Hos Mommer

7. januar 2016

Håndbog for spioner

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 14:24
Tags: ,

imageI julegave fik Aubrey et par spionbriller som de viste. Virkelig smarte briller var det, for han kunne både kigge bagud og om hjørner med dem, plus at de bevirkede, at han kunne se i mørke. Han elskede dem, for begge børnene elsker at lege spioner – kan også være nisser, lidt afhængigt af årstiden, men i hvert fald at snige sig omkring og lure os af eller fx komme aldeles bag på mormor og kilde hende. Den tager kegler hver gang det lykkes, fordi samme mormor åbenbart hyler op på en meget u-mormorsk måde.
De gør hvad de kan, men glemmer lidt at tage højde for det perifere syn, som vi dog for det meste storsindet lader som om vi slet ikke har.
Nogle gange er det særdeles svært for spionerne at lade være med at fnise henrykt; andre gange er det en dårligt undertrykt hoste, der afslører Vor mand i Den Stråtækte.
Når den ene fniser, bliver den anden tosset, og når den anden fniser, bliver den ene tosset. Det er også svært at bevare tålmodigheden, mens man venter på en mulighed for at komme videre fra, hvor man af en eller anden grund har været nødt til at blive et stykke tid.
Til sidst blev de enige om at skrive Spy rules ned, lære dem udenad og sidst, men ikke mindst, efterleve dem.

IMG_5206

Disse spy rules gælder såmænd i mange andre relationer end lige spionfagets … nummer tre og fem gælder fx for alle biografgængere. Med stay related går jeg ud fra, der menes stay focused.

IMG_5122

Morten Ingemanns kalenderstribe fra i søndags fik mig straks til at tænke på den seje Betty, der stadigt og stædigt fortsætter udendørsbadningen efter andre for længst er stoppet. En enkelt af os kom faktisk aldrig i gang … ikke alene bliver jeg aldrig nogensinde vinterbader; der skal temmelig høje vandtemperaturer til for at få mig i selv om sommeren. Helst mere end 25°, hvilket sker forholdsvis sjældent i de danske farvande.
Så værsågod, Betty, den er til dig – men lov mig ikke at ende som isskulptur Smile

8 kommentarer

  1. Hehe, jeg troede, at den 6. regel var at spise den slags vigtige papirer, så de ikke faldt i fjende-/mormor-hånd? 😉 Jeg kunne godt have brugt sådan et par briller forleden aften, hvor gadebelysningen var røget på vores aften-lufte-rute.

    Kommentar af Fruen i Midten — 7. januar 2016 @ 15:10

    • Er det ikke kun intimiderende oplysninger, man spiser? Jeg tror ikke, de behøver at spise håndbogen 🙂
      Brillerne kan fås hos Amazon.co.uk 😉

      Kommentar af Ellen — 7. januar 2016 @ 15:39

  2. De lyder som helt vidunderlige børn, dine børnebørn.
    Vi legede også meget spioner, da jeg var barn. Synes desværre ikke at mine egne tog den leg op.
    Tre funktionelle enebørn har ikke så tætte lege, desværre….

    Kommentar af Den Gamle Krage — 7. januar 2016 @ 17:14

    • Selvfølgelig er de det – har du måske nogensinde hørt om børnebørn, der ikke er superdejlige? 😉
      Det begrænser det meget, når der er flere år imellem – det kan nok ikke være anderledes.

      Kommentar af Ellen — 7. januar 2016 @ 18:36

  3. Åh hvor er det dejligt, når fantasien sætter gang i lege. Godt de ikke kun er til iPad og fjernsyn.
    Betty er sej, og den stribe er da lige til hende 🙂

    Kommentar af Lene — 7. januar 2016 @ 20:10

    • Det er skønt, og det er de gode til … de elsker nu også at spille på iPad, men der er faktisk mange gode spil, der er lærende. Fjernsyn ser de næsten aldrig.
      Ja, Betty er SÅ sej!

      Kommentar af Ellen — 7. januar 2016 @ 20:21

  4. Tak for den sjove hilsen, Ellen. Det forunderlige er, at det ikke føles så koldt, som jeg forestillede mig før i tiden. 😉 Så jeg føler mig ikke særlig sej. 😉 Jeg har fået afbud fra min ‘badeveninde’ i dag. Måske kan jeg få fat i en anden. Det kunne være sjovt at bade i snevejr.
    Hvor er de gode til at lege sammen, de to. Spionleg er spændende.

    Kommentar af Betty — 8. januar 2016 @ 09:40

    • Velbekomme – den var da oplagt – og du er sej! Punktum 😉
      De er meget gode, men der er jo også kun et år mellem dem.

      Kommentar af Ellen — 8. januar 2016 @ 10:21


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.