Hos Mommer

28. august 2015

I samarbejde med en psykolog …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:26
Tags: ,

Inden sommerferien var der en kommentartråd et sted, jeg husker ikke hvor, om at det kunne være hyggeligt med et blogtræf.
Det var meget moderne en overgang og fandt sted flere gange om året, men medmindre man bevidst holder mig ude, gider folk vist ikke rigtig mere at mødes med andre bloggere, for det er længe siden, jeg har hørt om et træf, der ikke har været rent privat.
En af deltagerne i omtalte tråd var Jørgen Carlsen, som jeg for nylig kontaktede for at høre, om han kunne være interesseret i at arrangere et træf ved Vemmetofte, som han har stor viden om, da han er født i Det Gamle Apotek i Vemmetofte og hans forældre begge arbejdede på Vemmetofte Kloster.

Map picture

Det var Jørgen heldigvis interesseret i, og derfor har vi arrangeret et blogtræf
søndag d. 27. september kl. 12:30 med følgende program:

  • Vi mødes ved parkeringspladsen ved Vemmetofte Strandskov
  • Spadseretur langs stranden hen til Musestenen og tilbage til bilerne – omkring 1,7 km
  • Kørsel til Vemmetofte Kloster
  • Vi går igennem parken, ser kirkegården og går forbi Prins Carls plankeværk; en tur på omkring 1,5 km – Jørgen fortæller undervejs …
  • Kørsel (ca. kl. 14:30) til Den Stråtækte, hvor John og jeg vil servere en kopkaf og et stykke kage.
    Her kan folk blive så længe de lyster – vi giver dog ikke aftensmad …

Ret til ændringer i programmet forbeholdes!
Erfaringsmæssigt plejer der ikke at være det helt store opbud til blogtræf, men skulle der mod forventning komme så mange, at Den Stråtækte bliver for lille, bliver kaffeindtagelsesstedet forlagt til Præstø Havn, formentlig Café Mocc@.
Igen afhængigt af deltagerantallet vil Jørgen forsøge, bemærk stregen under forsøge, at få arrangeret en rundvisning på klostret, men regn som udgangspunkt ikke med, at dette bliver til noget – tag det i stedet som en positiv overraskelse, hvis det sker.

I melder jer til ved at give besked via en kommentar. Vi har ikke tænkt os at være mere strikse, end at vi byder ikke-bloggende ægtefæller velkomne.
Af hensyn til de ovennævnte forbehold kan man desværre ikke bare møde op på dagen. Vi er nødt til at vide – og gerne i god tid – hvor mange vi bliver.

OPDATERING:
Jørgen har gjort mig opmærksom på, at det er en anden parkeringsplads, vi skal mødes ved, nemlig den for enden af Ny Strandskov efter Campingpladsen, der ses på kortet, når man har klikket det større og trukket det lidt mod venstre.

Tast Ny Strandskov 4, Faxe i gps’en, så kommer I det rigtige sted hen.
Beklager – for mig er der kun én parkeringsplads i Vemmetofte Strandskov, men der er altså to …

31 kommentarer

  1. Ellen, det er da helt oplagt at det træf SKAL jeg deltage i. Jeg kommer, selvom jeg har en aftale med min strikkegruppe om at vi skal mødes den dag….
    Vemmetofte var jo mit andet hjem igennem alle årene i 80erne.

    Kommentar af Kisser — 28. august 2015 @ 18:35

    • Ih, at du ligefrem dropper en anden aftale for at deltage … men det er dejligt, Kisser, og jeg glæder mig til at se dig igen 🙂

      Kommentar af Ellen — 28. august 2015 @ 19:10

      • Må jeg reklamere for træffet på min blog?

        Kommentar af Kisser — 29. august 2015 @ 08:08

        • Ja, det må du gerne – men de skal stadig melde sig til her hos mig 🙂

          Kommentar af Ellen — 29. august 2015 @ 09:00

  2. Uh, hvor det lyder som et godt arrangement. Jeg ville gerne have haft husbonden med, men han skal være turleder på Befæstningsdagen, der altid ligger på den sidste søndag i september. Og to dage før venter vi det første barnebarn, så jeg må hellere stå lidt standby. Øv for det – for jeg ville gerne have hørt gode historier og mødt hyggelige mennesker.

    Kommentar af conny — 28. august 2015 @ 19:46

    • Husbondens tur kan der selvfølgelig ikke ændres på, men børn kommer ikke altid på terminsdagen, så det kunne da være, at du kunne deltage. Rent undtagelsesvis må lige netop du gerne vente med at give besked til i sidste øjeblik, hvis det gør en forskel for dig. Det kunne være rigtig hyggeligt at se dig igen 🙂

      Kommentar af Ellen — 28. august 2015 @ 21:07

      • Jeg sætter et forsigtigt X i kalenderen – og håber på at alt kan falde i hak.
        Tak.

        Kommentar af conny — 30. august 2015 @ 23:04

        • Jeg giver dig et halvt kryds på deltagerlisten og et helt kryds med fingrene 🙂

          Kommentar af Ellen — 30. august 2015 @ 23:07

  3. Jeg er desværre forhindret, men der er en åbning medio september på den græske ø Leros 🙂

    Kommentar af Eric — 28. august 2015 @ 20:15

    • Det lyder da ellers vældig godt – men der kan vi desværre ikke 😉

      Kommentar af Ellen — 28. august 2015 @ 21:08

  4. Hurra for et flot initiativ, og mange tanker til jer. Jeg tror, hvis jeg ellers kan hitte ud at finde ned til dig, John og Jørgen, vil jeg gerne komme. Jeg har allerede set på finanserne, og det skulle nok kunne gå. Der er så mange mennesker i mit Blogland, som jeg gerne vil møde IRL, og selv om anledninger burde være kærere, er et dødsfald ikke altid udelukkende af det gode..

    Kommentar af Stegemüller — 28. august 2015 @ 22:09

    • Du er skrevet på deltagerlisten, Hanne.
      Jeg forstår godt nok ikke helt din bemærkning om dødsfald …

      Kommentar af Ellen — 28. august 2015 @ 22:24

  5. Det lyder som et godt initiativ. Jeg har selv af og til tænkt på at lave et blogtræf på Lolland, men har samtidig tænkt at det var dødsdømt fra starten. Vi vil gerne deltage både Allan og jeg.

    Kommentar af Pigen fra landet — 28. august 2015 @ 22:30

    • Jeg havde ærlig talt nok også regnet med jer – du var vist med på den kommentartråd. Men det kunne jo være, at I skulle noget andet … det er dejligt, at I kommer 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. august 2015 @ 09:01

  6. Øv for filan 😦 Gemalen skal have fixet sin hofte om fredagen, så den står på omsorg og opvartning i den weekend. Ville ellers gerne have set både den stråtækte og Vemmetofte og et passende antal bloggere, men det må altså blive en anden gang.

    Kommentar af Fruen i Midten — 28. august 2015 @ 23:13

    • Det er godt nok ærgerligt, at timingen var dårlig, hvad jer angår, men jeg kan godt se, at det sikkert ikke går at overlade omsorgen til Donnaen …

      Kommentar af Ellen — 29. august 2015 @ 09:03

  7. Er det kun for bilister?

    Kommentar af Rasmine — 28. august 2015 @ 23:19

    • Bestemt ikke, og jeg er sikker på, at vi kan finde ud af noget med opsamling et eller andet passende sted. Lad os se, når vi nærmer os, hvilke muligheder der måtte blive. Skal jeg skrive dig på listen?

      Kommentar af Ellen — 29. august 2015 @ 09:04

      • Ja tak 🙂

        Kommentar af Rasmine — 29. august 2015 @ 20:31

        • Fint – det bliver hyggeligt 🙂

          Kommentar af Ellen — 29. august 2015 @ 20:42

  8. Supergodt initiativ. Hvor jeg dog ville ønske at jeg kunne, men det er lige højsæsonen for kartoffeloptagning og jeg skal på kursus om mandagen, så jeg tror ikke, jeg kan få det til at hænge sammen.

    Kommentar af Lene — 29. august 2015 @ 12:07

    • Ærgerligt, men det kan jeg godt se – medmindre kurset er i København, men det er det nok ikke … 😦
      Det kunne ellers være så hyggeligt at se dig igen.

      Kommentar af Ellen — 29. august 2015 @ 12:20

  9. Hmmm.. Hvis vi kan nå det vil vi gerne deltage, men Annette er hjemme fra Stavanger og jeg kan ikke huske hvornår hun skal med af sted søndag. Lad os lige tales ved. Ses om lidt. 😃

    Kommentar af Inge — 30. august 2015 @ 11:25

    • Det ville være dejligt at have jer med på turen også. Annette er selvfølgelig også meget velkommen, men hvis hun har et fly, hun skal nå, kan det nok ikke lade sig gøre. I kunne jo eventuelt slutte jer til senere?

      Kommentar af Ellen — 30. august 2015 @ 11:57

    • Jeg skal flyve 14:15 så det når i sagtens 🙂 Bare ta en masse gode billeder så jeg kan følge med herfra 🙂

      Kommentar af udvandreren — 1. september 2015 @ 17:49

  10. Jeg ville sørme gerne have været med, men gæt hvor jeg er… 😉 Det må blive et minitræf senere, ik’?! 🙂

    Kommentar af Mia Folkmann — 30. august 2015 @ 22:25

    • Jeg tænkte på dig, Mia, men var godt klar over, at I nok ville være in UK på det tidspunkt.
      Vi laver bare vores eget mini-blogtræf senere, gør vi 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. august 2015 @ 22:33

  11. Vi deltager to herfra.
    Må lige bemærke at det er den forkerte parkeringsplads kortet viser. Den rigtige ligger for enden af Ny Strandskov efter Campingpladsen, der ses på kortet, når man har klikket det større og trukket det lidt mod venstre. Ny Strandskov 4 skulle føre gps-systemet på rette spor.

    Kommentar af Jørgen — 1. september 2015 @ 08:03

    • Dejligt, at I kommer begge to.
      ØV, hvor pinligt, men tak. For mig er der kun én parkeringsplads i Vemmetofte Strandskov, så vi har talt forbi hinanden. John var med det samme klar over, hvad du mente.
      Jeg har opdateret indlægget og vil skrive om det igen, når vi nærmer os dagen.

      Kommentar af Ellen — 1. september 2015 @ 09:20

  12. Der sker noget, når man vender ryggen til Blogland og hvor ville jeg gerne kalde mig blogger og deltage. Det kræver bare, at jeg dropper kæresteweekenden i Jylland med min søde mand, og det går nok ikke. Men rigtig god fornøjelse.

    Kommentar af Susanne — 15. september 2015 @ 18:08

    • Tak, Susanne. Ærgerligt, at du ikke kan komme – det kunne have været hyggeligt at møde dig.

      Kommentar af Ellen — 15. september 2015 @ 18:14


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.