Hos Mommer

12. juni 2015

Et lille indblik i vores privatøkonomi

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:50
Tags: ,

Der kom et brev fra Nykredit, adresseret til os begge, hvilket plejer at betyde, at det drejer sig om et eller andet med huslånet.
Det holdt stik.
Nu får vi simpelthen råd til også fremover at tage på ferie. Der var ikke et øje tørt … hele SYV kroner mindre at betale hvert kvartal. Jaaamen altså … det er virkelig overvældende.

P1060861

Helt så overvældet blev jeg ikke af at se danboligs reklame på de lokale busser. Det skulle da lige være af sorg over grammatikken.
Jeg har skrevet til Køgeafdelingen og tilbudt mig som korrekturlæser, så de ikke en anden gang sætter den slags skiltning i værk uden at være sikker på, at grammatikken er i orden. Med så få ord burde korreturlæsning ikke belaste en ejendomsmæglerkædes budget i bekymrende grad.

P1060854

20 kommentarer

  1. Hold da op – nu kan I da rigtig slå til søren 🙂

    Kommentar af Randi — 12. juni 2015 @ 16:56

    • Ja, for filan! 🙂

      Kommentar af Ellen — 12. juni 2015 @ 17:37

  2. Om 735 år får I råd til en tur til Hawai 🙂

    Det danske sprog er i forfald. Jeg tænker på dig hver eneste gang, jeg ser de forkerte apostroffer – og det er tit.

    Kommentar af Stegemüller — 12. juni 2015 @ 17:18

    • Jubiiii 🙂
      Det er alt for tit! Jeg vil dog ikke gå så vidt som at påstå, at sproget er i forfald … det skal nok klare den, men lidt irriterende er de apostroffer. Og det med nutids-r!

      Kommentar af Ellen — 12. juni 2015 @ 17:38

  3. Akk ja, det er ikke måte på heldige dere er 🙂
    aAr man utsalg på apostrofer ?

    Kommentar af Mormor — 12. juni 2015 @ 17:41

    • Uha nej, det er så fantastisk 🙂
      En eller anden må have haft et kæmpestort overskudslager!

      Kommentar af Ellen — 12. juni 2015 @ 17:45

  4. 7 kr ekstra til forbrug pr kvartal.. Fik I noget gebyr for at få denne skrivelse?

    Mon ikke mægleren ligger under for den sædvanlige misforståelse med stednavnes ejefald eller hvad det nu lige hedder.. At de synes det ser dumt ud med “Køges” når nu bynavnet Køge er så vigtigt for dem…

    Kommentar af overleveren — 12. juni 2015 @ 18:30

    • Nej, vi hverken fik eller gav gebyr for skrivelsen 🙂
      Joh, det gør han jo – ellers havde han nok skrevet det rigtigt …

      Kommentar af Ellen — 12. juni 2015 @ 21:18

      • Fik/gav.. ahhh.. et typisk eksempel på at man skal vælge mellem to formuleringer – og så vælger halvdelen af hver… øv … 🙂

        Kommentar af overleveren — 13. juni 2015 @ 05:36

        • Hehe … men for mig er det at modtage penge, hvis jeg ‘får’ et gebyr 🙂

          Kommentar af Ellen — 13. juni 2015 @ 09:29

  5. Pensionister bør glæde sig over alle indkomstforøgelser. Der er jo ikke så mange af dem.
    Viby’s og Køge’s viser vel blot at en sær bevidstløshed har indfundet sig. Jeg tænker ikke man gør sig klart at apostrofferne er upassende, men efterligner ukritisk lignende anvendelser. Sygen er i tiltagen.

    Kommentar af Jørgen — 12. juni 2015 @ 20:50

    • Jamen jeg var jo også meget glad – kunne du ikke læse det? 😉
      Jeg tror du har meget ret i det med “efterligner ukritisk lignende anvendelser”. … alle andre gør det jo, så er det nok det rigtige.

      Kommentar af Ellen — 12. juni 2015 @ 21:19

  6. Ej SÅ mange penge, nu må I ikke bruge dem alle på en gang 😉 For et par dage siden hentede min nieces mand et postomdelt brev i postkassen fra SKAT. Brevet indeholdt en check på 0,01 kr.
    De apostroffer irriterer også mig gevaldigt.

    Kommentar af Pigen fra landet — 12. juni 2015 @ 21:27

    • Jeg lover, at vi vil administrere dem fornuftigt 😉
      Det var dog aldeles latterligt … jeg troede egentlig ikke, at SKAT opererede med beløb under en krone – man skal jo altid runde op eller ned.
      Ja, de springer i øjnene på en yderst provokerende og nærmest stikkende måde.

      Kommentar af Ellen — 12. juni 2015 @ 21:54

  7. Mange bække små gør en stor å 🙂

    Kommentar af Lene — 12. juni 2015 @ 22:43

    • Det er rigtigt … disse bække er dog umanerligt små 😉

      Kommentar af Ellen — 13. juni 2015 @ 09:30

  8. Måske burde I overveje at kontakte en ekspert i formuepleje 😉

    Kommentar af Fruen i Midten — 13. juni 2015 @ 08:03

    • Det har vi talt om, Frue – det er jo næsten ikke til at overskue, dette her 🙂

      Kommentar af Ellen — 13. juni 2015 @ 09:30

  9. he he…. kan da snart tage til Grønland med så gunstige renteforholdstilpasningsjusteringer!!!
    Ind imellem må man da bare trække på både skuldrene og smilebåndet…

    Kommentar af Anne Holtegård — 13. juni 2015 @ 11:47

    • Ja for søren – det vil kun tage omkring 1300 år at spare sammen til en tur til os begge 🙂

      Kommentar af Ellen — 13. juni 2015 @ 11:55


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.