Hos Mommer

1. september 2015

Sådan går det når man endnu ikke er lokalkendt

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:20
Tags: ,

Map picture

Jeg kom til at angive et forkert mødested til blogtræffet den 27. september.
Det beklager jeg selvfølgelig … for mig er der kun én parkeringsplads i Vemmetofte Strandskov, men det viser sig, at Jørgen og jeg har talt om hver sin parkeringsplads.
Så forstår jeg også meget bedre, hvorfor jeg ikke er rendt ind i den Musesten noget før …
Jeg har opdateret mødestedet i det indledende indlæg, men jer, der allerede er tilmeldt, går vel ikke ind og kigger der igen, så her kommer de rigtige oplysninger.
Jørgen skrev: Den ligger for enden af Ny Strandskov efter Campingpladsen. Ny Strandskov 4, Faxe skulle føre gps-systemet på rette spor.

Koordinaterne er:

Koordinater stranden Vemmetofte

Så er det forhåbentlig på plads … lige nu er der 11 tilmeldte og et måske, men vi kan godt være flere.


Kalvehave havn (4)

På Kalvehave Havn var der opsat dette skilt.
“Få samtidig kode til bad / toilet, se vejrprognosen.”
Jeg havde en anelse svært ved at få øje på sammenhængen mellem disse to ting. Inge kunne ikke gøre mig klogere, selv om hun engang har hørt til det sejlende folk.
Den tyske del gav en smule mere mening – uden at jeg i øvrigt er i stand til at læse korrektur på tysk, hvorimod de vrøvlede lige så meget endnu mere på engelsk – “… go to the service terminal” – det lyder meget stort og meget lufthavnsagtigt, men var bare en lille overdækket ting med en betalingsautomat i …

19 kommentarer

  1. Det er altså en fordel at være flersproget. ..også selvom det kun er på turistniveau! Den tyske tekst gav da mere mening end den på mit eget modersmål…
    Må håbe de lokale kan hjælpe sejlerne på rette kurs….
    Og at I finder hinanden ude i skoven med GPS eller Google maps print eller….

    Kommentar af Anne Holtegård — 1. september 2015 @ 17:51

    • De er åbenbart bedre til tysk end til dansk (og engelsk) i Kalvehave 🙂
      Vi skal nok finde hinanden. Hvis nogle mangler, ved vi hvor vi skal lede …

      Kommentar af Ellen — 1. september 2015 @ 18:09

  2. Kommaet burde vist have været et “og” på både dansk og engelsk. Det ville have givet en del mere mening, selv om det at skulle tjekke vejrudsigten før evt. bad eller toiletbesøg giver nogle sjove indre billeder 🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 1. september 2015 @ 18:57

    • Hehe, ja, man kan ikke lade være med at tænke på, om det er en brusekabine under åben himmel 🙂

      Kommentar af Ellen — 1. september 2015 @ 19:49

  3. – von unseren GästeN
    – nach ihreR Ankunft
    – deN code

    Bingo. 3 ud af 3!
    🙂

    Kommentar af Henriette — 1. september 2015 @ 20:17

  4. Nej, det hedder sørme unseren Gäste – så ka’ jeg lære at spille klog 🙂

    Kommentar af Henriette — 1. september 2015 @ 20:19

    • Haha, Henriette – jeg tror på dig både med og uden rettelsen, men jeg ville have været forbavset, hvis den tyske del havde været fejlfri 🙂

      Kommentar af Ellen — 1. september 2015 @ 21:28

  5. @ Henriette – du spiller ikke klog, du er klog. Det hedder ‘von unseren Gästen’ – det er dativ flertal. Jeg ville bruge et andet ord end ‘einlesen’; så grundigt går man ikke til værks med en vejrudsigt. At der mangler et komma, tager vi os slet ikke af!

    Kommentar af Elsebeth — 1. september 2015 @ 21:30

    • Endnu en ekspert – tak … det er dejligt, at der ikke kun er engelskkyndige til stede 🙂

      Kommentar af Ellen — 1. september 2015 @ 21:35

  6. Og jeg tænkte det samme som dig (kommentar til fruen i midten), at det nok var udendørs toiletter 🙂 Vejrudsigter kan enten være vildt spændende eller jævnt kedelige, alt afhængig af ens situation.

    Kommentar af Lene — 2. september 2015 @ 05:40

    • Ja – og det er godt for den ene, er det ikke nødvendigvis for den anden 🙂

      Kommentar af Ellen — 2. september 2015 @ 12:39

  7. Tak for opdateringen om parkeringsplads. Jeg ville være kørt til den parkeringsplads du angiver her – altså den ved Skovfogedstedet (restauranten, hvis den altså findes endnu). Hvor ligger “din” parkeringsplads?

    Kommentar af Kisser — 2. september 2015 @ 06:55

    • Den forkerte parkeringsplads kan du se placeringen på, hvis du klikker på kortet i det indledende indlæg om blogtræffet .-)

      Kommentar af Ellen — 2. september 2015 @ 12:40

  8. For os er der også kun en parkeringsplads ved Vemmetofte, og vi ved hvor Musestenen er, men er da lidt spændt på, hvor vi var havnet, hvis vi var kørt efter koordinaterne.

    Kommentar af Pigen fra landet — 2. september 2015 @ 06:59

    • Det kan du se på kortet, jeg har indsat i det første blogtræf-indlæg – I ville være havnet der, hvor John og jeg altid kører hen, når vi går tur i Vemmetofte Strandskov 🙂

      Kommentar af Ellen — 2. september 2015 @ 12:42

  9. Vi kender hverken den ene eller den anden p-plads dernede, men mon ikke vi finder den rigtige.. 🙂

    Kommentar af Inge — 2. september 2015 @ 10:55

    • Det gør I – især hvis I retter jer efter koordinaterne, der er angivet i dette indlæg 🙂

      Kommentar af Ellen — 2. september 2015 @ 12:42

  10. Den først angivne parkeringsplads er ved Sibirien nær Faxe Ladeplads. Man kan gå en meget dejlig tur herfra til Vemmetofte Strand og tilbage. Man passerer herved Musestenen begge gange. Man kan også gøre det omvendt. I øvrigt kan man få øje på den omtalte sten ved at klikket kortet stort.
    Restauranten – Skovfogedstedet – findes endnu eller i øjeblikket.

    Kommentar af Jørgen — 3. september 2015 @ 08:29

    • Ja, det ved jeg så nu, og jeg har set stenen på kortet, efter misforståelsen gik op for mig, men jeg har jo indtil nu ledt efter denpå den forkerte side …

      Kommentar af Ellen — 3. september 2015 @ 09:22


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.