Hos Mommer

15. august 2015

Jernheste og hvide heste

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:10
Tags: ,

På trods af den stride blæst var det en hyggelig 14-kilometers tur, vi cyklede i går. Desværre kom der ikke en eneste motorcykel, som vi kunne genere. Vi havde ellers aftalt, at hvis der nærmede sig en i for stor fart, ville vi sprede feltet og fylde heeele vejen.
Sådan er det altid … vi var ellers rørende enige om, at de motorcyklister så vi meget gerne forsvinde fra vores vej. Kun dem, der kører for stærkt, selvfølgelig – de andre er velkomne.

Uofficiel indvielse af 2-1-vejenUofficiel indvielse af 2-1-vejen (1)

Vi mødtes ved rastepladsen og satte kursen nordover. Vinden kom fra nordøst, så vores jernheste lå i skarp konkurrence med de hvide heste (eller blonderne, som jeg i går lærte, at nogle kalder dem) ude på fjorden.
John og jeg var de eneste med elcykler, så vi syntes, det gik enormt langsomt og kom da også til at overhale de fleste. Ret fedt, faktisk, og vi fik slet ingen hånlige kommentarer med på vejen. Vinden mærkede vi næsten ikke – vi er SÅ glade for, at Eric fik os lokket til at købe elcykler.

Uofficiel indvielse af 2-1-vejen (3)Uofficiel indvielse af 2-1-vejen (5)

image

Cirka halvvejs på ruten dukker Den Stråtækte op, og efter at have nået [rød] vejs ende og igen vendt næserne den anden vej, gik turen – denne gang med en noget mere samarbejdsvenlig vind – mod Marjatta-afdelingen i Bredeshave, hvor VisitDenmark havde sponseret lidt mad til os. VisitDenmark har haft en stor finger med i spillet for at få gennemtrumfet at skabe bedre forhold for cyklisterne på denne strækning, som er en del af cykelruten København-Berlin.
Vi var mange, der talte om de irriterende motorcyklister, og da det viste sig, at jeg sad ved siden af en rerpæsentant for Faxe Kommune, spurgte jeg ham, hvad man kunne gøre.
”Du bestiller bare en færdselskontrol gennem politiets hjemmeside.”
Du godeste – er det så nemt? Men det er det. Bare et klik væk.

Da jeg googlede lidt rundt på VisitDanmarks sider, kom jeg bl.a. ind på deres brochuredownloadside og faldt over nedenstående forside til et tysksproget magasin.
Du godeste, siger jeg igen – er det nødvendigt at give de stakkels turister sådan et indtryk af Danmark? Eller kan sådan et billede virkelig lokke turister til? Men okay – det er nok en lidt speciel målgruppe dette magasin har; jvf. punkt. 4 “Hafenfeste & Erotik” …
Se bare hans hals’ overgang til skuldrene – adddr, siger jeg bare. Jeg kan skam godt lide bredskuldrede mænd – har selv en af slagsen, men bodybuildere synes jeg er direkte ulækre. Har I nogensinde prøvet at billedgoogle bodybuilder? Jeg får kvalme … så er gutten herunder ikke engang slem i sammenligning – nogle af dem på billedgooglingen vil jeg helst ikke tro er ægte; de virker fuldkommen groteske i deres proportioner.

image

12 kommentarer

  1. Det var da godt – cykeltur i blæst mens vejret stadig er top-vejr! 🙂

    Kommentar af Donald — 15. august 2015 @ 15:50

    • Helt enig 🙂

      Kommentar af Ellen — 15. august 2015 @ 16:12

  2. Jeg kendte faktisk ikke den type vej… må jeg vist lige læse mere om.
    Ganske overraskende, at det er så let at få fartkontrol! Når nu politiet ellers ikke er til at få fat i…. Vi ser jo langt mere politi her i London, men det er måske som hjemme… alle er sendt til hovedstaden?
    Øhh. . Jeg ved ikke, om det siger mest om målgruppen eller dem, der lavede turistsiden? Men kønt er det ikke… og jeg behøver IKKE kigge på Google. ..

    Kommentar af Anne Holtegård — 16. august 2015 @ 10:04

    • Det gjorde jeg heller ikke før vi flyttede herned, men den findes flere forskellige steder, har jeg siden fundet ud af.
      Det overraskede også mig … har dog ikke tjekket ventetiden på at få den fartkontrol 😉
      Du skulle prøve at kigge – det kan være ret underholdende at opsøge forargelsen …

      Kommentar af Ellen — 16. august 2015 @ 10:09

  3. Sådan et arrangement, er man da næsten også forpligtet til at støtte op om.
    Jeg tiltrækkes absolut heller ikke af de muskelmænd, eller ditto kvinder. De muskler der kommer helt af dig selv, ved almindeligt fysisk arbejde, tager sig noget kønnere ud.
    At man kan bestille fartkontrol, vidste jeg godt, men det jeg har hørt og læst, er at politiet i sidste ende skønner om det kan betale sig. Der har været et indslag, eller udsendrlse om det i tv i vinters, tror jeg det var.

    Kommentar af Pigen fra landet — 16. august 2015 @ 13:08

    • Det syntes vi ogsåå – plus at vi gerne vil vide, hvem vi bor sammen med, så at sige …
      Faktisk har jeg endnu til gode at møde nogen, der synes, at bodybuildere ser godt ud – det er nok kun dem selv, der synes det.
      Det lyder helt rimeligt, at de skønner i hvert ønskes tilfælde, men jeg kunne da forestille mig, at de synes, det vil være rimeligt pga. vejens ændrede forhold.

      Kommentar af Ellen — 16. august 2015 @ 15:11

  4. Det var dog den grimmeste turistbrochure, jeg nogensinde har set! Det med Erotik har jeg også set på diverse brochurer fra København – på engelsk – med et omfattende afsnit om stripbarer osv. Jeg opfattede det som slet skjult reklame for letlevende damer. Ufatteligt!
    Jeg håber, jeres cykeltur giver det ønskede resultat.

    Kommentar af conny — 16. august 2015 @ 14:58

    • Man vil åbenbart strække sig ret langt for at lokke turister til landet 🙂
      Vores cykeltur skulle nu ikke give noget resultat som sådan; det var vist mest ment til hygge, samvær og gensidige skulderklap over, at projektet var i hus 🙂

      Kommentar af Ellen — 16. august 2015 @ 15:13

  5. Nu er tyskerne, eller, nogle tyskere, jo kendt for deres “Körperkultur”, så det… Nej, jeg synes, han ser lidt for anabolsk steroid ud, den unge mand.

    Håber, der kommer en fartkontrol, og at den giver det ønskede resultat.

    Hvis jeg ellers syntes, jeg var god til at holde balancen på en to-hjuler, så ville jeg også købe el-cykel, for kommunen har fuldstændig ødelagt by-bus-systemet i Hjørring. Jeg er nærmest “marooned” herude i Bagterp, hvis jeg ikke kan blive kørt eller har råd til en taxa. Jeg tror, det hedder tre-hjulet knallert til mig. Jeg har fantaseret lidt om en “Ape”-kabinescooter, men en taxachauffør, jeg kender, siger at de er livsfarlige. Jeg tror, han ved, hvad han taler om og ikke bare snakker for sin syge moster.

    Kommentar af Henny Stewart — 16. august 2015 @ 16:22

    • Det synes jeg også, han gør …
      De er ellers så nuser, de små kabinescootere, og der kører en del af dem rundt her omkring Præstøfjorden. Jeg har ikke hørt, at de skulle være så farlige, men jeg har selvfølgelig heller ikke direkte spurgt om det.
      På en af dem, der kører rundt, står der “Flytning udføres” – det er altså go’ humor – den kan ikke engang rumme en klapstol, tror jeg 😀

      Kommentar af Ellen — 16. august 2015 @ 16:56

  6. Tror jeg skal have studeret den der med fartkontrolbestilling.
    ‘Vores’ motorcykler gasser op fra 1½ km herfra og så får den ellers på alle tandhjul, med brav larm. Jeg har aldrig oplevet en politikontrol her, selv om de også her hurtigt kunne tjene nogle daglønninger hjem.
    SteroJoe – nej tak, så hellere en almindelig pjevset en af slagsen, bare han har noget velfungerende mellem benene.
    Altså mellem tindingebenene, selvfølgelig……

    Kommentar af Den Gamle Krage — 16. august 2015 @ 21:32

    • Jeg ved ikke, om man kan bestille fartkontrol i alle politikredse, men man kan i vores. Under alle omstændigheder må man vel kunne henvende sig til politiet.
      Hahaha – klart! men det gør ikke noget, at det er benene både oppe og nede 😀

      Kommentar af Ellen — 16. august 2015 @ 21:42


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.