Hos Mommer

13. november 2015

Sådan får man større bryster på 10 minutter

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:07
Tags:

P1090500Hvordan får man større bryster på 10 minutter?
Såre enkelt: Man går til bandagisten.
Det er aldeles smertefrit.
Kommunen betaler oven i købet.
Ét bryst om året; to første gang.
Nu har jeg dermed tre. Udover det, der stadig sidder fast på min krop.
Og den der vover at sammenligne mig med en ko af den grund, får ballade! Jeg fremviser trods alt kun to ad gangen.

Det nyeste af de nu i alt tre kunstige er lidt større end de andre, men John har hele tiden sagt, at det virker som om det uægte er mindre end den ægte vare, så jeg prøvede nogle stykker hos bandagisten. Man kan jo lige så godt gøre ham tilfreds, ikke? John, altså. Bandagisten var en kvinde.
Da jeg ringede i morges for at tjekke, om de havde på lager i min størrelse, sagde jeg nummeret til damen. Det ender på ‘5R’, hvilket jeg egentlig ikke havde tænkt over betydningen af, før hun sagde “… og størrelse 5 højre, ja …”
”Højre??? Det er sgu da mit venstre bryst, der er blevet fjernet!”
Det bløde lys i den gyldne timeJeg må godt nok have en underlig facon, men damen forsikrede mig, at det ikke var unormalt, at man satte et højrebryst i venstre side og omvendt; det har noget at gøre med, hvordan kavalergangen ser ud, hvor det helst skal fylde mest og hvilken slags bh man bruger. Og sidst, men ikke mindst, hvad der rent visuelt kommer tættest på det rigtige bryst, selvfølgelig.
Jamen alligevel …

Jeg kom ind i butikken, og vi prøvede bryster på livet løs. Jeg skulle ganske rigtigt en størrelse op, men det er stadig et højrebryst, der sidder på min venstre, flade side.
Det fremgår ikke af det indsatte billede, hvor asymmetrisk brystet er, men min mand er tilfreds nu, og det er jeg også.
Selv om jeg har to højrebryster.

18 kommentarer

  1. Du er en brav kone, Ellen, som ta’r livets tilskikkelser, som de kommer, man bli’r klogere på mange emner ved at læse med her.

    En tilfreds mand og en flot barm, det er virkeligt noget at bryste sig af.;-)

    God weekend til jer begge!

    Kommentar af Madonna — 13. november 2015 @ 16:31

    • Jamen tak altså … jeg bliver bare så glad, når jeg ser så dejlige ord 🙂
      Ja, jeg kan rigtig bryste mig – og også rigtig god weekend til dig herfra!

      Kommentar af Ellen — 13. november 2015 @ 19:06

  2. Det er ikke enhver forundt at have udskiftelige legemsdele – tillykke med nyerhvervelsen. Med et fnis kom jeg til at tænke på, at det nok ville vække opsigt og misundelse hos yngre kønsfæller, hvis begge de nye blev monteret, så summen blev tre. 🙂

    Kommentar af Eric — 13. november 2015 @ 17:43

    • Det er det ikke – man kan så spørge, hvor godt det er, men når man tænker på årsagen, er det da fint, at jeg når at bruge op til flere proteser 🙂
      Vække opsigt, ja, men det med misundelsen er jeg ikke helt sikker på 😉

      Kommentar af Ellen — 13. november 2015 @ 19:08

  3. Når nu det skal være, så er det godt, at der er en service , så du kan få det, der passer 🙂

    Kommentar af Lene — 13. november 2015 @ 17:56

    • Ja, det er så fint 🙂

      Kommentar af Ellen — 13. november 2015 @ 19:08

  4. Thihi…. At prøve bryster, det lyder altså sjovt. Nogen prøver sko og høreapparater. Andre prøver bryster, arme og ben. Godt der findes disse hjælpemidler.
    Et fin efterårsbillede af Den Stråtækte, hvor den blå farve har fået et helt andet skær i sollyset.

    Kommentar af Pigen fra landet — 13. november 2015 @ 19:18

    • Det er egentlig også ret sjovt, faktisk, når man har sat sig ud over det måske lidt pinlige i det, men det er bandagisten eminent til at hjælpe med.
      Ja, den blå farve bliver endnu mere almueblå, men det gør ikke spor.

      Kommentar af Ellen — 13. november 2015 @ 21:07

  5. Min (nu voksne) nevø sagde for mange år siden til min far, som i en tidlig alder havde mistet den nederste del af venstre arm og havde protese OG som derudover også havde gebis: “Bedstefar, du har mange reservedele”. Du er altså også kommet i reservedelssegmentet.
    Det er spændende at læse om som udenforstående.

    Kommentar af conny — 13. november 2015 @ 19:50

    • Haha, jeg er så absolut også kommet i reservedelssegmentet, ja, men det er så fint, at vi kan få disse reservedele 🙂

      Kommentar af Ellen — 13. november 2015 @ 21:08

  6. Der er mange parametre før figuren er tilpasset fruens proportioner og herrens proportionssans!
    To højrebryster har jeg ikke hørt om før… mor må have en af hver… Og til lommer. De selvklæbende føles forkert for hende, også noget med huden over arret. Det lød ellers fint med selvsiddende, men de er vist bedre i mindre størrelser end hendes.
    Så fik jeg ligeudvidet min horisont igen. Tak.
    Smukt billede af Det Stråtækte i gyldne nuancer.

    Kommentar af Anne Holtegård — 13. november 2015 @ 20:08

    • Ja, åbenbart 🙂
      Hvis begge bryster er fjernet, vil man vel nok altid tage et af hvert – der er jo ikke noget, det kunstige skal ligne, så.
      Jeg var også meget glad for det selvklæbende … indtil jeg begyndte at gå med det. Indtil i dag har jeg haft et af hver, men jeg tror, at det første selvklæbende også var det sidste for mit vedkommende. Jeg har givet det et stykke stof på og propper det ind i bh’en lige som jeg gør med det ikke-klæbende.
      Tak – det er så fine farver i den gyldne time.

      Kommentar af Ellen — 13. november 2015 @ 21:12

  7. Uhh, jeg elsker tilfredshed på alle fronter 🙂
    Du er sej.

    Kommentar af Kisser — 14. november 2015 @ 06:17

    • Jamen det er da også det bedste – og tak, men jeg er såmænd ikke specielt sej 🙂

      Kommentar af Ellen — 14. november 2015 @ 08:48

  8. Hvor er det dejligt, at du kan få et der passer dig – så pyt med at du skal rende rundt med to højre-bryster. Og selvfølgelig skal de helst være lige store, og her er John jo nok den bedste dommer 🙂

    Kommentar af Stegemüller — 14. november 2015 @ 13:41

    • Ja, pyt – det er jo kun mig, der ved det, høhø 😉

      Kommentar af Ellen — 14. november 2015 @ 14:31

  9. Jeg havde læst dit indlæg tidligere, men ikke kommenteret på det. Da jeg så så dette http://www.chch.com/knitted-knockers/ på nyhederne forleden, tænkte jeg selvfølgeligt på dette indlæg. Måske kan du strikke dig et større bryst ;o)

    Kommentar af Lene — 23. november 2015 @ 03:41

    • Fnis 🙂 – det er nok mere aktuelt over there, fordi jeg snildt kan forestille mig, at det offentlige ikke betaler for en protese en gang om året.

      Kommentar af Ellen — 23. november 2015 @ 09:36


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.