Hos Mommer

22. december 2015

Nogle dobbeltroller er vanskeligere end andre

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:08
Tags:

DobbeltrolleDen dobbeltrolle, Trine Halle har i den quiz, jeg har indsat et uddrag af beskrivelsen af, må være en del vanskeligere at bestride end den dobbeltrolle jeg har, nemlig den som mor og mormor. Tredobbeltrolle, faktisk – jeg er jo også Johns kone – men desuagtet kan jeg bare blive siddende på min plads og aldeles uden problemer spille alle tre roller. Ingen af dem bliver kunstige og jeg glider naturligt ud og ind af alle tre uden synlige overgange.
Det er gode roller alle tre, og jeg har det fint med dem.
Trine Halle, derimod, må vist være nødt til at flintre fra den ene stol til den anden. Hvem vinder, hvis hun vinder? Kåre eller Christian?

P1090953

I morges, hvor det efter en mørk, våd og temmelig stormfuld nat var så fint og mildt et vindstille solskin (det må man kunne sige … er der måske ikke noget, der hedder solvind?) fik alle lyst til at gå en tur, så vi aftalte at tage ud og købe den ridehjelm til Aubrey, hans mormoster vil give ham i julegave, men som samme mormoster ikke kunne finde ud af at købe i England, og bagefter gå en tur i Præstø langs Antonitterstien.

Vi havde knapt nået at morgenmadshygge færdig, inden det blæste op og igen begyndte at regne.
Det holdt det aldrig op med resten af dagen, så for børnenes vedkommende blev det til en højt ønsket nattøjshyggedag efter at have siddet to dage i en bil.

Faktisk nåede vi aldrig for alvor ud af køkkenet i dag.
Charlotte sad og plukkede 2015-billeder til det trykte P1090963fotoalbum, hun laver hvert år med årets highlights. Det kan man nemlig godt gøre, mens man snakker, lige som man også sagtens kan strikke, mens der snakkes. Og drikkes caffe latte og spises konfekt, desværre …
C roste mig for mine tabte kilo (YES, hun lagde mærke til det helt af sig selv, selv om det ikke drejer sig om særlig mange kilo), men det skal da nok lykkes mig at hive dem på igen med alt det gode konfekt, jeg fik fremstillet.   
Børnene kom og gik; de opholdt sig mest oppe på deres værelse, som de holder overraskende meget af at lege i. De praktiserede en del How to Train Your Dragon to Find Pebernødder – det var de blevet virkelig dygtige til, de drager.
Hvor er vi dog glade for, at vi lavede et børnevenligt værelse og ikke ‘bare’ et gæsteværelse. Sådan et har vi i den anden ende af huset, så det er lige som det skal være – børneværelset har voksensenge, så det kan sagtens bruges til gæster alligevel.

Fair Isle-sweateren, som jeg strikkede til Charlotte, passer perfekt, hvilket jeg var lidt spændt på, når jeg ikke kunne komme til at tjekke størrelsen undervejs. Men den er modtaget med glæde og i brug, som det ses.

Det er skønt at have dem alle her, så skidtpyt med, at vi ikke kom ud, og den ridehjelm kan købes i morgen, hvor de har lovet opklaring i vejret.

12 kommentarer

  1. Ihhh hvor I hygger, dejligt at se..
    Du spiller ikke nogen af dine tre roller, de er jo dig alle tre. 🙂

    Kommentar af Inge — 22. december 2015 @ 17:49

    • Det er så dejligt 🙂
      Ja … det er selvfølgelig rigtigt … naturlige roller, måske? 😉

      Kommentar af Ellen — 22. december 2015 @ 19:14

  2. Hvor lyder det bare dejligt, og en pyjamasdag er slet ikke så ringe endda 🙂

    Kommentar af Lene — 22. december 2015 @ 20:31

    • En pyjamasdag er tæt på ideallivet hos os. Mener nogle 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. december 2015 @ 20:51

  3. Total hjemmeindejulehyggedag. Det nydes, ses tydeligt!
    Smuk fair isle trøje.. Den klæder C. Jeg må sige, at hun er bedre til at multitaske end mig!!!
    Fortsat råhyggeferie til alle.

    Kommentar af Anne Holtegård — 22. december 2015 @ 21:12

    • Fuldstændig! Ren hygge …
      Tak – jeg er glad for, at den faldt i god jord, og jo, hun er god til at multitaske – kan klare at hjælpe med to børns gøremål, tale med sin mor OG lave fotoalbum 😉

      Kommentar af Ellen — 22. december 2015 @ 21:23

  4. Det er da fantastisk, at få lov til at hygge sig en hel dag. Så spiller det ingen rolle (haha), at det regner og rusker derude, snarere tværtimod. Dit køkken indbyder nu også til masser af hygge! Det er sådan en god ide med en årlig fotobog; jeg får bare aldrig taget mig sammen til at vælge ud :-/

    Kommentar af fiberfryd — 22. december 2015 @ 23:43

    • Nej, børnene er i hvert fald aldeles ligeglade med vejret.
      Det er faktisk en god ide, men hun bruger altid temmelig lang tid på at komponere den. Der er to bøger: En for hele året og en for sommerferien alene.

      Kommentar af Ellen — 23. december 2015 @ 09:49

  5. Skønt med en pyjamas-dag. Især hvis man har veldresserede drager til det hårde arbejde med at finde pebernødder 🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 23. december 2015 @ 10:25

    • Det er perfekt med veldresserede drager – og en nattøjsdag er altid et hit 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. december 2015 @ 13:30

  6. Sikke en dejlig dag – intet er bedre end at gå rundt i nattøj og gøre lige præcis det man har lyst til uden nogen planer. Hvis jeg ikke kommer forbi igen inden jul, vil jeg ønske dig og dine en glædelig jul

    Kommentar af Moster Tulle — 23. december 2015 @ 11:01

    • Nemlig – ungerne elsker det.
      Tak. Det samme vil jeg ønske dig og din familie.

      Kommentar af Ellen — 23. december 2015 @ 13:30


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.