Hos Mommer

25. oktober 2015

Den store lille pige

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 12:33
Tags: ,

image

Min store lille pige har nu fået huller i ørerne.
Hun var lidt spændt i går morges, så der var ikke den helt store appetit til morgenmaden.
I Guldsmedien i Køge fik hun besked på at sætte sig på en taburet lige midt i butikken, så alle kunne følge med i processen. Først skulle hun lige vælge juvelerne, der skal sidde i ørerne de næste seks uger.
Jeg kunne godt se på hende, at hun var en smule nervøs, men også at hun prøvede at skjule det, for hun ville på ingen måde risikere, at moderen sagde, at det nok hellere måtte vente til en anden gang.
Der var nemlig noget med, at den unge dame besvimede under det seneste tandlægebesøg, hvilket var årsag til, at C tøvede lidt med at sige ja. Det var således ikke fordi, hun ikke måtte få de huller som sådan, men hvordan ville hun reagere?

P1090235P1090236

Hun tog det i stiv arm og var helt afslappet, da det andet hul skulle skydes, for det første havde hun slet ikke mærket.
Der kom ikke så meget som en mikroliter blod, så det var så fint alt sammen. De andre kunder i butikken klappede og sagde, at hun var meget dygtig.

Men.
Da Charlotte et halvt minut efter stod og snakkede med ‘hulledamen’ om hygiejnen i forbindelse med hulleriet, blev Anna pludselig askegrå i ansigtet og hviskede: “I think I’m going to be sick”.
Det kan nok være, vi fik hende ud af forretningen i en fart og sat hende ned på fortovet. Heldigvis besvimede hun ikke, men det tog nogle minutter, inden barnet var parat til at komme på højkant igen.
Hun ville gerne have noget vand, og mad havde hun som nævnt heller ikke fået … heldigvis lå der en café lige ved siden af Guldsmedien, så med en solid støtte i moderen fik vi hende bugseret derind og givet hende vand og noget at spise.
Det gjorde stadig ikke ondt; det hele var kun noget, der skete inde i hovedet på hende, og så snart vi fik hende til at tænke på noget andet ved at sætte hende og Aubrey til at spille Reversi på min telefon, vendte farven tilbage i kinderne og vi kunne køre hjem til Den Stråtækte, hvor hun stolt fremviste den nye udsmykning til morfar.
Først skulle vi dog lige i BR for at finde en ting til Aubrey. Det var Tims betingelse: at Aubie også skulle have noget, hvis Anna skulle have huller.

P5110048 P5110042

Åhhh – tiden går bare ALT for hurtigt …

I aftes kom familien. Noget af familien. Vi endte med at blive et lille sluttet selskab på bare 11 – der er mange unge mennesker, som enten er gravide og har det skrækkelig dårligt 24/7, havde en vagt, man ikke kunne komme af med, har travlt med studiet ovre i Odense eller er på Hawaii, hvilket i alt reducerede selskabet med seks hoveder.
Vi prøver igen til jul, men det er svært at samle alle.

12 kommentarer

  1. Ja, tiden flyver. Hold da op, hvor er jeg efterladt nysgerrig efter dette indlæg. Hvem er gravid? Hvem er på Hawaii.
    Hvor er det dog svært at følge med. Gætter på, at ALE ikke er i puljen, men er HME? Jeg må sætte mig ind i sagerne…
    God ferie sammen med elsklingerne

    Kommentar af Fru Z — 25. oktober 2015 @ 12:54

    • Malle havde vagten og Heidi var her. Camilla er gravid og Rune er på ferie på Hawaii efter 11 ugers benhård sejlads og endelig har Annemarie travlt i Odense 🙂
      Tak 🙂

      Kommentar af Ellen — 25. oktober 2015 @ 14:26

  2. Tillykke til Anne med de fine øreringe. Hos os måtte Trine vente lidt længere, jeg ville at hun selv skulle tage ansvar for rengøring af området og øreringene det første stykke tid, så hun var vist 12 🙂
    Det er nu ikke helt korrekt, at det kun er inde i hovedet, at årsagen skal findes til Annes nærbesvimelse. Det er korrekt at angst, smerte etc kan være udløseren, men det er en fysisk refleksreaktion, som gør at blodkarrene udvider sig med lavt blodtryk og lav puls til følge, en såkaldt vasovagal reaktion. Min læge fortalte at det var årsagen til at alle kvinder blev bedt om at blive på klinikken et stykke tid efter de havde fået foretaget en gynækologisk undersøgelse, fordi de ofte besvimede når de skyndte sig ud fra lægen.

    Kommentar af Lene — 25. oktober 2015 @ 16:58

    • Tak … kan godt forstå din argumentation mht. alder, men det er vist ikke noget problem med Anna.
      Og tak igen for god forklaring på besvimelsesfænomenet. Det er da godt, at jeg ikke reagerer sådan, for der er da aldrig nogen der har bedt mig om at blive efter en gynækologisk undersøgelse 🙂

      Kommentar af Ellen — 25. oktober 2015 @ 19:22

  3. En stor pige… tæt på en ung dame! Godt klaret på tom mave og viljestyrke.
    Fine bling-bling i øreflipperne. Det kan en morfar da ikke stå for….
    Hvad blev så den maskuline kompensation hos BR?
    Tiden iler… vores små er blevet voksne… nu betragter du næste generation!
    Selvom vi kun skal samle 6 personer, er det også en kalenderkamp!

    Kommentar af Anne Holtegård — 25. oktober 2015 @ 18:27

    • Alt for tæt på, hvis du spørger mig …
      Den maskuline kompensation var et par figurer fra How to Train Your Dragon, som jeg ikke kender, men som vist er et kæmpehit i England. Kender man den i DK, mon? Det gør man nok …
      Ja, jeg betragter næste generation, og det er helt skræmmende, at jeg er helt ude i tredje led.
      Kalenderkamp – godt ord 🙂

      Kommentar af Ellen — 25. oktober 2015 @ 19:27

  4. At få huller i ørene kan bringe enhver ud af flippen.

    Kommentar af Eric — 25. oktober 2015 @ 20:08

    • Nåja, selvfølgelig, Eric. Eller man flipper helt ud 🙂

      Kommentar af Ellen — 25. oktober 2015 @ 20:28

  5. Nårh altså, store lille pige 🙂 Hønen skulle være 10 år, før hun fik lov. Og 15 år før hun måtte få mere end ét hul i hvert øre. Så hun var til guldsmed på begge fødselsdage. At der ikke kan ske noget ved at få huller i ørerne er ikke helt rigtigt. Min søde, kulsorte kusine havde huller i ørerne, allerede da hun kom til DK som lillebitte. En voksen hev en sweater over hovedet på hende, øreringen hang fast, og øreflippen blev flænset. Av! (Øret er pænt i dag). Jeg studsede også over Lenes forklaring, for jeg er da heller aldrig blevet bedt om at blive hos lægen efter en gynækologisk undersøgelse. Hmm, måske skulle jeg spørge min læge, om han vurderer fra kvinde til kvinde, hvad de kan stå model til.

    Kommentar af Fruen i Midten — 26. oktober 2015 @ 10:56

    • Ufda. Av. Stakkels lille pige. Da jeg arbejdede i New York, var det mit indtryk, at alle de små negerpiger fik huller i ørerne, da de var tre måneder!
      Du er heller ikke blevet spurgt!? Ja, enten er der stor forskel på lægerne, eller også er det som du siger, for jeg har heldigvis aldrig haft det dårligt efter en gynækologisk undersøgelse.

      Kommentar af Ellen — 26. oktober 2015 @ 11:30

  6. Jeg synes bestemt, at Anne er en stor og modig pige. Det må du godt fortælle hende – og hendes valg af øreringe er super. De er skønne.Great job!

    Kommentar af Lene — 27. oktober 2015 @ 03:18

    • Det fortæller jeg hende, Lene 🙂

      Kommentar af Ellen — 27. oktober 2015 @ 10:53


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.