Hos Mommer

30. juli 2015

Løftebrud!

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:53
Tags: ,

Det er ikke kun politikere der kan bryde løfter. Jeg kan også.
imageDet var heldigvis kun et løfte til mig selv, så forbrydelsen er vel til at overse – jeg havde ikke engang fortalt John om det: Jeg havde lovet mig selv, at nu var ferien slut, i hvert fald indtil oktober, så nu skal der spares. Der er brugt penge nok. Mere end rigeligt, faktisk. Bestemt ikke kun til luksus, men i høj grad også nødvendige udgifter til Den Stråtækte, men nu skal det være slut. Sparekniven skal frem. Ikke noget med luksuskøb eller anden form for køb, der er opstået af et kunstigt behov.
Så er det bare SÅ tarveligt at annoncere med et godt havemøbeltilbud på hvide, ‘gammeldags’ havemøbler, der passer som designet specielt til Den Stråtækte.

‘Plankesættet’ tog vi med hjem fra Sverige i går, men P1070645det er lige som om, det passer bedre deroppe end her.
Det får dog lov at stå her i garagekrogen, for det er fint at have i reserve, når vi skal være mange mennesker, og vi brugte det stort set aldrig i Sverige.

Da vi stadig mangler nogle få siddepladser til Johns fødselsdag, blev jeg enig med mig selv om, at slet ikke var luksus at investere i et pænt sæt, der passer så fint ind i stilen. Det var en ren og skær nødvendighed.
John var heldigvis enig, så vi begav os afsted for at se, om de var lige så pæne i virkeligheden som på billedet.
Det var de. Heldigvis havde vi taget traileren med, hvis dette skulle være tilfældet.

P1070643P1010344
Det er lidt sjovt at se forskellen … man fornemmer måske, at der er sket lidt på havefronten siden vi overtog huset?

Mit eneste forsvar hvad havemøblerne angår er, at de var sat meget ned. Det var faktisk et rigtig godt tilbud, jeg lige faldt over der.
Men nu er det også slut.
Det lover jeg. Men kun mig selv. Og jeg siger det ikke til nogen.

21 kommentarer

  1. Der ser så fint ud og møblerne er som skræddersyet til det sted 🙂

    Kommentar af Lene — 30. juli 2015 @ 19:12

    • Tak … det var jo også lige vores mening 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. juli 2015 @ 21:27

  2. Det sæt kan kun bo ved det stråtækte! Det var et nødvendigt indkøb. Og du sparede jo mange penge nu, i stedet for et dyrt indkøb til foråret!!
    Det må være 🏆 for den smukke have, I har nu.

    Kommentar af Anne Holtegård — 30. juli 2015 @ 19:33

    • Det var absolut nødvendigt!
      Det er nu, man skal købe havemøbler og campingvogne 😉

      Kommentar af Ellen — 30. juli 2015 @ 21:28

  3. Åh, man kan vel rokere lidt med udgifterne, hvis bare man holder budgettet for de næste 10-20 år, eller hvad tidshorisonten end er. 😉

    Kommentar af Eric — 30. juli 2015 @ 19:45

    • Det var nok også lidt sådan, jeg tænkte 😉

      Kommentar af Ellen — 30. juli 2015 @ 21:28

  4. ..på spejder ære.. Jeg siger ikke noget til nogen.. 🙂

    Kommentar af Inge — 30. juli 2015 @ 20:37

    • Ups.. Glemte et lille måske.. 🙂

      Kommentar af Inge — 30. juli 2015 @ 20:38

      • Det er godt du kan holde på en hemmelighed – og det der ‘måske’ har jeg slet ikke set 😉

        Kommentar af Ellen — 30. juli 2015 @ 21:29

  5. Lige de rigtige havemøbler – det ser rigtig godt ud!

    Kommentar af Randi — 30. juli 2015 @ 20:58

    • Tak, det synes vi egentlig også 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. juli 2015 @ 21:30

  6. Et kort øjeblik troede jeg I skulle have presset endnu en ferie ind mellem august og oktober 😉
    Jo, det ses ganske tydeligt, at der er sket noget med haven. Det ser nydeligt ud nu.

    Kommentar af Pigen fra landet — 30. juli 2015 @ 21:10

    • Nænæ, der må være en grænse 🙂
      Ja, ikke? Og nu får I den jo snart at se ved selvsyn …

      Kommentar af Ellen — 30. juli 2015 @ 21:31

  7. De møbler passer perfekt til jeres fine have. Kan godt forstå, I måtte tage imod et godt tilbud 😉

    Kommentar af Betty — 30. juli 2015 @ 23:24

    • Tak for opbakning 😉

      Kommentar af Ellen — 31. juli 2015 @ 09:25

  8. Jeg var et helt andet sted, da jeg så din overskrift, og tænkte både på rygge og ting, der måtte have taget skade af løft i det svenske. Godt, det bare var et mindre monetært løftebrud. I kan jo altid suge lidt på labben, og skulle det gå helt galt, må du jo åbne den vejbod med syltetøj, som jeg før har foreslået 😉

    Kommentar af Fruen i Midten — 31. juli 2015 @ 08:24

    • Åh – sådan tænkte jeg slet ikke. Det var ikke min mening at forskrække nogen.
      Det kan selvfølgelig blive sidse udvej, selvom Farmer siger, at jeg risikerer at få bøvl med fødevsarestyrelsen :-I

      Kommentar af Ellen — 31. juli 2015 @ 09:27

  9. Du kan finde gratis gule glæder i zUgzgerzby xKlitxplanxtage på U. Skovvej mellem xTolxstrupxvej og zGunzgevej, langs vejen ved/i grøfterne og ikke mindst, hvis du går ind i plantagen, der har mange stier, og går lidt ud i terrænet. Der er ingen chance for at blive væk, dertil er plantagen for lille med hav til den ene langside og opdyrket land til den anden og med U. Skovvej i midten. Div. i det danske sprog sjældne anvendte bogstaver er kun medtaget for at denne anvisning ikke dukker op ved søgning på “gule glæder”.
    Har du et tilsvarende tip i det svenske?
    God fornøjelse

    Kommentar af Kristine — 31. juli 2015 @ 23:39

    • Hehe, snedigt – hvis det virker … For hvis “gule glæder” er søgeordene, står disse to ord jo klart og tydeligt. Men det søger man nok ikke på, mon? 😉
      Nej, det har jeg desværre ikke. Jeg har mine faste steder, men ingen af dem er let tilgængelige. Det bedste sted, vi har fundet, kunne vi ikke finde igen året efter.
      Og så alligevel: man kan sommetider finde mange langs vejene i skovene. Altså de rigtige veje – både asfalt- og grusveje … man ser tit folk gå med en kurv i hånden langs vejene.

      Kommentar af Ellen — 1. august 2015 @ 00:37

  10. Hvor bliver det altså fint altsamment.

    Kommentar af Frøken Z — 1. august 2015 @ 15:47

    • Ja – det hjælper efterhånden på det 🙂

      Kommentar af Ellen — 1. august 2015 @ 16:12


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.