Hos Mommer

28. juni 2015

Skorstenene er hvide igen

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:51
Tags:

Skorstenene er hvide igen, holmegårdsstenene er fint gulmixede, ganske som de skal være, og den sidste håndværker har forladt os.
Stenene er pænest i regnvejr, men vi har nu ikke tænkt os at gå og vande dem af den grund. Jørgen lagde dug mellem gruset og fliserne, for han stødte på en del myreboer under gravningen. Alle disse myrer er nu både hjemløse og totalt forvirrede – vi har hele tiden en snes stykker oppe på havebordet, fordi de åbenbart kender deres gps-koordinater, men ikke kan finde indgangen, som befandt sig under bordet.

P1060976IMG_4887

De fleste af roserne er sprunget ud nu – de findes både i alle størrelser og fra slet ikke duftende til helt vidunderligt duftende. Det er typisk de mest undseelige, der dufter mest; en af de mørkerøde har det største hoved jeg nogen sinde har set på en rose, og smuk er den da også, men skulle jeg vælge, vil jeg foretrække dem, der dufter. Jeg har klippet ned, jeg har gødet og bundet op og gødet igen efter alle kunstens regler og i det hele taget nuslet og puslet om dem alle sammen, som var det mine egne børn, og det giver pote nu i form af kraftige planter og hundredvis af knopper, så der skulle gerne være et rigt blomsterflor hele sommeren igennem.

IMG_4885

Billedet til højre er til ære for Nikolaj, som efterlyste et færdig-med-fliserne-billede. Det er svært at tage, for jeg kan ikke komme tilstrækkeligt langt væk, så det rigtige indtryk må du få næste gang du kommer, Nikolaj.
Det runde bord med tre stole havde Finn efterladt. Nu har John slebet, renset og malet alle fire dele, og jeg købte tre hynder, forrige gang vi var i Sverige. Jeg har oprettet brugerprofil hos Lauritz.com og deltaget i fire auktioner for at få fat i flere stole mage til, men forgæves – jeg blev overbudt hver gang. Mit max-offer var for lille for nogen, men heldigvis ikke for mig selv – jeg bød det jeg syntes de var værd – og ikke mindst hvad jeg højest ville ofre på sagen.
Da jeg købte tre hynder, sagde jeg til John, at det er godt, jeg kender Murphy, for han siger, at jeg så ville finde flere stole inden der er gået 14 dage. Hvis jeg havde købt fx fire eller seks hynder, ville jeg aldrig finde stole, der passede til.
Både Murphy og jeg fik ret, så nu har vi seks stole til bordet … heldigvis kunne jeg få tre hynder til mage til de første tre, hvilket jeg ikke var sikker på, da de blev købt i Jula, som godt kan finde på at have engangstilbud på Netto-måden, så vi skyndte os til Jula allerede på vejen derop i torsdags – og de havde dem som sagt stadig.

20 kommentarer

  1. Kjekt 🙂 Fint gulv under det runde bordet.
    Godt å bli “ferdig” :)?

    Kommentar af Mormor — 28. juni 2015 @ 17:28

    • Tak 🙂
      Fint, at du har skrevet færdig i gåseøjne, for færdige bliver man nok aldrig i så gammelt et hus 🙂

      Kommentar af Ellen — 28. juni 2015 @ 17:31

      • Det vet man av erfaring, derfor gåseøyne 🙂

        Kommentar af Mormor — 28. juni 2015 @ 19:17

        • Selvfølgelig 🙂

          Kommentar af Ellen — 28. juni 2015 @ 20:56

  2. Det ser tæske godt ud!

    Kommentar af Eric — 28. juni 2015 @ 18:19

    • Jamen dog … tak 🙂

      Kommentar af Ellen — 28. juni 2015 @ 18:24

  3. Det ser virkelig godt ud! Skøn sted I der har fået jer {;o) og endnu bedre med det gode vejr de har lovet i næste uge {;o)

    Kommentar af nuuka04 — 28. juni 2015 @ 18:49

    • Vi elsker begge to også bare det skønne sted 🙂
      Ja – og så rejser vi! Dårlig timing – og de viste 38° i Bretagne! Alt, alt for varmt til os, men vi får se …

      Kommentar af Ellen — 28. juni 2015 @ 20:58

  4. Hvor ser det godt ud. At I nænner at rejse fra det skønne sted. 😉

    Kommentar af Betty — 28. juni 2015 @ 23:31

    • Det gør vi såmænd næsten heller ikke, men vi vil også gerne se noget nyt – og selvfølgelig besøge englænderne 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. juni 2015 @ 09:15

  5. Novra, hvor er det blevet flot! Og heldigt med nye stole og ekstra hynder 🙂

    Kommentar af fiberfryd — 29. juni 2015 @ 08:55

    • Ja, det pynter alt sammen, heldigvis 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. juni 2015 @ 09:16

  6. Jeres lille perle i Præstø er godt nok flot og sikke hvor de pynter med andre sten. Det er bare så smukt.

    Kommentar af Merete — 29. juni 2015 @ 08:59

    • Tak, og ja, det er en meget stor forskel, den slags kan gøre.

      Kommentar af Ellen — 29. juni 2015 @ 09:16

  7. Wauuuu hvor ser det godt ud.. Flot arbejde af hele banden.. 🙂

    Kommentar af Inge — 30. juni 2015 @ 11:21

    • Ja, ikke? Vi glæder os til at vise det frem. Igen … 😉

      Kommentar af Ellen — 30. juni 2015 @ 12:06

  8. Hold da helt op, hvor er det blevet flot. Det ser så smukt ud med den nye rygning på taget, og så selvfølgelig de nye sten i gulmix.

    Kommentar af Stegemüller — 30. juni 2015 @ 16:25

    • Tak, og ja, nu er vi langt om længe ved at være færdige … foreløbig … der skal jo nok dukke et eller andet op 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. juni 2015 @ 18:01

  9. Det har været alt arbejdet værd. Dejlig afslapningsplads.

    Kommentar af Conny Rom Petersen (@ConnyRomP) — 1. juli 2015 @ 13:07

    • Det har det i meget høj grad, Conny – vi er ret glade for det hus 🙂

      Kommentar af Ellen — 1. juli 2015 @ 16:36


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.