen har gang i installation af et halvt års opdateringer.

    Kommentar af Inge — 29. januar 2016 @ 07:29

    • Tak, det gør vi 🙂
      Windowsopdateringerne var overståede (dem var der mange af!), og jeg havde derfor ikke opdaget det bagved kørende antivirushalløj 😦

      Kommentar af Ellen — 29. januar 2016 @ 09:02

  10. Jeg var så den fjerde, der måtte google … Rigtig god hygning 🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 29. januar 2016 @ 09:02

    • Hvor bliver I kloge alle sammen 😉
      Tak, vi råhygger 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. januar 2016 @ 09:04

  11. Åh Børnebørnsland – jeg er vild med dem, der bor der!

    Kommentar af Elsebeth — 29. januar 2016 @ 13:53

    • Ja, det er landet med de bedste indbyggere 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. januar 2016 @ 16:21

  12. Hvor er børnene blevet store – hvor gamle er de nu? Og så ser de simpelthen altid så artige ud på dine billeder 😉

    Kommentar af Moster Tulle — 29. januar 2016 @ 22:44

    • De er lige blevet 9 og 10 år.
      Generelt er det et par meget artige børn, som leger utrolig godt sammen – selvfølgelig kan de også være ved at myrde hinanden indimellem … men det er sjældent, og det tager jeg ikke billeder af 😉

      Kommentar af Ellen — 30. januar 2016 @ 12:53


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.