Hos Mommer

27. oktober 2015

Hængemuler, hængemaver og andre hængepartier

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:15
Tags: ,

Så boarder de deres fly, mine englændere. Lige netop i skrivende øjeblik. Tim glæder sig meget til at få dem hjem igen, og jeg var naturligvis lidt ked af at se dem tage afsted. Ikke sådan, at jeg står og vræler – det kunne da lige passe, at ungerne skulle tage hjem med det indtryk af mormor, men lidt sørgmodigt er det hver gang for mig, selv om jeg ved, at der er mindre end to måneder til de kommer igen i forbindelse med julen, og at der derefter er mindre end en måned til vi flyver en tur over til dem.
Derfor ingen klager herfra, og hængemulen er heldigvis mest symbolsk.

P1080287

Det er hængemaven desværre ikke! Den overdådige og alt for gode mad på krydstogtskibet og de seneste fem dage med flæskesteg, napolitansk kartoffelmos (= riiigeligt smør, men den Afsejling fra Athen (8)er god) og stegt flæsk med Afsejling fra Athen (1)persillesovs har nu sat sine spor. Der skal arbejdes, skal der, men ikke i dag, for jeg er blevet forkølet. Det er sidst sket i januar 2014 (godt, man har sin dagbog i form af bloggen), og før det igen i oktober 2012, så det er ikke ligefrem en hverdagsbegivenhed for mit vedkommende, men jeg kan åbenbart ikke tåle at tage på krydstogt.
Heldigvis er der nogle kilo endnu, til jeg når så vidt som på billederne – men jeg håber godt nok heller ikke, at jeg nogensinde når så vidt!
Mens Charlotte og ungerne har været her, har jeg dopet mig med Nurofen og Panodil Hot i tilstrækkelige mængder til at kunne fungere optimalt, men nu tror jeg, at jeg vil lade de stimulerende midler være og bare tage det roligt et par dage, til det er overstået igen.
Hængepartiet er at få sendt gruppebilledet fra rejsen til alle turdeltagerne. Jeg skal sidde og tampe 15 emailadresser ind manuelt. Det skal nok gå galt … gad vide, om ikke jeg burde vente til i morgen, hvor jeg helt sikkert er mere frisk?
Det tror jeg.
Jeg vil foreslå min ægteviede, at vi finder Downton Abbey og kommer ajour med den. Derudover ild i brændeovnen, et strikketøj i hænderne og en kande te inden for rækkevidde. Så kan man lige holde ud at have hængenæse.

29 kommentarer

  1. Ja, det er SÅ træls at sige farvel! Heldigvis ser du dem ofte, selv om de bor “hinsidan”, hvilket nok ikke havde været tilfældet for bare 20-30 år siden i den situation.
    Et par dage med ro vil sikkert gøre dig godt. God bedring.

    Kommentar af Lene — 27. oktober 2015 @ 17:26

    • Åh, ja, det er – også selv om du har ret i, at der var længere mellem besøgene før i tiden. Men C har efterhånden boet i UK i 17 år, og vi har lige fra starten set hinanden fem, helst seks gange om året. Heldigvis. Tænk hvis hun var flyttet helt til Canada 😉
      Tak. Jeg tager en slapper 🙂

      Kommentar af Ellen — 27. oktober 2015 @ 18:43

  2. Min datter har lige bestilt ny forsyning af ‘Væk i morgen’. Men dem skal man starte med, liiige når det trækker op til en forkølelse; børn må også få tabletterne – og de virker!
    Ellen, hørte du slet ikke efter, eller har du glemt, hvad din mor sagde til dig om god stil, da du var barn?!

    Kommentar af Elsebeth — 27. oktober 2015 @ 17:36

    • Jeg har aldrig hørt om ‘Væk i morgen’, men har lige googlet og de bliver snarest indkøbt, så de kan ligge parat til næste omgang. Tak for tip.
      God stil … jeg var først overhovedet ikke med, men du mener nok det at fotografere andre mennesker på den måde? Det har min mor aldrig lært mig, at man ikke må, for hun kunne slet ikke forestille sig den slags forekomme – men herregud, det er amerikanere, og hverken de selv eller deres omgangskreds finder nogensinde ud af, at de figurerer på min blog 🙂 Og var det ikke det, du mente, må du nok lige uddybe …

      Kommentar af Ellen — 27. oktober 2015 @ 18:50

  3. Hvad med et glas god rom – eller to? God bedring!

    Kommentar af Kirsten — 27. oktober 2015 @ 17:45

    • Tak – det er slet ikke umuligt at forestille sig en kop romte på sengekanten om nogle timer 😉

      Kommentar af Ellen — 27. oktober 2015 @ 18:51

  4. Vi har nogle pakker med “Lemsip” købt i England. Der er paracetamol og phenylephedrin i. Vi kalder det for heksebryg. Tager det meste af ubehaget ved forkølelsen inkl. hængenæsen.
    Størrelser en en underlig størrelse… Overliggeren flytter sig med årene…. Men amerikansk skala håber jeg godt nok, jeg aldrig når op i.
    Jeg fik en længere snak med frisøren i dag om det paradoksale i, at det er så svært at finde noget pænt og godt tøj i str. 46+, taget i betragtning hvor mange kunder, der faktisk vil være til en sådan kollektion. I Hvide Sande fik vi at vide at de store størrelser var solgt på no time.
    Du må hænge i, når du kan få luft igen… så hænger de kilo ikke fast ret længe.
    Så er du fit for fight til julegildet, når ungerne returnerer!

    Kommentar af Anne Holtegård — 27. oktober 2015 @ 21:14

    • Lemsip er nemlig rigtig godt – vi har det også altid i både alm. og max-versionen. Plus Cold & Flu Relief og som sagt Nurofen … de mangler ikke midler i England, og det gode er, at det rent faktisk virker. Det helbreder ikke spor, men det gør præcis, hvad du siger: det tager det meste af ubehaget.
      Det har jeg også undret mig over. Hvis store størrelser oven i købet hurtigt bliver udsolgt, hvorfor pokker producerer de ikke bare mere?
      Jeg må gøre noget. Snart …;-)

      Kommentar af Ellen — 27. oktober 2015 @ 22:22

  5. God bedring, og den tid sammen med C og børnene strøg da af sted. Forhåbentlig stryger tiden frem til jul lige så hurtigt, så du snart får dem at se 🙂

    Kommentar af Lene — 27. oktober 2015 @ 21:24

    • Tak og ja, den tid strøg alt for hurtigt af sted, men jeg ved, at det gør de næste syv uger også 🙂

      Kommentar af Ellen — 27. oktober 2015 @ 22:23

  6. God bedring! – Ja, jeg bruger også bloggen som en art dagbog. Jeg håber at dine englændere kom godt hjem 🙂

    Kommentar af Donald — 28. oktober 2015 @ 02:58

    • Tak, og jo tak, det gjorde de 🙂

      Kommentar af Ellen — 28. oktober 2015 @ 10:44

  7. Jeg synes det er betryggende, at I omsider ikke er ophængte, så du kan pleje forkølelsen. Kuren lyder helt rigtig og det skal jo bare overstås, det skidt. God bedring
    Selvfølgelig er det trist og tomt når de tager afsted, det kan ikke være anderledes. Til gengæld har I et mere intenst samvær, som jeg nogen gange savner med mine unger, der er ‘lige i nærheden’

    Kommentar af fiberfryd — 28. oktober 2015 @ 08:57

    • Faktisk har vi ikke rigtig nogen planer lige nu … bortset fra en aftale på lørdag 🙂 Det er helt usædvanligt.
      Jeg kan sagtens følge dig – det koncentrerede samvær er guld værd. Kan I mon ikke få aftalt en ferie sammen alle sammen? En uge i sommerhus et eller andet sted? Det er simpelthen så skønt.

      Kommentar af Ellen — 28. oktober 2015 @ 10:46

  8. Hvor er det det dejligt, at I kan ses så tit, selvom de bor så langt væk.
    God bedring; kuren med fjernsyn og te og strikketøj lyder både effektiv og hyggelig.

    Kommentar af Stegemüller — 28. oktober 2015 @ 11:55

    • JA, hvor er jeg glad for, at hun ikke drog til USA eller Australien!
      Tak – det går allerede bedre 🙂

      Kommentar af Ellen — 28. oktober 2015 @ 15:36

  9. Ja, jeg mener, at det er god stil ikke at udstille andre mennesker eller stå og kigge på dem, hvor de er i en meget udsat situation. Som barn boede jeg i en bette landsby, Øster Uttrup, lige uden for Aalborg. Til daglig skete der så godt som ingenting omkring 1946-50. Min mor havde set, at jeg sammen med de andre børn løb efter en ambulance med udrykning – her skete der nemlig endelig noget …
    Det gav anledning til, at min mor lærte mig, at der er ting, man ikke gør – som f.eks. at stå og glo på, at en syg person bæres ud i ambulancen. Desuden får det ikke os til at kunne skrue os ned i en størrelse 38, at der heldigvis er nogle, der er vildt meget tykkere end os. Jeg har lært mine børn, at det udvendige kun er indpakningen – det er det indre, man skal se på.
    Min far lærte mig også, at i visse situationer var det klogest at holde sin kæft – mon det var her, jeg skulle have gjort det – det er jo din blog …

    Kommentar af Elsebeth — 28. oktober 2015 @ 15:27

    • Jamen du har da fuldstændig ret!
      Jeg mener bare (også), at hvad man ikke ser, har man ikke ondt af, og som sagt udstiller jeg her folk, der aldrig vil opdage, at de er blevet udstillet.
      Sommetider er det absolut klogest at holde sin kæft, men det behøver du ikke her på min blog 🙂

      Kommentar af Ellen — 28. oktober 2015 @ 15:40

  10. Så burde jeg måske give mig til kende som en amerikaner der læser med herinde. Det var ikke meningen at jeg ville skjule mig. Jeg plejer bare at læse uden at kommentere. Men når der snakkes om amerikaner kan det begynde at virke lidt spion-agtig–så hellere stå frem i lyset. Jeg nyder din blog–både dine daglige fortællinger og al din sproglige viden. Selvom jeg er langt fra DK er det rart at få mulighed for at følge lidt med i livet derovre. Tak fordi du gider dele.

    Kommentar af Kim Cassano — 29. oktober 2015 @ 20:36

    • Hahaha og oops – du kender forhåbentlig ikke nogen af dem, jeg har udstillet her? 🙂 Det ville mildt sagt være pinligt …
      Og tak fordi du holder ved endnu; det er meget smigrende og jeg er glad for dine ord.
      Jeg er lidt nysgerrig vedrørende dit sprog: Du skriver jo perfekt dansk, så selv om du er amerikaner, vil jeg gætte på, at du har danske rødder, der ikke ligger flere generationer tilbage?

      Kommentar af Ellen — 29. oktober 2015 @ 20:54

  11. Man kan let få for mange kalorier når omstændighederne er de rette. Det har de vist i rigelig grad været for de viste damer, der kunne trænge til lidt afspækning.
    Forkølelsen er forhåbentlig slut nu. Ellers god bedring.

    Kommentar af Jørgen — 29. oktober 2015 @ 21:50

    • Alt, alt for nemt! Afspækning, hehe, godt ord 🙂
      Forkølelsen er slut, men den er desværre afløst af ondt i halsen, så den står igen på Panodil Hot 😦 – men tak for gode ønsker. Jeg har heldigvis ikke feber.

      Kommentar af Ellen — 29. oktober 2015 @ 22:24

  12. Nej, nej. Jeg kender dem ikke.
    Tak for komplimenten. Men hvis mit dansk var fejlfrit denne gang så var det heldigt. Jeg boede et år i DK som udvekslingsstudent for mange år siden. Det er takket være internettet at jeg stadig kan noget dansk. Jeg kan så godt lide sproget. Heldigvis er der folk der gider skrive nyt læsematerial hver dag–igen tak!

    Kommentar af Kim Cassano — 29. oktober 2015 @ 21:52

    • Det er jeg glad for at høre 😉
      Jeg må sige, at jeg er imponeret! Kun et år – det er altså virkelig godt gået. Jeg ville ønske, at danskerne skrev lige så flot og godt dansk som du gør – så havde jeg ikke haft noget materiale til mine sprogbrokkende indlæg 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. oktober 2015 @ 22:27

  13. Nej, jeg bliver helt røde i hovedet af dine søde ord!
    Der var mange gode og tålmodige lærer iblandt mine venner og familier. Selvom det nok var meget lettere at tale engelsk med mig så gad de alligevel godt prøve at kommunikere på dansk selv da jeg næsten intet kunne. Et helt år i Danmark – det var et stort oplevelse for en ung pige fra Minnesota!

    Kommentar af Kim Cassano — 30. oktober 2015 @ 03:12

    • Det er godt, at de tog sig tid til at tale dansk med dig. De fleste danskere vil nemlig meget gerne prale med deres engelskkundskaber, så de stakler, der gerne vil lære dansk, nærmest skal tvinge folk til at tale dansk.
      Jeg er stadig nysgerrig: Hvad fik dig til at vælge at tage til Danmark?

      Kommentar af Ellen — 30. oktober 2015 @ 10:10

  14. Ja, folk var virkelig søde!
    Det var lidt tilfældigt at jeg tog til Danmark. Vi skulle vælge tre lande. For mig blev det Tyskland fordi jeg læste tysk i high school, Italien fordi min familie stammer derfra, og så Danmark. Jeg var heldigt. Det var en fantastisk oplevelse. Og jeg boede så tæt på grænsen at jeg var alligevel i Tyskland mange gange og tog også til Rom sammen med min gymnasie klasse. Det var også spændende at få muligheden for at opleve andre lande igennem danske øjne. Ja, alt var spændende som 18 årige i DK – undtagen måske vejret ; )

    Kommentar af Kim Cassano — 30. oktober 2015 @ 20:26

    • Okay, så du nåede det hele – tak fordi du gider svare på alle mine spørgsmål 🙂
      Jeg ville umiddelbart have troet, at klimaet i Minnesota og Danmark var meget lig hinanden, men I har nok lidt varmere somre end vi har. …

      Kommentar af Ellen — 30. oktober 2015 @ 21:58

      • Jeg svarer gerne på dine spørgsmål. 🙂
        Temperaturene i Danmark er mildere både om sommeren og vinteren, men jeg var ikke vant til så meget regn.

        Kommentar af Kim Cassano — 1. november 2015 @ 01:37


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.