Hos Mommer

14. juli 2015

Én have, tre apostroffer og 50 meter bunting

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 21:04
Tags: , , ,

Vi fik en fridag af vores strenge arbejdsgiver og benyttede den til at køre en tur til Kilver Court Gardens, som Mia havde skrevet om i sit Anglofilia. Det er en forholdsvis lille have, som er voldsomt og meget effektfuldt domineret af en høj, gammel viadukt. Det var helt Monet-agtigt med åkanderne i vandet, men den nok så kendte bro må siges at være en anelse større her i Kilver Gardens!

P1070268

Haven var som sagt hurtigt overset, og den er ikke en rejse værd, men er man alligevel i nærheden, er den værd at se.
Jeg ville så gerne have, at montbretia kunne blive lige så store i min have, som de kan blive her i England (og i Frankrig, så vi).
Jeg er vild med farven, og når de står der, lysende røde, næsten lige så høje som jeg er, er jeg solgt.

P1070288P1070275

Herover montbretiabusken og herunder en uudsprungen, regnvåd montbretia i et close up.
Det der rør med to skeer og en rose hængende fra opdagede John på en af viaduktens sider. Vi har overhovedet ikke noget bud på symbolikken – bortset fra, at det måske kan tolkes som havende et ret frækt udseende. Hvis man ellers har den form for tankegang, hvad jeg naturligvis ikke har … Angel

P1070292

Derefter kørte vi til Cheddar Gorge – igen … vi var der for to år siden og har spist ostene, vi købte dengang … omend med stor forsinkelse. Det var dagen efter hjemkomsten fra UK den gang, at jeg fik (bekræftet) min kræftdiagnose, så jeg glemte simpelthen alt om de to oste. Jeg fandt dem senere i en pose, der lå oppe i min systue. Meget senere. I december, tror jeg … vi var her i maj. De var vaccumpakkede og havde ved første øjekast ikke lidt skade, så vi pakkede dem ud sådan nærmest ved at følge svenskernes surströmmingsmetode, og de var da også særdeles kraftigt modnede, men smagte faktisk forbløffende godt!
Og nu har vi nye forsyninger af The Only Cheddar Made in Cheddar, som dog (forhåbentlig) ikke bliver glemt ved hjemkomst.

P1070308

I Cheddar har de heller ikke styr på apostrofferne. På et enkelt skilt kunne man finde hele tre Greengrocer’s Apostrophe.
Fyfyskamme … jeg er nemlig ret sikker på, at de hverken mener Monday is eller mandagens

Da vi kom hjem, var Charlotte ved at male keglebanen, men hun var ikke nået særlig langt, for det havde taget hende fire timer at sy de 50 meter bunting, der endte med at blive ud af det. Hun havde ikke regnet helt rigtigt, for hun ville have 50 meter, men der er vimpler til nogle meter endnu – der var bare ikke mere snor til at sy dem fast på.
50 meter á 120 kroner. Det giver 6000 kroner. Det har taget pænt lang tid at få produceret de 50 meter, men datteren er nu ganske godt tilfreds med at kunne fortælle sig selv, at for hende har de i princippet kun kostet en rulle bånd til otte pund, da selve vimplerne er syet af rester hun havde haft liggende i 2-3 år og været så tæt på at smide ud, fordi hun ikke rigtig vidste, hvad hun skulle bruge dem til.

50 meter bunting (1)

16 kommentarer

  1. Og da er det bare å vente på neste bolk. 🙂

    Kommentar af Mormor — 14. juli 2015 @ 21:11

    • Ja … nu må vi se, om hun når det … 🙂

      Kommentar af Ellen — 14. juli 2015 @ 22:06

  2. Tænk at have en viadukt i sin have 🙂 I er et par flittige kvinder, jeg glæder mig til at høre mere om festen.

    Kommentar af Lene — 14. juli 2015 @ 22:58

    • Vist ikke mere flittig, end du selv er, Lene – vi laver bare noget andet 😉
      Ja … sådan en flot viadukt i baghaven er ret blæret at have. Vi gik netop og talte om, hvordan vi skulle få sådan en listet ind bag haven i Den Stråtækte 🙂

      Kommentar af Ellen — 14. juli 2015 @ 23:00

  3. Hvor sjovt, at du har besøgt den have, jeg skrev om! Nej, stor er den ikke – men man kan jo også besøge den Mulberry designer “village”, der ligger i nærheden, hvis man har lyst til at shoppe. Jeg har været i Mulberry udsalget i Shepton Mallet et par gange, og jeg kan godt blive fristet… 😉

    Kommentar af Mia Folkmann — 14. juli 2015 @ 23:10

    • Du har inspireret mig til flere af de ting, vi har set her i UK, Mia 🙂
      Vi var skam hele outlet’et igennem, men vi købte ingenting – de havde ikke rigtig noget i min størrelse, men der var mange pæne ting, og jeg sagde til Charlotte, at hun nok med fordel kunne kigge sig lidt omkring en dag.

      Kommentar af Ellen — 14. juli 2015 @ 23:14

  4. Hehe.. kan se jer for mig.. med ost og hænder i en spand vand, eller var det ikke den metode du tænkte på. 🙂

    Kommentar af Inge — 15. juli 2015 @ 09:12

    • Det var netop den metode, jeg tænkte på 🙂

      Kommentar af Ellen — 15. juli 2015 @ 09:38

  5. Uha… Den ost må have råbt efter jer…. Jeg fik også billedet af spand, vand… og en klemme på næsen!
    Jeg anede ikke, at montbretia kunne blive så høje… Fantastisk syn i de intense farver. Det er da en smuk vinkel, du har skudt i den lille have!
    Tror jeg havde ladet mit friste i Mulberry udsalget!
    50 m a 120kr… er det snor og stof? Kun snor? Eller..?

    Kommentar af AnneHoltegård — 15. juli 2015 @ 09:19

    • Det var vi også bange for, at den gjorde, men det kunne vist have været værre …
      Det kan de også kun i UK og F – og vel også andre lande med mildere klima, og jeg synes de er så smukke!
      Der var også mange fristelser – bl.a. en cashmerebluse så blød, smuk og dejlig, at du tror det er lyv – vejledende ‘gadepris’ 400 pund. Her 126!
      De 120 kr – omregnet, selvfølgelig, var for færdiglavet bunting, så du kan selvfølgelig godt sige, at det var for snor + stof, men altså også syet. Det svarer til næsten 40 kroner pr. vimpel. Hampert, synes vi!

      Kommentar af Ellen — 15. juli 2015 @ 09:44

  6. Og nu har C vimpler, der forhåbentlig kan genbruges til næste år og næste år og og 🙂 Ret malerisk med en viadukt i baghaven, men omvendt også ret larmende, hvis der stadig hamrer tog (eller lastbiler?) hen over. Sært tilfælde med det uartige vandrør. Nogen har nok set det en dag i regnvejr! 😉

    Kommentar af Fruen i Midten — 15. juli 2015 @ 09:26

    • Det har hun, og de kommer nok også til DK for at komme op at hænge til Johns fødselsdag 🙂
      Vi hørte ingenting, mens vi var der, så viadukten er nok ikke i brug længere.
      HAha – det havde jeg ikke lige tænkt på, men det kan da sagtens være 😀

      Kommentar af Ellen — 15. juli 2015 @ 09:46

  7. Åh, den er flot den bunting – ville godt nok ønske jeg kunne sy:) Vi må nøjes med at købe en når vi skal til England lige om lidt. For jeg vil ha’ en under vores overdækning:)

    Kommentar af Mette — 15. juli 2015 @ 11:59

    • Det lyder som en god ide – har du ikke en, der kan hjælpe dig med at sy dem, så du får lige præcis de stoffer/farver, du helst vil have?

      Kommentar af Ellen — 15. juli 2015 @ 13:15

  8. Det er da skønt at kunne levere så meget, flotte vimpler, aner ikke hvad bunting er, – hun er fantastisk din datter! 🙂 to skeer med en rose – det må være moderne kunst! ske-hvad-der-vil-roser-gror eller noget i den retning 🙂

    Kommentar af Donald — 15. juli 2015 @ 18:15

    • Og nu har du fundet ud af, hvad bunting er 🙂
      Hun er da fantastisk, normalt er det kun Tim, John og mig, der synes det … men tak 😉
      Tjah … kunst er jo mange ting …

      Kommentar af Ellen — 15. juli 2015 @ 21:03


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.