Hos Mommer

23. august 2015

Find Fem Fejl. Is og nye Kajkager. Agurketid …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 19:36
Tags: ,

Man kan vist godt finde i alt fem fejl på disse to skilte fra BonBon-Land.
Apostroffen er vi vel efterhånden helt vant til (nej, ikke helt. Ikke for mit vedkommende – jeg vænner mig aldrig til dem), men kø-skiltet er mildt sagt alternativt, hvad tegnsætning angår. Hvis man ser det som en sætning, er det endnu tydeligere: NÅR DER ER KØ..! BLIVER BÅDENE,-FYLDT OP.
Sikke noget sludder. Og så passede det i øvrigt ikke. Der var lang kø, men bådene blev ikke fyldt op.

P1070795P1070729

Ishytten på Præstø havn er sikkert fuldstændig uimodståelig for isentusiaster – ikke for mig, men den anden halvdel af ægteparret Nielsen skulle da lige prøve. Det var svært at vælge, tror jeg.

Ishytten Præstø

Og så er der fundet nye Kajkager – i Dalby Superbrugs. Nogle ret så skel- eller vindøjede herrer.

DalbySuperbrugsDalbySuperbrugs (1)

Agurketiden … jo, noget skulle jeg jo finde på i dag, og den har været så begivenhedsløs, som tænkes kan. Grå, blæsende og trist.

12 kommentarer

  1. Var du nødt til at købe Kajkagerne for at få dem foreviget? De er ret humoristiske, synes jeg, men ligner ikke den rigtige Kaj så meget.

    Kommentar af Kirsten Kaae — 23. august 2015 @ 19:49

    • Næh, jeg fotograferede dem bare, mens de stod i montren, men næste gang jeg kom der, købte jeg til Anna og Aubie – det er ganske rigtigt lidt alternative Kajkager, men jeg har mine børnebørns ord for, at de smagte som de skulle 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. august 2015 @ 21:03

  2. Her var varmt og solskin og årets tur i hawet! Fulgt op af en isvaffel med to kugler (jeg er ikke så eventyrlysten, en vanille og en nougat)…. mums… Og en tanke til Ellen… For på skiltet uden for kunne læses; to fiskefilletter med dit og dat… en fiskefilet med dit og dat… Flertalsformen krævede åbenbart flere bogstaver!
    Det kø skilt er da…. underligt! Det er Kajkagerne egentlig også, men de har da charme!

    Kommentar af AnneHoltegård — 23. august 2015 @ 20:31

    • Haha – dobbeltdobbeltkonsonanter – det kan man da kalde dobbeltkonfekt 🙂
      Meget underligt skilt, men Kajkagerne smagte i det mindste som de skulle, ifølge Anna og Aubie.

      Kommentar af Ellen — 23. august 2015 @ 21:05

  3. Hvad?? Vi har haft det skønneste sommervejr siden kl 6 i morges. Ikke en sky på himmelen, høj sol, dejlig varme. Det er da utroligt, så stor forskel der kan være på få kilometers afstand. Her er i øvrigt heller ikke sket en sk…. disse i dag

    Kommentar af Frøken Z — 23. august 2015 @ 21:38

    • Det har jeg set før – som du ved, arbejdede jeg i Hørsholm. En februardag ringede jeg op og sagde, at jeg tog en hjemmearbejdsdag, fordi vejene var lukkede af sne i Havdrup. Kollegaen var meget skeptisk – de havde ikke fået et fnug i Hørsholm!

      Kommentar af Ellen — 24. august 2015 @ 14:03

  4. Øhm, det der is-billede – som jeg ikke kan forstørre, fordi jeg sidder ved en alm. PC – er isen på fløjene formet som larver og bamser, eller skal jeg bare skynde og hjem og få sovet noget mere?

    Kommentar af Fruen i Midten — 24. august 2015 @ 08:50

    • Øhhh, sådan kan man måske nok tolke nogle af isene, men jeg tror egentlig ikke det er meningen 🙂

      Kommentar af Ellen — 24. august 2015 @ 14:05

  5. De to skilte er utrolige. Tænk at man kan skrive så meget sludder med så få ord! Jeg vænner mig heller aldrig til apostroffen.

    Kommentar af Stegemüller — 24. august 2015 @ 11:17

    • Det er nu mere tegnsætningen end ordene, den er gal med 🙂 Sætningerne som sådan er jo gode nok …

      Kommentar af Ellen — 24. august 2015 @ 14:06

  6. Det må vist være angst for det tomme papir, der resulterer i alle de umotiverede tegn på køskiltet 😀
    Den isbar er indenfor cykelafstand, så mon ikke John kan nå at få smagt sig gennem hele repertoiret inden sommeret er slut? Medmindre de gør som på Den Blå Ged i Ordrup (den i Odsherred), hvor de til stor ‘fortvivlelse’, producerer nye varianter nærmest dagligt. Lidt svært at holde til, når de alle er umådelig lækre – og jeg er endda ikke isspiser 😉

    Kommentar af fiberfryd — 25. august 2015 @ 07:11

    • Det er da en mulighed … 🙂
      Den Blå Ged?! Herligt navn, og det lyder som et eldorado for John.
      Jeg har det som dig: Jeg kan egentlig godt lide de rigtig gode is, men jeg lader mig sjældent friste, for jeg er tyk nok i forvejen …

      Kommentar af Ellen — 25. august 2015 @ 11:59


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.