Hos Mommer

9. december 2015

Jeg er håbløst ude af trit med sugerørsmoden

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 19:31
Tags: ,

I morges pingede der to mails ind, mens jeg sad og svarede på kommentarer.
De var fra Charlotte – overskriften sagde i begge tilfælde “Dagens kalendergave”.

SÅ fjollet - men meget sjovt (1)

Da jeg åbnede den første mail, kom ovenstående billede frem, og jeg undrede mig såre over, hvad knægten dog havde gang i.
Spionbriller? Et fjollet stetoskop? Det så ud som om det gik ind i hans højre øre. Var det noget, der sagde noget?

SÅ fjollet - men meget sjovt

Så åbnede jeg den anden mail. Anna så om muligt endnu mere fjollet ud, men nu gik det op for mig, at det måtte være et sugerør!
Du GOdeste … sikke da noget pjat, men især Aubie ser ud til at synes, at det er ret sjovt.
Det må kræve et ordentligt sug, inden man får hevet den første væske indenbords.

Snooker Champion

Faktisk har de pæn succes med at se fjollede ud for tiden.
Den lille familie har for nylig investeret i et billardbord i kvart størrelse. Eller snooker, som denne variant hedder. Det hygger de sig vist meget med, og Tim syntes i søndags, at han ville glæde sin svigermor med et billede af sin egen private snooker champion
Charlotte er i gang med at dyste med svigerfar, og selv barnets mor her blev helt forskrækket over ansigtsudtrykket (kan man kalde det determineret?) – min ellers forholdsvis nydelige datter ligner jo en arrig udgave af The Missing Link.
Selv i kvart størrelse fylder sådan et bord meget … jeg glæder mig til vi skal derover igen, så jeg kan få set John balancere på lænestolen for at få den rigtige vinkel på køen.

22 kommentarer

  1. Sugerørsmode – mon dog? Men du mente det måske heller ikke så bogstaveligt. Jeg vil da tro, at de skal købes i en forretning med spøg og skæmt. Egentlig synes jeg, at det er en meget skæg ide og kunne godt tænke mig at prøve, men du har sikkert ret i, at det kræver et ordentligt sug at komme i gang 🙂

    Kommentar af Rasmine — 9. december 2015 @ 23:01

    • Eller måske i en Tigerbutik? Jeg ved ikke, hvor C har købt dem – skal jeg bede hende om at købe et til dig? 😉

      Kommentar af Ellen — 10. december 2015 @ 09:09

      • Ved nærmere eftertanke nej tak – Fruen i midten har jo ret i, at det meget let kan udvikle sig til en bakteriebombe 🙂

        Kommentar af Rasmine — 10. december 2015 @ 12:08

        • De skal bare skylles grundigt efter brug 🙂

          Kommentar af Ellen — 10. december 2015 @ 13:33

  2. ha, som din familie dog morer sig 🙂 Og sikke udtryk især datter og mor kan stille op.

    Kommentar af Lene — 9. december 2015 @ 23:41

    • Ja – de er skøre sommetider, men det har de vel ikke fra fremmede 😉

      Kommentar af Ellen — 10. december 2015 @ 09:10

  3. Haha, Aubrey minder jo om Harry Potter med de der runde sugerørsbriller på 🙂

    Kommentar af Randi — 10. december 2015 @ 06:39

    • Synes du? Det vil han tage som en kompliment 🙂

      Kommentar af Ellen — 10. december 2015 @ 09:10

  4. Haha, jeg er heller ikke sikker på, at den mode er noget for os! Ser man så tumpet ud, når man er ung og smuk, så må det blive et direkte grusomt syn på et par gamle koner 😂😂😂

    Kommentar af fiberfryd — 10. december 2015 @ 08:22

    • Du har fuldstændig ret, og jeg har heller ikke tænkt mig at prøve 🙂

      Kommentar af Ellen — 10. december 2015 @ 09:11

  5. Hahahaaaaa… skønne unger.. 🙂 Jeg tænker det bliver et af de modepåfund jeg springer over.

    Kommentar af Inge — 10. december 2015 @ 08:50

    • Jeg tror ellers, det sugerør vil klæde dig, Inge 😉

      Kommentar af Ellen — 10. december 2015 @ 09:11

  6. 🙂

    Kommentar af Jørgen — 10. december 2015 @ 09:00

    • 😉

      Kommentar af Ellen — 10. december 2015 @ 09:11

  7. Mon sugerørene også dur til tykke smoothies?
    Jeg var engang i et sommerhus med et pool-bord, og det var da vildt svært.

    Kommentar af Kirsten — 10. december 2015 @ 09:37

    • Du må have fat i et og prøve 😉
      Ja, men ret sjovt. Vi havde et i ½ størrelse – altså dobbelt så stort som dette – i mit barndomshjem.

      Kommentar af Ellen — 10. december 2015 @ 13:32

  8. Hehe, meget smarte unger 🙂 Nu håber jeg bare, at C kan liste brillerne – øh sugerørene – ud af en bagdør, inden de udvikler sig til bakteriebomber. Det må være ret sjovt med sådan et snooker-bord, og jeg forventer selvfølgelig at se tilsvarende lænestolsbillede af John en dag 😉

    Kommentar af Fruen i Midten — 10. december 2015 @ 09:44

    • Mon ikke det bare handler om at få sugerørene skyllet godt igennem efter brug?
      Hvis manden lander i stolen, skal jeg nok forevige det 😉

      Kommentar af Ellen — 10. december 2015 @ 13:33

      • Måske har C særlige skylle-evner, men jeg tvivler altså på, at de sugerør kan holdes lækre ret længe. Kan huske, at vi som børne havde nogle lignende omend knapt så fancy sugerør, og de røg – til vores store utilfredshed – ud, da min mor ikke længere mente, det var sundhedsmæssigt forsvarligt at lade os beholde dem længere. Og hun var altså ikke særlig sippet 🙂

        Kommentar af Fruen i Midten — 10. december 2015 @ 14:08

        • Du har sikkert ret – man kan så bare håbe, at ungerne hurtigt mister interesses for de fancy sugerør 🙂

          Kommentar af Ellen — 10. december 2015 @ 14:44

  9. Jeg er vild med de sugerør!!!!
    Men er desværre helt enig i at de næppe er lækre ret længe….
    Et poolbord hører til evig tid hjemme på min ønskeseddel. Jeg ved bare ikke, hvor vi skulle stille det – jeg mener, når vi to mennesker kun har godt 300 m2 bolig at smyge os rundt i, skal man jo passe på med større møbler 😉

    Kommentar af Den Gamle Krage — 10. december 2015 @ 15:36

    • Arh, men for pokker da, Ellen – I skal da have et poolbord! C&T købte det på ebay for næsten bogstavelig talt ingen penge – 30 pund! Man tror næsten ikke, det kan lade sig gøre så billigt.
      Vi må se hvor længe sugerørene holder – enten sig rene eller børnenes interesse 🙂

      Kommentar af Ellen — 10. december 2015 @ 15:57


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.