Hos Mommer

6. august 2015

70 års-fødselsdag i BonBon-Land

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 21:56
Tags: , ,

Hvad er mere naturligt end at tilbringe sin 70 års-fødselsdag i BonBon-Land?
Ungerne havde en fest – de syntes det var alle tiders at være der. Forældrene syntes også udmærket om det, mens vi to gamle … men okay; når børnene har det godt og har haft en god dag, har det også været en god dag for os, men jeg var ærlig talt ikke imponeret. Forlystelserne var såmænd sjove nok, men det virkede for uorganiseret for os. “Køb jeres billetter online og spar både penge og tid ved indgangen.”
Vi sparede 100 kroner for os alle seks; med de priser kunne det være det samme, og det tog en krig at komme ind, fordi der sad billetpiger og skannede vores billetter og skulle fortælle samtlige gæster, at “disse kort giver gratis adgang i morgen”. Det var ikke aktuelt for os, men hun insisterede på at lire hele remsen af alligevel. Det eneste sted, der ikke var kø var der, hvor man skulle købe billetter …
Det er ikke i orden, at man skal betale for at parkere. Det er heller ikke i orden, at for hver billet, hvor stregkoden fylder 5 cm2, skal man printe et helt A4-ark med et stort farvebillede på. Altså seks ark for vores vedkommende. Jeg kan bruge mit farveblæk på mere interessante eller nødvendige ting end BonBon-Land-billetter.

P1070734

P1070733På en dag, hvor størstedelen af Danmark har besluttet at tage i BonBon-Land (og det må de have vidst på forhånd), skal man ikke deklamere, at man kun har én af de fire pizaer på kortet.

Og deres fejlbehæftede skilte – tsk, tsk, tsk …
Eksempler på disse må blive en anden gang – det skal heller ikke blive alt for negativt, for det var jo en god dag. Sindssygt varm, men god. Det var skønt at se vores medbragte to generationer børn skrige af grin og hyle af skrækblandet fryd i de forskellige forlystelser. John og jeg ventede pænt de fleste steder, men vi var med på bl.a. bæverraftingen – det var sjovt, og vi blev dejligt våde alle sammen – det kølede dejligt den næste halve times tid.

Vi havde bestilt bord på Fjordkroen, fordi vi gerne 1) ville fejre John og 2) vidste, at lysten og energien til selv at lave mad nok ikke var på det højeste efter sådan en aktiv dag.
DET var til gengæld suuupergodt. John og jeg kom der nogle gange i vore yngre dage, men det er 26 år siden sidst vi var der, så vi var lidt spændte på, om de nye ejere kunne holde den høje standard, vi kendte fra dengang.
Det kunne de og lidt mere til. Det var blevet endnu bedre, og at gå fra supergodt til suuuupersupergodt er noget af en præstation, så der skal vi hen igen. Når vi får sparet sammen … men det er da dejligt at have sådan et godt spisested bare 750 meter fra bopælen. Det er ikke noget, vi har været vant til – har altid skullet køre til Køge eller Roskilde.

P1070802P1070803P1070806

Under middagen forklarede Charlotte børnene, hvad det vil sige at mime, og vi morede os så meget over ungernes faktisk ret vellykkede forsøg på at udtrykke forskellige følelser, at det var lige før, det blev pinligt … vi var nødt til at lægge en dæmper på os selv, inden det blev det.
Aubie var dog ikke særlig god til at vise vrede, som det måske fremgår af billederne.

P1070804P1070807P1070808

I morgen må jeg hellere begynde at tænke på på lørdag … men John havde en god fødselsdag.

20 kommentarer

  1. Sikken en herlig dag. Tillykke til og med din løvemand:
    http://www.aliona.dk/Loeven.htm 😉

    Kommentar af Søren — 6. august 2015 @ 22:41

    • Tak, Søren 🙂

      Kommentar af Ellen — 7. august 2015 @ 12:56

  2. Jeg kan kun være enig i holdningen til priser og p-pladsen. De sommerparker skal tjene et års løn på få måneder, så der er kreative pengemaskiner overalt.
    Tænker nok ungerne er ligeglade, de har haft en festlig dag. Hvad synes de, om de mange skøre navne på slik/forlystelser?
    Tror ikke Aubie egner sig til poker! Anna er bedre til at mime. Skønne billeder.
    Og så blev det til en god voksenfødselsdag til sidst. Dejligt for alle parter…Især for fødselsdagsbarnet!

    Kommentar af Anne Holtegård — 6. august 2015 @ 23:32

    • Det tror jeg bestemt også, de ville kunne uden at tage penge for parkering!
      Børnene kan ikke dansk nok til at kunne forstå de skøre eller halvfrække navne.
      Det var en god dag for alle – det kan man ikke klage over 🙂

      Kommentar af Ellen — 7. august 2015 @ 12:58

  3. Et forsinket tillykke til John! Uanset hvad vi voksne synes, så elsker børn BonBon-Land, og det er jo for deres skyld, at man kommer der, men jeg giver dig ret i, at det er lige lovlig frækt, at man skal betale for at parkere. Det har jeg dog aldrig selv gjort, for vi bor jo ikke længere væk, end at vi kan gå 🙂

    Kommentar af Randi — 7. august 2015 @ 07:17

    • Tak! Ja, det gør børn åbenbart, og det er jo fint nok.
      Jeg tænkte en del på dig i går, Randi 🙂

      Kommentar af Ellen — 7. august 2015 @ 12:59

  4. Hip hurra og tillykke til John, vi glæder os til at fejre ham i morgen. 🙂

    Kommentar af Inge — 7. august 2015 @ 09:19

    • Tak – og det gør vi sandelig også 🙂

      Kommentar af Ellen — 7. august 2015 @ 12:59

  5. Sikke nogle smukke billeder! Jeg har aldrig været i bon-bon land og får ikke mere lyst til det nu. Heller ikke de gang der har været mulighed for et besøg med mindre børn har det lokket, jeg tror det er fordi selve idéen med at lave tivoli baseret på et bolsje får mig til at tænke på et barn, hvis tænder var ødelagt af sukker i en alder af 5 år.

    Kunne man ikke udskrive billetterne i sort hvid? Var de kun gyldige til dagen i morgen eller var det en bonus I fik?

    Kommentar af Donald — 7. august 2015 @ 09:21

    • Når det er sjovt for børnene, kan vi andre godt udholde en del, synes jeg 🙂
      Selvfølgelig kunne jeg udskrive dem i sort/hvid, men jeg havde ikke taget et preview, så jeg opdagede det først, da det var for sent.
      Gårsdagens billetter fik alle ombyttet til billetter, der gjaldt til i dag med gratis indgang og til en hvilken som helst anden dag for 99 kroner pr. stk. Jeg har bare så frygtelig svært ved at se fidusen ved at købe dem hjemmefra, når de skal stå og registrere os, uddele nye billetter og forklare systemet til alle.

      Kommentar af Ellen — 7. august 2015 @ 13:03

      • Det er meget svært at se nogen som helst form for rationel promotion i kødannelse og salg af billetter, som folk ikke har brug for.

        Kommentar af Donald — 7. august 2015 @ 16:28

        • Nemlig!

          Kommentar af Ellen — 7. august 2015 @ 16:37

  6. Et stort – omend lettere forsinket – tillykke til John 🙂 Skal hilse fra Gemalen og sige, at også 70 år kan man vænne sig til 😉 Rigtig god fest (det er jo så nu, kan jeg forstå).

    Kommentar af Fruen i Midten — 7. august 2015 @ 16:41

    • Tak og hils gemalen igen – jeg var ikke klar over, at han havde rundet, men han er et godt bevis på, at livet ikke ligefrem behøver at gå i stå efter de 70 🙂
      Det er i morgen, men forberedelserne er i gang nu.

      Kommentar af Ellen — 7. august 2015 @ 17:21

  7. Håber de “gamle” er kommet ovenpå igen efter gårsdagens besøg i sommerlandet 🙂 Og rigtig god fest i morgen, jeg er sikker på at john klarer den i flot stil.

    Kommentar af Lene — 7. august 2015 @ 16:48

    • Vi er kommet os over gårsdagen uden de store mén, tak.
      Selvfølgelig klarer han den 🙂

      Kommentar af Ellen — 7. august 2015 @ 17:22

  8. Jamen, selvfølgelig må man i Bonbon-Land på sin 70 års fødselsdag. Det må jeg huske, når det bliver min tur, for det har jeg endnu tilgode 😉
    Igen en flok herlige billeder af dine fotogene børnebørn, de er så dejlige.

    Kommentar af fiberfryd — 8. august 2015 @ 08:02

    • Det er alle tiders for børn, men det vil ikke være rigtig sjovt for dem, før de er 120 cm høje. Inden da er er for mange ting, de ikke må prøve endnu.
      Tak 🙂

      Kommentar af Ellen — 9. august 2015 @ 12:09

  9. Godt at I overlevede Bonbon-Land. Det er længe siden, jeg har været der, og da var det så nyt, at det virkede meget bart. Jeg tænker, at der er vokset noget beplantning op med tiden. Første gang vi prøvede, var lige i starten af Bonbon-Lands eksistens. Men da husbonden så den lange kø, valgte han at køre forbi og sige “Bare ærgerligt – jeg gider ikke stå i kø”. Det var IKKE populært.

    Kommentar af conny — 13. august 2015 @ 08:43

    • Der er vokset meget op, men man kan stadig nemt fornemme, at det hele er ungt endnu.
      Det var vist en stensikker metode til at gøre sig upopulær på! Jeg var i øvrigt forbavset over, hvor tålmodige A&A var i forbindelse med de køer – meget mere end jeg var 🙂 (Jeg viste det dog ikke …)

      Kommentar af Ellen — 13. august 2015 @ 10:06


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.