Hos Mommer

15. december 2015

Tre dage som strøg afsted i smult vand

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:53
Tags: ,

Hjemme igen. Jeg synes vi forlod huset for fem minutter siden, men tre dage må nok også siges at være en temmelig kort ferie.
Det var som altid hyggeligt at være os to afsted, og det var fint med et lille afbræk i hverdagen, men det var en smule ærgerligt, at standarden ikke helt var som forventet.
Det er der dog ikke noget at gøre ved nu – jeg er ikke alene om min skuffelse, hvilket trøster mig en smule, for jeg følte mig ærlig talt lidt som et utaknemmeligt gammelt brokkehoved, der aldrig kan stilles tilfreds, men som Moster Tulle skrev: Aldrig mere Pearl Seaways!

På skøjter i OsloPå skøjter i Oslo

Vi vender ryggen til, som de to drenge og to piger gør til mig, og ser fremad i stedet.
Vores næste ferie går til England og efter den igen kommer en tur til Madeira, så der er hele tiden noget at glæde sig til – lige nu allermest til, at der kun er seks dage til mine englændere kommer her for at holde julen i Danmark.

Dykkeren

Vender ryggen til Pearl Seaways, som Dykkeren her vender ryggen til Oslo og til mig – og ser ud som om han står og tisser ned i vandet, men det gør han ikke … sådan ser han heller ikke ud, når man ser ham fra siden – og husker kun det hyggelige og gode ved turen; fx morgenmadsbuffeten, som var fuldstændig suveræn, eller de gode og lune tjenende ånder, som på trods af travlhed altid var venlige og havde en kvik bemærkning.
Oslo fejlede heller ikke spor … vi talte undervejs om, hvor længe det var siden sidst. Jeg mente mindst 10 år; John mente 6-7 år.
Det var i 2001, har vi lige konstateret ved at se på vores billedarkiv. Som tiden dog går.

Jeg er stort set parat til julen – mangler bare at pakke gaver ind og lave en enkelt konfektting plus Den Perfekte Rullepølse. For perfekt og meget populær er den, hvilket jeg kan tillade mig at sige, fordi det ikke er mig selv, der har fundet på at lave den på lige præcis den måde.

16 kommentarer

  1. Du pakker det godt ind, det du er utilfreds med. Jeg kan ikke se andet end loungen?? Mad, tjenere og kahyt var godt. Jeg er ikke afskrækket 😉 Hvor skønt, at du næsten har alt klar til jul. Du er også effektiv, tror jeg. Hyggeligt at englænderne snart kommer.

    Kommentar af Betty — 15. december 2015 @ 17:39

    • Vi var heller ikke imponerede over deres julebuffet, og commodoreloungen skal ikke ligge fem dæk fra kabinen; den skal man kunne træde lige ud i. I det hele taget skal man ikke anbringe dyre luksuskahytter på dæk seks, hvor der er motorstøj.
      Nå. Jeg glæder mig til at få besøg 🙂

      Kommentar af Ellen — 15. december 2015 @ 18:43

  2. Det er altid godt at have noget at glæde sig til 🙂

    Kommentar af Randi — 15. december 2015 @ 17:48

    • Det er det, og det skal man helst altid have 🙂

      Kommentar af Ellen — 15. december 2015 @ 18:43

  3. Tænk sådan smuttede der lige 14 år… Af og til synes jeg slet ikke, jeg kan følge med. Jeg kan slet ikke forstå så gammel jeg selv bliver. Indeni føler jeg mig jo stadig ung.

    Hvor er det dejligt at jeres englændere kommer. Det bliver en dejlig jul i Præstø.

    Kommentar af Stegemüller — 15. december 2015 @ 18:30

    • Næh … sådan er det – man tænker heldigvis normalt ikke over, hvordan tiden flyver afsted.
      Det bliver skønt, og vi glæder os 🙂

      Kommentar af Ellen — 15. december 2015 @ 18:44

  4. At se fremad er en meget god politik. Det kan ikke betale sig at lade de dårlige ferieoplevelser fylde.

    Kommentar af liselegarth — 15. december 2015 @ 19:23

    • Næh – det kan man jo ikke rigtig bruge til noget alligevel.

      Kommentar af Ellen — 15. december 2015 @ 20:24

  5. Det var da godt det var en gevinst.

    Kommentar af Jørgen — 16. december 2015 @ 08:08

    • Ja 🙂

      Kommentar af Ellen — 16. december 2015 @ 10:07

  6. Hihi… 5 – 10 eller 14 år.. Som tiden dog løber når man er i godt selskab. 🙂

    Kommentar af Inge — 16. december 2015 @ 08:40

    • Ja, det må du da nok lige sige 🙂

      Kommentar af Ellen — 16. december 2015 @ 10:04

  7. Uh, jeg kommer helt til at fryse, når jeg ser de små bare statuer. Og så lader du det oven i købet sne på dem. Uf da! Vil det sige, at skibene på Oslo-ruten er så forskelligt indrettede, at man som en anelse forvænt krydstogtsturist må tjekke, hvilket skib der sejler hvornår, hvis man vil sikre sig den optimale lounge-beliggenhed i forhold til kahytten?

    Kommentar af Fruen i Midten — 16. december 2015 @ 09:22

    • Absolut! Og det ville jeg jo godt have vidst inden booking … der sejler kun to skibe på ruten, så det skal altså hedde Crown og ikke Pearl.

      Kommentar af Ellen — 16. december 2015 @ 10:06

  8. Ærgerligt at have ærgrelser af en ellers god tur!
    Men gode oplevelser blev der også plads til… Vigelandsparken med statuer og skøjtebane?
    Dykkeren hilste vi også på nede på kajen!
    Karl Johan er så fascinerende med forløbet ned og så op mod slottet. I sommer var det en lang udendørs restaurant a la sydlige himmelstrøg… Lige så ude på Bryggen ud mod alt det nye; museum mm. Nu er de nok trukket inden for!
    Oslo har meget at byde på… Shopping, kultur, historie…
    Og i hinandens gode selskab er der mulighed for gode oplevelser…

    Kommentar af Anne Holtegård — 16. december 2015 @ 11:20

    • Ja, ret surt!
      Nej, Vigelands- eller Frognerparken har vi set ved mindre kolde lejligheder; dette var en skøjtebane anlagt inde i centrum, i parken mellem Karl Johan og rådhuset.
      Jeg tror, vi må afsted en sommerdag – ikke mindst for at prøve den anden båd – og Oslo har ganske rigtigt meget at byde på 🙂

      Kommentar af Ellen — 16. december 2015 @ 11:30


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.