Hos Mommer

24. december 2015

Ikke et ord om jul. Næsten ikke …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 23:09
Tags: , ,

Vemmetofte Strandskov (6)Vi har valgt at bo på en beskyttet plet. Eller også er vindretningen lige nu bare rigtig i forhold til Den Stråtækte.
Vi stod op samtidig med en flot solopgang, og fjorden var – om ikke fuldstændig glat, så i hvert fald ikke i oprør.
Vi spiste morgenmaden i et solfyldt køkken og talte om, at det kun kunne gå for langsomt med at komme i tøjet i dag og komme ud og gå en frisk tur i dette fantastiske vejr.
Som sagt, så gjort. Vi kørte til Vemmetofteparkeringspladsen tættest på Musestenen, fordi vi ville vise englænderne den, nu hvor den ved Jørgens hjælp endelig er blevet fundet. Ud med os i bilen og afsted – det var et skønt og stille vejr, så vi glædede os til turen.

Vemmetofte Strandskov (12)Da vi nærmede os stranden, blev vi mødt af en stiv kuling. Det kan naturligvis ikke ses på billedet, men holddaop for en blæst der var!
Vi havde heldigvis tøj nok på, og turen gjorde os godt, for vejret var flot trods den skarpe vind.
Musestenen havde lidt mere vand omkring sig, end da vi så den første gang, men da ungerne ikke kunne komme op på den, på trods af morfars forsøg på at hjælpe dem, fandt de andre ting, der i deres øjne var mere interessante, hvorimod forældrene gerne ville høre om stenen og sagnene om den.

John fandt et østershat-træ. Der sad i kilovis af de flotteste østershatte; jeg stjal 750 gram af dem og glædede mig over, at det endelig lykkedes at finde svampe i år i Danmark – og så i december!Vemmetofte Strandskov (7)Vemmetofte Strandskov (2)

Ungerne havde sådan set ingen problemer med at få dagen til at gå, men julemandens gaver skulle helst opdages, så Charlotte sneg sig ud og lagde nogle pakker lige foran vores hoveddør.
Da jeg bankede hårdt på døren og fik børnene til at åbne, fordi jeg desværre ikke kunne slippe hvad jeg havde gang i ude i køkkenet, sagde de, at der ikke var nogen. “Jojo”, sagde jeg, “jeg så et eller andet rødt, der hurtigt forsvandt rundt om hjørnet. Jeg er ret sikker på, at det var julemanden, men han har jo så forfærdelig travlt i dag og i aften”.
Anna kiggede skeptisk på mig, men Aubrey kiggede grundigt ud ad vinduet, mens han i et på én gang bebrejdende og triumferende tonefald sagde: “I told you, Anna! He does exist! See for yourself: He’s left some presents for us”.

P1100030

Julemandens gaver holdt dem fint beskæftiget resten af dagen – selv Disneyshowet var der ikke tid til at se, og vi så ingen grund til at tvangsindlægge dem til det.
Da vi langt, langt senere nåede til alle de andre gaver, vakte Tims mors gave til Tim en del nysgerrighed hos Tims svigermor – teksten på æsken lød ret spændende.
“Tim … this is from your … mother? It’s a bit exciting, isn’t it?”
Der lød et forventningsfuldt/spændt/undrende ”Yes …”

Det viste sig at være et par slippers, sådan a la morfartypen, som man bl.a kan se i My Fair Lady. Meget praktiske. Meget varme. Meget lidt kønne.
Og bestemt ikke levende op til teksten på indpakningen. Tværtimod, vil jeg nok påstå, for en mand iført de slippers får altså ikke mange kvinder til at blive specielt inspireret til bedroom athletics

12 kommentarer

  1. Tims mor har da vist humoristisk sans… 😉 Jeg hørte i de engelske morgennyheder, at julemanden var spottet på nogle radarer, så man vidste med bestemthed, at han var på vej ud med gaver. Herligt med den slags vigtig information fra officiel kilde… 😉

    Kommentar af Mia Folkmann — 25. december 2015 @ 00:09

    • Ja, det var en meget vigtig information – og jeg så da også et glimt af ham 🙂

      Kommentar af Ellen — 25. december 2015 @ 11:08

  2. Du har ret, der er i hvert fald ikke meget jul over hveken dine billeder eller vejret, men i jeres hus har det vist været en dejlig jul, som ungerne vil mindes, er jeg sikker på. Jeg er lige kommet hjem fra en sen, men frisk og dejlig aftentur.

    Kommentar af Pigen fra landet — 25. december 2015 @ 00:17

    • Hehe – helt bevidst, for hele internettet nærmest svømmer over i fromme og gode ønsker 🙂
      Men ja, de skal nok huske denne jul.

      Kommentar af Ellen — 25. december 2015 @ 11:09

  3. Glædelig jul kære Ellen!

    Hvor gamle er det nu børnene er? Jeg synes, det er kært, at Aubrey stadig tror på julemanden.

    Kommentar af Stegemüller — 25. december 2015 @ 00:49

    • Tak, og i lige måde til dig.
      De er 8 og 9, og Aubie troede faktisk ikke rigtig på ham, men denne lille episode fik ham meget bekvemt til at glemme, at han havde mistet troen 😉

      Kommentar af Ellen — 25. december 2015 @ 11:11

  4. Skøn æske. Det må da være en genbrugsæske (dem holder vi meget af, for så kan man nemmere forvirre modtageren), men man kan jo spekulere længe på, hvad der oprindeligt var i den, da Tims mor fik den 😉
    Sikken en hyggelig jul I har; jeg kan godt forstå, at I nyder at have englænderne hjemme – hils endelig alle.

    Kommentar af fiberfryd — 25. december 2015 @ 08:41

    • Det sjove er, at jeg tror, æsken var autentisk nok, for inde i den lå en ‘skabelon’, der præcist passede til hjemmeskoene, og hvorpå der også stod Bedroom Athletics – men hvad den forretning har, udover slippers, ville jeg gerne vide 🙂
      Det er så dejligt, Diite – tak, og jeg skulle hilse igen.

      Kommentar af Ellen — 25. december 2015 @ 11:13

  5. Hvor herligt at Aubrey valgte at tro på julemanden, det er da også den rigtige dag, man skal gøre det 🙂

    Kommentar af Lene — 25. december 2015 @ 21:40

    • Ja, det var absolut det sikreste at vende tilbage til barnetroen 🙂

      Kommentar af Ellen — 25. december 2015 @ 22:18

  6. Det var godt i fandt stenen Utroligt at der er svampe at finde juleaften.

    Kommentar af Jørgen — 3. januar 2016 @ 20:13

    • Ja, når man først ved hvor man skal gå hen, er den jo svær at overse 😉
      Det er vist ikke usædvanligt for østershatte, har jeg senere læst mig til.

      Kommentar af Ellen — 3. januar 2016 @ 21:23


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.