Hos Mommer

24. november 2015

Det gælder om at regne den ud

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:24
Tags: ,

I dag kom vi da uden for en dør …
Vi kørte til Næstved Storcenter, hvor vi var i Toys R Us, i BR, i Bog & Idé og i Bilka.
Børnene ønsker sig drager og figurer fra How to Train Your Dragon, som er et kæmpehit derovre. Er den også det herhjemme? Jeg havde slet ikke hørt om den før de var her i deres efterårsferie.  Figurerne findes også herhjemme, men da slet ikke i det udvalg, de har i UK.
Jeg er så heldig, at jeg er den første, der ser børnenes ønskeseddel, og når jeg har købt hvad jeg vil købe, bliver den givet videre til andre. Det kræver på den anden side, at jeg ikke udsætter julegaveindkøbene til sidste øjeblik, men er nødt til at være hurtig på aftrækkeren.

image

Vi valgte Toys først, fordi den er størst. Derfra gik vi med aldeles uforrettet sag.
Så BR. Her havde de én af de ønskede figurer. Det irriterer mig, at jeg skal bestille det via Amazon, få det sendt til Charlotte, som så kan have ulejlighed med at slæbe gaverne med til Danmark, men det bliver vist nødvendigt.
imageBåde i Toys, BR og Bog & Idé kiggede jeg efter et spil, der hed Othello, da Charlotte var barn. På engelsk hedder det Reversi; ungerne spillede det på min telefon sidst de var her og blev ret glade for det, hvilket er fint, for det er et spil, hvor man skal tænke sig godt om, inden man lægger sin næste brik. Nu ville jeg købe en ikke-elektronisk udgave til dem, men det findes slet ikke mere, lød beskeden alle tre steder.
Google, google.
Selvfølgelig findes det. Jeg fandt det i flere udgaver og valgte … ikke den her viste, men en noget mindre magnetudgave, så de kan spille det, mens de kører bil.

Det med at regne den ud: I Toys og BR (som er den samme butik med samme varesortiment. Næsten …) havde de gavepapir på “tilbud”: SE HER 2 RULLER GAVEPAPIR KUN 60 kroner!
2 x 5 meter for 60 kroner? Det lød meget dyrt. Selv i hovedet kunne jeg regne ud, at det er seks kroner meteren, og det var ikke engang pænt.
I Bilka, hvor vi sluttede af, havde de 25-meters ruller – nydelige – for 30 kroner. Det kunne jeg også godt regne ud i hovedet: 1,20 kroner meteren.
Begge var 70 cm brede. Morale: Man skal se sig godt for, men det er der vel ikke noget nyt i?
Jeg skal i øvrigt til at handle mere i Bilka. Jeg har altid afskyet at komme i den forretning og gjorde det kun, hvis det var yderst nødvendigt, for i Ishøj og Hundige-afdelingerne er der altid en million mennesker; man kan ikke komme til, og der er en masse støj.
Her i Næstved var der masser, masser af plads, og klientellet var et ganske andet og langt mindre støjende. Det må man nok ikke sige, men det kom jeg søreme lige til …

24 kommentarer

  1. Jeg var i biffen og se den sammen med Gitte, vi er begge glade for tegnefilm. Den var også sjov. Men vidste heller ikke at den er in nu, er der kommet en efterfølger? I mine kreds er der små piger og det er Frost, der er sagen!
    Udvalget af legetøj i England har imponeret mig hver gang… selv om vi ikke længere skal ind til Hamleys! Det undrer mig ikke at det er svært at skaffe de figurer herhjemme…De gaver m tage omvejen til juletræet!
    He he… det var da en meterpris på gavepapir… jeg har også lige været i Bilka og købt 25m/30kr. Har været mere begejstret for Bilka, synes det er blevet mere discountagtigt med smallere udvalg. Oplevede kvaliteten og bredden bedre for et par år tilbage. Plads er der nok af… men det er der også i Kvickly, så kan man ikke finde varen det ene sted, så….

    Kommentar af Anne Holtegård — 24. november 2015 @ 19:23

    • Der er vist kommet en toer og der er en treer på vej. Tror jeg nok …
      Ja, gaverne må nok tage en omvej.
      Pudsigt – jeg syntes Bilka var så god i dag, og ikke specielt ‘discountet’, men jeg har heller aldrig været en trofast kunde, så jeg kan ikke vurdere en eventuel forskel.

      Kommentar af Ellen — 24. november 2015 @ 19:34

  2. Emil er vild med drager, han kender mange af figurerne.
    Jeg kender kun Bilka i Hundige, det er mange år siden jeg var de, og jeg har ingen planer om at komme der igen. Har samme forhold til Bilka som til IKEA, og der kommer jeg da en sjælden gang. 🙂

    Kommentar af Inge — 24. november 2015 @ 20:02

    • Så har I måske også en lille drage-julegave til ham? 🙂
      Forstår så absolut din holdning til Hundige-Bilka, men her var godt nok anderledes hernede i Næstved …

      Kommentar af Ellen — 24. november 2015 @ 20:49

  3. Tænk jeg synes, jeg husker Reversi fra min ungdom i 80’erne, det var et herligt spil, der holdt de små grå i gang. Dengang var det naturligvis kun i “mekanisk” udgave.

    Det er da godt nok en forskel i meterprisen på gavepapiret; og når I nu skal pakke mange gaver ind, kan det da betale sig at regne lidt i hovedet 🙂

    Kommentar af Stegemüller — 24. november 2015 @ 20:03

    • Altid godt med hjernegymnastik af enhver art 🙂

      Kommentar af Ellen — 24. november 2015 @ 20:50

  4. Mine børn ser “sådan træner man en drage” på DR-ultra. Det er en serie med mange afsnit.

    Kommentar af Pernille — 24. november 2015 @ 21:45

    • Så dragerne lever også i bedste velgående i DK – Wiki talte kun om film, men det forbavser mig ikke, at der også er en serie.

      Kommentar af Ellen — 25. november 2015 @ 09:31

  5. Jeg har lige lært de drager at kende.
    Noget med en ‘bestilling’ på kagepynt til en 4 års fødselsdag til januar.
    Den vigtigste skulle være ‘baby toothless’, og jeg har allerede fundet vejledninger i at lave den.
    Noget skal tiden uden strik og hækl jo gå med.
    Vi snupper Bilka Kolding ind imellem, og sjældnere Esbjerg. Det er absolut noget med at komme på de rette tidspunkter (Det gælder forresten også IKEA. Man/tirs/ons/tors ved aftensmadstid er ret godt. Formiddage kan gå an).
    Bilkas udvalg er hvad det er, men priserne skal man holde godt øje med!

    Kommentar af Den Gamle Krage — 24. november 2015 @ 22:07

    • Pudsigt – når først man har kendskab til dem, hører man hele tiden om dem … det er også sjovt, at de har oversat navnene direkte: Tandløs, Hikke osv. God fornøjelse med dragefremstillingen 🙂
      Bilkas priser: Enig, men det gælder nok for alle, at man skal kende sine priser. De virker umiddelbart billige, men de sniger nogle varer ind, som de tager mere for end andre, i håb om at vi ikke opdager det – så er overskuddet hjemme. Da jeg ledte efter vores nye støvsuger, var Bilka et af de dyreste steder!

      Kommentar af Ellen — 25. november 2015 @ 09:36

  6. Herovre har vi ToysRus, og jeg må indrømme, at jeg kun kommer der, når det er yderst nødvendigt. Egentligt skulle jeg synes, at det er sjovt at handle legetøj til børnebørnene; men butikken er bare så STOR. Selv om de har et nogenlunde godt system med sortering af legetøjet efter alder, brug osv, så er det et sted, hvor det tager en halv time at finde for eksempel en æske lego. Men sådan er mange forretninger desværre nu herovre. Kæmpestore, og så har mange af dem alt fra mad over tøj til snekastere og elektronik.
    Dragerne må jeg hellere kigge lidt mere på til børnene i England.

    Kommentar af Lene — 25. november 2015 @ 04:55

    • Man kan altså noget med store forretninger i Nordamerika! Jeg synes det var sjovt at se, men kan godt forstå, at det kan blive for meget i ens hverdag.
      Prøv at snakke med forældrene … det kunne da godt være, at Toothless og Hickup og alle de andre er en god julegaveide. Anna ønskede sig Astrid, som vist er den eneste pige.

      Kommentar af Ellen — 25. november 2015 @ 09:38

  7. Børnebørnene er vist ved at være gennem den periode hvor drager virker dragende, men det har de sandelig gjort. Også hvad træning angår.
    Godt du fandt Othello i fysisk udgave. Og julepapir til fornuftig pris. Mærkeligt som man kan påstå dyrt er billigt.

    Kommentar af Jørgen — 25. november 2015 @ 07:42

    • Forresten har jeg tænkt længe og inderligt over hvad der dog står på ølbænken i Sortsø. Dog hidtil ganske uden held.

      Kommentar af Jørgen — 25. november 2015 @ 07:45

      • Dine er vist også et par år ældre end mine …
        Ja – det er vigtigt at kende priserne på stort set alt. Bilka var ‘god’ til mange ting, som jeg da også købte, men enkelte ting er billigere at købe i Bruygsen.

        Det var en skam , at du ikke kom frem til et resultat. I lørdags regnede det så meget, at der ingen var, vi kunne spørge, men vi bliver nødt til at tage derned i godt vejr engang – vi er simpelthen nødt til at få løst den gåde ☺

        Kommentar af Ellen — 25. november 2015 @ 09:42

  8. Flere sælgere på Amazon sender altså til Danmark og til rimelige penge. Vi får det sendte direkte hertil, hvis vi ikke lige skal til England eller nogen kommer vores vej. Vores unger så filmen i efterårsferien og synes den var super. De gider ikke legetøjet og sådan men nød filmen. Hvis du googler legetøjet kan du nok finde herhjemme på nettet. Har du prøvet Coolshop.dk? eller Legekæden.dk?

    Kommentar af Mette — 25. november 2015 @ 11:31

    • Nej, jeg har ikke prøvet nogen af stederne, men det vil jeg da lige kigge på – tak 🙂
      Jeg synes også, at legetøjet er lidt noget fis, så du har åbenbart mere fornuftige børn end jeg har børnebørn 😉

      Kommentar af Ellen — 25. november 2015 @ 12:09

      • De havde ikke det ønskede – nu har jeg bestilt det via Amazon.

        Kommentar af Ellen — 25. november 2015 @ 12:29

  9. Ikke noget nyt i den morale – om gavepapir (og 1000er af andre ting)? Den kan ikke gentages for tit!

    Jeg tror børnene bliver glade – måske netop fordi det var langt og besværligt at skaffe de gaver! Men indrømmet, jeg havde nok bedt den lokale familie om at købe tingene der hvor de findes i stort udvalg. Iøvrigt er jeg bange for at man altid kommer til at blive træt af julegaverne! så det vigtigste er at kunne noget andet også.

    Kommentar af Donald — 25. november 2015 @ 13:09

    • Næh, det er ikke spor nyt, at man skal være prisbevidst …
      Jeg har nu ikke tænkt mig at fortælle ungerne om genvordighederne ved at anskaffe gaverne.
      Det er nok bare en dille, som ikke varer længe, men dragerne er ikke så dyre, så de får også noget andet – bl.a. et galileotermometer hver; så får vi også listet lidt videnskab ind i dem 😉

      Kommentar af Ellen — 25. november 2015 @ 16:36

      • Det lyder spændende! Et galilei-termometer? ja, så bliver der noget at snakke om!

        Kommentar af Donald — 25. november 2015 @ 17:08

        • Det gør der, og Aubrey elsker den slags 🙂

          Kommentar af Ellen — 25. november 2015 @ 18:07

  10. Jeg har nok for store “børn” og for lille et barnebarn til at kende drageserien. Men sikke noget bøvl med at få fat i de rigtige figurer.
    Det er da fantastisk at finde elektronisk legetøj i en mekanisk udgave. Man må godt prøve at udsætte den elektroniske udvikling lidt.

    Kommentar af conny — 29. november 2015 @ 12:16

    • Ja … hvor skulle man vide det fra, hvis man ikke lige har børn i den rigtige alder?
      Det startede som et ‘gammeldags’ spil; det var derfor jeg satsede på, at det stadig ville kunne fås ikke-elektronisk.

      Kommentar af Ellen — 29. november 2015 @ 22:28


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.