Hos Mommer

17. november 2015

De har humor i Sortsø

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:10
Tags:

Sortsø v Stubbekøbing (3)Jeg har desværre ikke fået opklaret ordgåden fra gårsdagens indlæg. Vi er nødt til at køre derned igen og finde en lokal, vi kan spørge – vi kan ikke bare gå rundt i evig uvidenhed om, hvad der står på den ølbænk.

Vejret var ikke for godt, da vi var der i søndags; det hele var gråt i gråt, men havnevandet var stille og kontrasterne var store.

Da jeg så alle de mange regnbueørreder ligge i kasserne, var jeg så imponeret over synet, at jeg spurgte to gutter, der stod bag dem, om jeg måtte tage et billede af dem og fiskene. Og om jeg måtte offentliggøre det på nettet.
Jajada – endelig – jeg kunne bare skyde løs …

Sortsø v Stubbekøbing

Mere henvendt til mig selv end andre, sagde jeg: “De er godt nok flotte!”
”Ja, ikke?”, sagde den ældste af dem, “og fiskene er såmænd også meget pæne …”
Jeg kom sådan til at grine … nyder den slags små bemærkninger.

Sortsø v Stubbekøbing (8) 

Deres humor angående deres baderegler er måske mere ufrivillig.
Det er forbudt at bade. Ganske enkelt.
Jeg ville så nok ikke kalde det for baderegler – det kan det kun kaldes, hvis man må bade. Det øverste ord skulle nok helt have været udeladt.
Men pyt med det – nu mangler vi bare at finde ud af det ølbænkskilt …

12 kommentarer

  1. Jeg ville nu ikke studse over det skilt. Det drejer sig om bådebroer, hvor private både lægger til, og man vil ikke have folk rendende ude ved bådene og slet ikke have, at de kravler ombord. Der er forskel på indretningen af en både- og en badebro, bl.a. har sidstnævnte vel en stige/trappe, man kan benytte, og der ligger der ingen både. Fortøjrede både kan duve temmelig kraftigt, hvis der sættes en stor bølge i bevægelse. Men et skilt “Adgang forbudt for uvedkommende” kunne vel have klaret det!
    Engang måtte jeg ringe til politiet “Jeg ringer for at anmelde et indbrud på en adresse, hvor jeg ikke selv har noget at gøre!” Det var ikke det smarteste, jeg har foretaget mig. Betjenten sagde dog tak for anmeldelsen efter at have hørt min forklaring/undskyldning! Jeg havde nemlig tidligere været med en ejendomsmægler inde at se huset; det var dog ikke min ønskebolig. Da min søn og jeg gik tur en fredag aften og kom forbi, lå der byggematerialer i forhaven, og jeg vovede mig ind i baghaven for at se, om den nye ejer ville ændre på noget af det, jeg ikke kunne leve med. Et kældervindue var brudt op, og terrassedøren stod på vid gab. Derfor bed jeg hovedet af al skam – og ringede …

    Kommentar af Elsebeth — 17. november 2015 @ 18:36

    • Jeg har heller ikke studset over, at det er forbudt at bade ved bådene. Jeg opponerede over, at man kaldte det for ‘baderegler’, når man ikke må bade 🙂
      Og ja: Dit forslag er langt bedre, for på det aktuelle skilt står der rent faktisk, at ikke engang ejerne må opholde sig ved og på bådene 🙂
      Der er til gengæld nok ikke nogen, der vil opponere mod din ‘utidige’ indblanding, mon?

      Kommentar af Ellen — 17. november 2015 @ 19:27

  2. Hvor er det herligt med sådan nogle kvikke, uventede bemærkninger. 😉

    Kommentar af Betty — 17. november 2015 @ 19:33

    • Ja, det er skønt 🙂

      Kommentar af Ellen — 17. november 2015 @ 19:40

  3. Man kalder det vist for “rap i replikken”. Den slags holder jeg også meget af.

    Jeg synes, det er et herligt skilt, og jeg er enig med Elsebeth i, hvad der retteligen burde have stået. Og med dig i at man ikke kan kalde det baderegler, når man ikke må bade.

    Kommentar af Stegemüller — 17. november 2015 @ 19:55

    • Rapp replikker kan man kun blive glad af.
      Det er jo den skønneste enighed, der hersker her 🙂

      Kommentar af Ellen — 17. november 2015 @ 20:25

  4. Så i det øjeblik man lægger til ved den bådebro, bryder man reglerne?! Det er godt nok ikke nemt at være bådejer på de præmisser, men måske kan skiltet ikke læses ude fra søsiden og er således kun beregnet på landkrabber 😉 Ja, nu må du tage dig sammen og få løst ølbænkskiltgåden. Det er du simpelthen nødt til 🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 17. november 2015 @ 21:59

    • Ja, strengt taget er det vel sådan det er … dog vender skiltet ganske rigtigt mod land, som du gættede.
      Jeg prøver – det lover jeg 😉

      Kommentar af Ellen — 18. november 2015 @ 08:57

  5. Det gav da et godt grin med lidt sort og kvik humor fra Sortsø. Det liver op på en grå dag.
    Badereglerne ligner mere sort snak!
    Og så venter vi i spænding på opklaring ølbænkskiltemysteriet… om det også er sort snak?

    Kommentar af Anne Holtegård — 17. november 2015 @ 23:24

    • Altid hyggeligt med kvikke bemærkninger 🙂
      Jeg er lige så spændt, så jeg lover at i hvert fald gøre et forsøg …

      Kommentar af Ellen — 18. november 2015 @ 08:58

  6. Flotte fyre med humor – det kan man da kun nyde.

    Kommentar af Lene — 18. november 2015 @ 19:05

    • Helt enig, Lene 😉

      Kommentar af Ellen — 18. november 2015 @ 19:44


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.