Hos Mommer

2. oktober 2015

Jeg er ved at pakke mine sydfrugter …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:00
Tags: , , ,

Altså ikke for alvor.
Jeg er på ingen måde ved at flytte fra John. Det kunne jeg da ikke drømme om – så skulle jeg jo også forlade Den Stråtækte, tøhø, og det skulle der altså meget til for at få mig til. Han skulle tæve mig, tror jeg, men det kunne han til gengæld aldrig drømme om, og skulle det fuldstændig utænkelige alligevel ske, så var det ham, der fik sparket, så han først landede i Langtbortistan. Jeg er blevet gennembanket af én mand, men det gjorde han kun den ene gang, så var jeg den, der var skredet. Charlotte var kun seks måneder, og nu kender I således grunden til, at jeg blev alene med hende så tidligt. At hun senere har sagt ham fuldstændig fra i sit liv, var noget, hun valgte, da hun flyttede til England som 20-årig, og det er udelukkende hans egen fortjeneste, at hun intet vil have med ham at gøre. Hun så ham ikke mens hun var barn, men med ujævne mellemrum fra hun var 18 til hun var 20 år, hvor hans mor døde, og hun derfor afskar forbindelsen helt – når den elskede farmor ikke var der mere, var det endegyldigt ligegyldigt med den biologiske far, for da havde John i mellemtiden været som en far for hende, fra hun var 10 år, og hun har aldrig siden ønsket sig andre end ham.
Det var C, der som 12-årig spurgte John, om han dog ikke snart kunne tage sig sammen til at blive gift med mig, så hun “kunne slippe for det der [beskyttet navn]”. Blod er ikke altid tykkere end vand – John parerede ordre og friede til mig, og både C og jeg kom til at hedde Nielsen. John er Charlottes far i alle andre betydninger end den biologiske, og han er morfar til hendes børn. Punktum.

Strikfestival i Silkeborg (19)

Hov – det blev pludselig en helt anden historie – selv når ordene skal ud gennem fingrene og ikke munden, kan de åbenbart løbe deres helt egne veje.
Jeg har i næsten 30 år haft en stille, elskelig, dejlig og så absolut fredelig mand, og jeg flytter kun fra ham i et par dage, mens jeg tager på strikkefestival i Svendborg.
Det er svært at finde ud af, hvad man skal have med – ikke hvad angår kropstøjet, men strikketøjet. Man skal primært have noget, man kan sidde og snakke til uden at lave alt for mange fejl, men det er også sjovt at have noget blære-noget med, så man rigtig kan vise, hvor dygtig man er. Måske kommer man til at købe noget spændende garn (slet ikke utænkeligt, uanset hvad man har lovet sig selv), og så gælder det om at have et lager af opskrifter med, så man hurtigt kan komme i gang.
Når jeg kommer hjem igen på søndag, formentlig hæs og uden mange flere ord tilbage i mig, venter John med spaghetti carbonara. Det er den eneste ret, han kan lave, men til gengæld behersker han den til fuldkommenhed. Ingen over og ingen ved siden af. Heller ikke i Italien!

Billedet er fra min første strikkefestival i 2008. Det foregik på Silkeborg vandrehjem i den sidste weekend i september, hvor vi havde lige så pragtfuldt vejr som vi har nu. Jeg ville slet ikke brokke mig, hvis det også denne gang kunne vare hele weekenden.

26 kommentarer

  1. John er en klog mand.. parerer ordrer og holder håndsvingerøvelserne til de til formålet indrettede værkstedsredskaber. Ønsker dig en god weekend…

    Indrømmet, er ikke vildt overrasket over den historik du lægger frem der.

    Kommentar af overleveren — 2. oktober 2015 @ 15:29

    • Han er klog nok til at vide hvad der er smartest hvornår – og nok den fredsommeligste mand, jeg har kendt 😉
      Har vi aldrig talt om det før? Det troede jeg egentlig … men god weekend også til dig.

      Kommentar af Ellen — 2. oktober 2015 @ 21:39

  2. Sikke en idiot du var gift med før John. Jeg har absolut intet til overs for mennesker, der slår andre mennesker (eller dyr for den sags skyld). Godt du kom ud af det og fandt din kære John, og C. således fik en ny og kærlig far, der også kunne blive farfar for hendes børn.

    Rigtig god fornøjelse i weekenden. Det er så skønt at mødes med nogen, man deler interesse med.

    Kommentar af Stegemüller — 2. oktober 2015 @ 15:53

    • Han var psykopat, men det finder man ofte først ud af, når det er for sent.
      Jeg er mormor, Hanne, så John er altså morfar … bare lige for en ordens skyld 😉
      Tak – jeg elsker bare denne årlige strikkeweekend.

      Kommentar af Ellen — 2. oktober 2015 @ 21:42

      • Åh ja mormor og morfar selvfølgelig!

        Kommentar af Stegemüller — 3. oktober 2015 @ 12:19

  3. Rigtig god sensommertur til Strikkeweekend inkl snakkestrikketøj og det med pralepotentiale. OG snakketøj… he he.. det er nok sidstnævnte, der kommer mest på arbejde. Vil du hilse omkring.. jeg er næsten sikker på, at der er fælles bekendte i flokken.. Anette, Nellie, Ellen…
    Hjertevarmt portræt, der passer fint med det indtryk, jeg fik af John over en hyggelig kopkaf. I har haft jeres at slås med, gennemleve og vokse jer stærke af, mens I har skabt et liv med/for børn og børnebørn.

    Kommentar af AnneHoltegård — 2. oktober 2015 @ 16:05

    • Jeg skal nok hilse, Anne – i morgen, men jeg ved ikke helt hvem Nellie er … mener du Nettie, mon?
      Alle får heldigvis det indtryk af John, for det er det rigtige indtryk af ham 🙂 Man kan ikke få en bedre mand eller (mor)far end ham.

      Kommentar af Ellen — 2. oktober 2015 @ 21:44

      • Det var Nelly (huskede stavning forkert), der fik mig ind i webstrikkerne en gang for meget længe siden… men jeg fandt mig aldrig tilrette i systemet og har ikke fulgt op på det. Hun er her fra Holstebro… men ved ike om hun stadig er medlem…
        Og så er der Lona….
        Fortsat god strikkefornøjelse… dit garn holder da længe 😉

        Kommentar af AnneHoltegård — 2. oktober 2015 @ 22:20

        • Åh … gad vide om hun er med? Det finder jeg ud af. Ja der er også Lona, som er en dejlig dame – hun er her i hvert fald 🙂
          Det holder pinligt længe på den måde … 😦

          Kommentar af Ellen — 2. oktober 2015 @ 22:37

  4. Rigtig god tur, og mon ikke du allerede er på vej med lydbogen som følgesvend. Godt du resolut gik din vej, desværre er der rigtig mange kvinder, der bliver fanget i et had/kærlighedsforhold.

    Kommentar af Lene — 2. oktober 2015 @ 18:13

    • Joda – det var et forhåndsskrevet indlæg … jeg var i Svendborg allerede kl. 13.
      Ja, det hører man ofte om. Jeg forstår det nok ikke helt, men kan jo konstatere, at det er sådan, det er.

      Kommentar af Ellen — 2. oktober 2015 @ 21:46

  5. God fornøjelse på strikkefestivalen. Hm, det er meget nemt at blive fristet sådan et sted 🙂
    Stor hilsen til din søde mand.

    Kommentar af kisser — 2. oktober 2015 @ 19:37

    • Alt, alt for nemt … og tak – jeg hilser, når jeg er hjemme igen 🙂

      Kommentar af Ellen — 2. oktober 2015 @ 21:47

  6. Klar tale. God strikkeweekend. Gem et par ord til John.

    Kommentar af Jørgen — 2. oktober 2015 @ 20:49

    • Klar tale er altid bedst, og der er sikkert ord nok tilbage til John, når jeg er hjemme igen 🙂

      Kommentar af Ellen — 2. oktober 2015 @ 21:48

  7. Han var ikke værd at samle på, hverken for dig eller Charlotte.
    Rigtig god strikke og snakke weekend og hils Ditte. 🙂

    Kommentar af Inge — 2. oktober 2015 @ 21:10

    • Sådan en skal helst undgås – men han gav mig trods alt en pragtfuld datter. Man må se på de lyse sider …
      Tak, og jeg hilser 🙂

      Kommentar af Ellen — 2. oktober 2015 @ 21:50

  8. Svært dilemma; om du skal strikke og snakke eller strikke og blære dig 😉 Godt, du fik det fjols skiftet ud!!

    Kommentar af Fruen i Midten — 2. oktober 2015 @ 21:32

    • Jeg har indtil videre nøjedes med at strikke og snakke – og pillet op, fordi jeg snakkede for meget …
      Ja, det var godt!

      Kommentar af Ellen — 2. oktober 2015 @ 21:51

  9. Ja, nogle mennesker er ikke værd at spilde sit liv på. God fornøjelse med strikkeweekenden, håber I har godt vejr og strikke- og snakketøjet kan klare mosten 😉

    Kommentar af Margrethe — 2. oktober 2015 @ 23:07

    • Sådan er det … og foreløbig tegner det til, at både vejr og mundtøj holder 🙂

      Kommentar af Ellen — 3. oktober 2015 @ 06:58

  10. Ak ja.
    Da min eks (træls, psykopat, alkoholiker, uden kontakt til vores to fælles børn) døde var der kun lettelse over hele linien.
    Og vores datters kommentar var noget i retning af at det var en lettelse, for så behøvede hun ikke spekulere på om hun skulle prøve at søge kontakt med ham.
    Hun valgte ham helt fra i en alder af 7.
    Jeg fortalte ham aldrig at det var hende der nægtede at have kontakt med ham. Det var hun til gengæld glad for. Hun er sød!
    God strikkeweekend!

    Kommentar af Den Gamle Krage — 3. oktober 2015 @ 15:08

    • Har vi to været gift med den samme mand? Nok ikke, for ‘min’ er næppe død endnu, i og med, at Charlotte ikke har fået noget at vide om det.
      Det kan være svært at tackle, og i virkeligheden fortjener de ikke at blive taget hensyn til – de har jo aldrig selv taget hensyn til andre …
      Tak … vi hygger 🙂

      Kommentar af Ellen — 3. oktober 2015 @ 21:40

  11. En væmmelig historie, Ellen, som du heldigvis er kommet godt ud af.
    Jeg håber, du har nydt strikke/snakke-weekenden. Her var lørdagen fantastisk, mens søndagen stadig er noget tåget.

    Kommentar af conny — 4. oktober 2015 @ 10:10

    • Jamen tænk dem der vælger at blive i sådan et forhold … jeg forstår det ikke!
      Jeg har nydt, tak, og vi er jo på Fyn, så tågen er i færd med at lette 😉

      Kommentar af Ellen — 4. oktober 2015 @ 11:45


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.