Hos Mommer

22. juni 2015

Jeg savner min brugs

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:08
Tags: ,

Værtinden fra i lørdags har en søn, der er lærer på Havdrup skole, hvor Charlotte gik, så vi fik os lige en lokalsnak, hvorunder han nævnte, at Superbrugsen i Havdrup er en af de rigtig gode … som dansklærer måtte han dog give mig ret i, at man ser ret så mange fejl på deres skilte. Jeg kender et par, der bor ved Solrød Strand, hvor der ligger en Superbrugs i Solrød Centret, men som kører helt til Havdrup for at handle “i en ordentlig brugs”.
Det er bestemt også en af de bedre brugser. Min nærmeste befinder sig i Faxe Ladeplads, men den vil jeg simpelthen ikke handle i, så jeg kører de 21 km til Karise, fordi det er den bedste inden for en rimelig afstand.
Men jeg savner den i Havdrup. Episode fra Kariseafdelingen i dag i let forkortet udgave:
– Har du mulighed for at kigge ned til bland-selv-teen? Hun gik med.
-Jeg er klar over, at der kommer en og fylder op her, og at det derfor ikke er dit eller for den sags skyld brugsens ansvar, men jeg er nødt til at bruge dig/jer som talerør. Nu har jeg ventet i over tre uger på, at der skulle blive fyldt op i teerne; jeg fik at vide i mandags, at det skulle ske i torsdags. Noget er der da også sket, men se så bare her: Der skal ifølge etiketten være Earl Grey-te, men der ligger en uåbnet (!) pose grøn te. Det der (jeg peger) har aldrig været Earl Grey med jasmin; det er jo stort set ikke andet end røde blomsterblade. Den der er stadig tom. Den kasse har ingen etiket på, men efter duften at dømme kunne det godt være Earl Grey med jasmin. Den kasse der indeholder afgjort ikke kvædete.
Hun kiggede helt bestyrtet på mig og begyndte at forklare, at det ikke var hendes ansvar, og at hun “hørte til i den anden ende af butikken”.
P1070041– Og så må du slet ikke komme herned i denne ende???
Fåret smil fra hendes side.
– Jeg har jo sagt, at jeg udmærket ved, at det ikke er din skyld, men hvad vil du have, at jeg skal gøre som kunde?
– Okay, det kan jeg godt se …
– Der må da være en her i butikken, som kan gøre noget ved dette roderi?
– Det er der også.
– Fint. Ham eller hende må du meget gerne vise dette. For ville du være tilfreds med det her som kunde?
– Nej.
– Eller som den, der ansvaret for, at tingene er gjort ordentligt?
– Nej.
– Så du leverer min klage videre? Det her er bare ikke i orden.
Det lovede hun.

Nu må vi se hvad der sker – om der overhovedet sker noget.
Jeg undrer mig dog: Jeg forestiller mig nemlig, at den slags er der én person, der som minimum kører over hele Sjælland for at tage sig af. Hvorfor var det så altid 100 % i orden i Havdrupafdelingen, mens det endnu ikke på noget tidspunkt har været helt okay i Karise? Og nu gik det som sagt helt galt. Det kan der være mange forklaringer på, men i morgen har vi et andet ærinde til Havdrup, så jeg har tænkt mig at smutte i brugsen og blande min egen, go’e gamle te.

Blomsten er fra en kaktus … ret relevant til dagens indlæg, synes jeg.

20 kommentarer

  1. Det er mærkeligt, at den ansvarshavende selv synes, at det er godt nok. Jeg forbigår det heller ikke i stilhed, hvis jeg støder på den slags ting.

    Kommentar af Randi — 22. juni 2015 @ 15:28

    • Enig, og det synes han måske heller ikke, hvis han ser det, men at det ikke engang er blevet tjekket, er heller ikke i orden – og hurra for os gamle brokkehoveder, Randi 😉

      Kommentar af Ellen — 22. juni 2015 @ 15:44

  2. Det må være ledelsen, det er galt med. Medarbejderen, du talte med skulle selvfølgelig straks have sagt: “Det tager jeg mig af,” også selvom det ikke er hendes afdeling.

    Kommentar af Eric — 22. juni 2015 @ 15:45

    • Enig; selvfølgelig skulle hun have gjort det! Jeg overfusede hende jo på ingen måde på den måde, jeg indledte klagen, så der trænges til lidt oplæring i kundepleje her.

      Kommentar af Ellen — 22. juni 2015 @ 15:54

  3. Blomsten passer fint 🙂

    Det er sandelig mangel på kundepleje, og jeg synes, det er godt, du har gjort opmærksom på, at forholdene ikke er i orden. Hvis ingen siger noget, sker der heller ikke noget. Du har sikkert ret i, at een person kører Sjælland rundt for at følge op på te-situationerne, men de må også have et ansvar ude i de enkelte butikker.

    Kommentar af Stegemüller — 22. juni 2015 @ 16:14

    • Selvfølgelig skal de da tage ansvaret på sig – det er også mit ansvar, at min bil er i orden, selv om jeg har mekanikere til at sørge for det, og jeg ikke selv har en dyt forstand på biler.

      Kommentar af Ellen — 22. juni 2015 @ 19:19

  4. Hvad så, har de også rigeligt med forkerte apostroffer i Kariseafdelingen? 😉

    Kommentar af Henny Stewart — 22. juni 2015 @ 18:49

    • Nej, de har ikke – de er klart bedre til at stave i Karise end i Havdrup 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. juni 2015 @ 19:19

  5. Pyh, et kort øjeblik troede jeg, at du var ved at løbe tør for brokkerier, men det var så ikke tilfældet 😉 Hvis man ikke gider (har forstand nok til) at holde styr på sit te-sortiment, skulle man måske undlade at have det. Og ja, som Eric allerede har påpeget, så skal ledelsen da sørge for, at alle medarbejdere pr. automatik skynder sig at love at tage sig af påpegede problemer, hvad enten det er deres eller andres.

    Kommentar af Fruen i Midten — 22. juni 2015 @ 18:54

    • Uha nej, Frue, det tror jeg aldrig, at jeg gør 😉
      De må endelig ikke droppe det te-sortiment – jeg er totalt afhængig af at kunne mikse helt min egen, excellente blanding! De påstår også, at de bliver ved med det, hvilket er helt fint, men det skal altså fungere ordentligt.

      Kommentar af Ellen — 22. juni 2015 @ 19:22

  6. Jeg Kan godt forstå du savner den dejlige Brugs i Havdrup, men jeg tror.. ved.. at det nok også er det eneste du rigtig savner derfra.. 🙂

    Kommentar af Inge — 22. juni 2015 @ 20:14

    • Du kender mig, Inge … du har jo fuldstændig ret 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. juni 2015 @ 20:26

  7. Ja, kaktusblomsten er helt på sin plads, når man som du er en smule prikken. Te (eller kaffe) af den foretrukne slags, skal nødvendigvis altid være på lager, så sørg nu for rigelige forsyninger!

    Kommentar af fiberfryd — 23. juni 2015 @ 00:22

    • Der må nemlig hverken mangle god kaffe eller te, så det kunne være, jeg skulle købe et solidt telager og vacumpakke poserne … så beholder teen forhåbentlig aromaen i en rum tid 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. juni 2015 @ 08:28

  8. Mister teerne ikke sin aroma, når de ligger i bland-selv-skuffer? Hvordan ser din teblanding ud?
    Hvordan mon det ville være at sende en skriftlig klage?? Du skulle have haft fat i ledelsen i butikken, men der var måske ingen ledelse til stede?
    Jeg venter spændt på, om jeg får svar på et spørgsmål, jeg har sendt til Samvirke. Jeg købte økologiske blåbær i Kvickly, før jeg skulle på ferie, i den tro, at jeg ville spise dem, før jeg drog afsted. Det nåede jeg ikke. Da jeg nogle dage senere kom hjem, så blåbærrene stadig friske ud. Jeg gemte for sjov to bær for at se, hvor længe de kunne holde sig. Da der var gået 14 dage fotograferede jeg dem og spiste dem! De smagte godt. Men hvordan kan det være, at blåbær kan holde sig så længe????
    I øjeblikket har jeg et jordbær liggende i køleskabet på 9. døgn. Det ser stadig fint ud.
    Hvor længe kan jordbær holde sig?
    Der er vist stof til et blogindlæg hos mig selv 😉
    Men mon du eller nogle af dine læsere har et svar??
    Hvor længe kan de bløde bær som jordbær og blåbær holde sig? De må da være behandlet på en eller anden måde?
    Tak for plads til et langt indlæg … 😉

    Kommentar af Betty — 23. juni 2015 @ 09:54

    • Nej, det når de ikke, inden de bliver tømt – det er et ret populært koncept, tror jeg. Min blanding er Earl Grey, Earl Grey med jasmin, mangote, kvæde- og/eller orangete og endelig lidt grøn te, men ikke lige store mængder af hver … både englænderne og jeg selv er meget glade for den blanding.
      Jeg ser først, om der bliver rettet op. Hvis ikke, går jeg videre.
      Jeg vil meget gerne høre om dit svar, når du får det – det er ret interessant. Efter min erfaring kan frisk frugt ikke holde sig ret længe uden for køleskabet, men hvis man opbevarer tingene ved 2°, som jeg gør, kan det altså holde sig meget, meget længe. I ugevis, faktisk, for visse ting, så du behøver ikke nødvendigvis at være bekymret.
      Der er altid plads til dine ord, Betty – uanset hvor mange der er 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. juni 2015 @ 11:23

  9. Ok Ellen. Altså ved kølig temperatur kan selv jordbær og blåbær holde sig i ugevis. Jeg plejer at spise frugt og bær hurtigt efter det er købt eller plukket – eller putter det i fryseren. Så jeg behøver ikke at være bekymret. Så blev jeg så klog. Tak for det. 😉
    Jeg har ikke prøvet at blande te, som du gør. Men det er ret oplagt, når der står så mange forskellige. Jeg må i gang med at eksperimentere. Der skal ikke orangete i min blanding. 😉

    Kommentar af Betty — 23. juni 2015 @ 16:28

    • Det er rigtig godt at kunne lave en blanding efter sin personlige tesmag – orangete eller ej 🙂
      Da jeg satte køleskabstemperaturen ned fra 4° til 2°, holdt mine varer sig i over dobbelt så lang tid! Jeg har hverken prøvet med jordbær eller anden frisk frugt; det spiser jeg også hurtigt, men det gjaldt for alle de andre varer, jeg normalt har i køleskabet.

      Kommentar af Ellen — 24. juni 2015 @ 10:18

  10. Jeg køber sjældent te i supermarkederne, jeg er så heldig at der er gode tebutikker både i Aalborg og Aabybro. Håber den unge mand opper sig så du får din teblanding som du vil have den 🙂

    Kommentar af Lene — 23. juni 2015 @ 17:10

    • Tebutikker er fint, og der kan man vel også eksperimentere med blandinger. Jeg kunne heller ikke finde på at købe færdigpakkede teer – til mig selv, i hvert fald – Tim vil gerne have kamillete, og C vil gerne sommetider have en Lady Grey, men efter min mening er de poseteer (med nogle få undtagelser), man kan få de forskellige steder, noget værre savsmuld og ikke værd at drikke.

      Kommentar af Ellen — 24. juni 2015 @ 10:22


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.