Hos Mommer

4. august 2015

Det endte med et brag

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 21:38
Tags:

P1070693Der er ikke bemærkelsesværdigt meget at bemærke for i dag.
Vi tog til Dragør for at se Pernilles grav, som ikke engang Charlotte har set, fordi hun ikke var her til urnenedsættelsen. De havde hver en buket blomster med, som selvfølgelig kom i vand, og englænderne stod lidt og snakkede om og mindedes den dejlige Pernille, der var engang.

Bagefter gav Karin og Bjarne en kopkaf, så vi tilbragte et par hyggelige timer sammen med dem, inden vi igen satte kursen sydover, hvor vi på vejen rundede Dalby Brugs, som jeg nu har fundet ud af er bedre end Karise Brugs. Mere ryddelig, mere plads rundt om hylderne og 100 % styr på bland-selv-teen. Jojo – det er om at finde ud af, hvor der på alle måder er bedst at handle – først ‘tabte’ den nærmeste, nemlig Faxe Ladeplads, og nu også Karise. Menuen var planlagt til at være koldskål, fordi vi vidste næsten med sikkerhed, at vi ikke ville blive budt på en bar kopkaf, hvilket vi da så absolut heller ikke gjorde, så appetitten var ikke den store da vi kom hjem. Klokken var desuden P1070696blevet 19, inden vi ramte Den Stråtækte, så planen om et hurtigt og let måltid var ikke helt dum.

Det har været lummert og trykkende hele eftermiddagen, og sorte skyer samlede sig efterhånden i horisonten, så vi begyndte at glæde os til et lille rask tordenvejr, som vi alle elsker at sidde og betragte i al dets pragt og vælde.
Det skuffede ikke. Ved det første brag sagde Anna: “YES! A thunderstorm! I love thunderstorms!”

Der blev heller ingen kajakture i dag.
I går, da Lars viste Aubie den lille børnekajak, sagde han, at den var splinterny, og at Aubie dermed ville blive den første, der fik lov at bruge den. I stedet for det forventede forventningsfulde smil, fik Lars et meget skeptisk blik og et slet ikke så dumt spørgsmål: “Has it been tested?”

10 kommentarer

  1. Has it been tested?
    Herlig og klokt 🙂

    Kommentar af Mormor — 4. august 2015 @ 21:50

    • Ja – den bemærkning morede vi os også lidt over 🙂

      Kommentar af Ellen — 4. august 2015 @ 21:58

  2. Hi hi:) Vi fik kun regn ingen tordenvejr her.

    Kommentar af MS — 5. august 2015 @ 13:09

    • Synd for jer – tordenvejr er det bedste regnvejr 😉

      Kommentar af Ellen — 5. august 2015 @ 15:15

  3. One liner, som kun Aubie kunne levere!
    Vi fik masser af vand til cykelrytterne… men ikke noget torden, selvom man kunne skære i luften!

    Kommentar af Anne Holtegård — 5. august 2015 @ 14:24

    • Nemlig. Man skulle tro du kendte ham 🙂
      Fik I heller ikke uvejr? Ærgerligt …

      Kommentar af Ellen — 5. august 2015 @ 15:16

  4. Det er nu ikke altid godt med lyn- og tordenvejr: Min lillebror sad ved min fars skrivebord, og jeg stod ved siden af og lænede mig indover for at hjælpe ham med fransk! Pludselig ringede telefonen helt vildt, et stort stykke af skrivebordet kom flyvende og ramte mig i hovedet, og jeg faldt skrigende om på gulvet. Ved den larm kom min mor styrtende ind i stuen – min bror og jeg faldt sammen, brølende af grin: Min mor havde været ved at lægge sin meget kysægte og mørkerøde læbestift på, da braget kom, så hun havde et ordentligt sving læbestift højt op ad den ene kind. Lige netop den var umådelig vanskelig at vaske af! Men “Ende gut, alles gut’ – vi fik nyt skrivebord og en ny telefon … Da jeg var barn, tordnede det mest om natten, og det var nu rart, når mor kom ind og tog min lillebror og mig med ind i dobbeltsengen.

    Kommentar af Elsebeth — 5. august 2015 @ 16:08

    • Du godeste, sikke da en historie! Men sådan en episode sidder prentet i en for livstid.
      Jeg husker godt barndommens nattetordenvejr. Vi blev også vækket, men vi fandt først langt senere ud af, at det var af sikkerhedsmæssige årsager – vi børn syntes bare, det var enormt hyggeligt …

      Kommentar af Ellen — 5. august 2015 @ 16:45

  5. Kender du begrebet ‘tordenkaffe’? Det var vist meget almindeligt om natten i tordenvejr i gamle dage – alle blev vækket og samlet til kaffe. Dengang tror jeg, man var klar over, at det var af sikkerhedsmæssige årsager.

    Kommentar af Elsebeth — 5. august 2015 @ 18:11

    • Det kender jeg skam udmærket, men jeg var omkring 10-12 år, inden det gik op for mig, hvorfor vi blev vækket dengang. De holdt op med at vække os, da hele gården fik nye lynafledere.

      Kommentar af Ellen — 5. august 2015 @ 18:17


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.