Hos Mommer

8. juni 2015

Meget kan man glemme, men ligefrem brysterne?

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:25
Tags: , , ,

Det gjorde jeg så heller ikke. Glemte dem, altså. Men det var lige før. Og kun det ene – det andet sidder trods alt fast endnu, så det glemmer jeg først den dag, jeg glemmer mig selv, hvilket visse i øvrigt påstår må ske snart.
I morges stod John og jeg og kiggede ud af køkkenvinduet og nød synet, da følgende ordveksling fandt sted:
Hvorfor Jeg var stod det faktisk lige og du tænkte syntes på vi om først vi skulle alligevel køre skulle til køre Sverige til i Sverige morgen i dag.”
Vi har simpelthen været gift for længe – vi tænker tit det samme på samme tid.
Vi sagde det i munden på hinanden og det kan derfor oversættes til et mere forståeligt dansk ved at tage hvert andet ord og forme to sætninger:
“Hvorfor var det lige, du syntes vi først skulle køre til Sverige i morgen?” og
“Jeg stod faktisk og tænkte på, om vi alligevel skulle køre til Sverige i dag?”

P1060755

Så det gjorde vi … kørte til Sverige.
Grunden til overskriften er, at jeg sommetider, når jeg ved, at vi ikke skal nogen steder eller selv forventer besøg af nogen art, godt kan finde på at lade være med at tage min brystprotese på om morgenen. Egentlig bare noget pjat, for den generer mig på ingen måde – det giver mig bare en illusion af frihed og ekstra afslapning, hvis jeg ikke tager den på.
Da vi så alligevel besluttede, at vi skulle noget, var jeg nær taget afsted uden protesen. Det ville måske heller ikke have gjort noget – jeg gik jo i over fire måneder sidste år uden at have en overhovedet, men lige så afslappende det er at undlade at tage den på derhjemme, lige så forkert føles det at tage nogen steder uden at have den på. Sådan er man så mærkeligt indrettet en gang imellem.

VejrandøjeBellis

Jeg så en sommefugl, som jeg først troede var en perlemorsommerfugl, som vi ser så mange af hvert år, men da jeg fik billedet over på pc’en, lagde jeg mærke til de hvide pletter på vingerne.
En ihærdig googling ledte mig frem til, at det er en vejrandøje. Sådan en har jeg mig bekendt ikke set før. Eller også har jeg bare troet, at jeg så en perlemorsommerfugl …
Bellis var der som sædvanlig i tusindvis af i græsplænen (er det mon derfor, de også hedder tusindfryd?), og jeg synes hver gang det er så synd at slå plænen, men det kan nu engang ikke være anderledes.

28 kommentarer

  1. Der gør nu noget for ens selvfølelse at være “fuldt påklædt”! Selvopfattelsen bliver lige stivet af.
    Uanset art af udstyr…
    Smuk sommerfugl! Er det en vejr-and-øje? Eller Vej-rand-øje? Eller?
    Bellis er smukke… Uden for hækken!

    Kommentar af Anne Holtegård — 8. juni 2015 @ 17:46

    • Ja, det er nok sådan det er …
      Det er en vej-randøje, og det ved jeg, fordi der findes masser af andre randøjer: skovrandøje, engrandøje, græsrandøje, okkergul randøje og sandrandøje 🙂
      Bellis er nu også kønne inden for hækken, men det dur ikke, fordi en uslået græsplæne får det til at se så uplejet ud. Hvad det jo også er …

      Kommentar af Ellen — 8. juni 2015 @ 18:18

  2. Tror også jeg kunne finde på at glemme et bryst…..I samme situation altså. Her nyder jeg bare at IKKE have seletøj på i weekenden. Ikke at det gør nogen forskel om jeg træder op med eller uden, nyder bare friheden uden 🙂

    Kommentar af udvandreren — 8. juni 2015 @ 18:07

    • Hmmm, har du virkelig din ungpigefacon endnu? Det kan jeg ikke påstå at have, men derfor er det nu alligevel rart at optræde uden ‘seletøj’, høhø. Faktisk et meget godt udtryk 🙂

      Kommentar af Ellen — 8. juni 2015 @ 18:21

  3. Jeg kan nu godt forstå, du gerne vil have begge bryster på, når I skal noget- Det må føles lidt ja undskyld mig men “amputeret” uden.

    Smukke billeder af de små dyr.

    Kommentar af Stegemüller — 8. juni 2015 @ 18:15

    • Det ser lidt underligt ud kun at have bryst i den ene side – og ja: i bogstaveligste forstand amputeret …
      Tak 🙂

      Kommentar af Ellen — 8. juni 2015 @ 18:24

  4. Hvad er det for en flot krabat på det øverste billede? Jeg troede lige, du havde fået en akut skrive/taleforstyrrelse 😉 Godt med en brugsanvisning.

    Kommentar af Betty — 8. juni 2015 @ 18:31

    • Deter en Cantharis pellucida – den har ikke noget dansk navn.
      Ja, jeg tænkte, at jeg nok hellere måtte komme med en forklaring 🙂

      Kommentar af Ellen — 8. juni 2015 @ 19:37

  5. Kan sagtens følge dig. Altså ikke lige med at glemme brystet men jeg har hjælpemidler og lige så lidt jeg bruger dem i hjemmet, lige så meget har jeg brug for dem udenfor hjemmet. Så egentlig ikke det samme men måske alligevel. Go’ tur til Sverige:)

    Kommentar af Mette — 8. juni 2015 @ 19:18

    • Jo, det er det samme, bare på en anden måde 😉
      Tak …

      Kommentar af Ellen — 8. juni 2015 @ 19:38

  6. Man kan leet komme til at overse et eller andet, hvis man afledes. Det kan ske i butikker, og kan være uhensigsmæssigt, hvis man står og betaler og er uopmærksom. Og i mange andre. Dit eksempel er vist i samme kategori.
    Formidabelt godt billebillede – og et fint billede af vejrandøje.

    Kommentar af Jørgen — 8. juni 2015 @ 20:04

    • Det er aldrig godt at blive afledt eller lade sig distrahere …
      Tak for billedroser 🙂

      Kommentar af Ellen — 8. juni 2015 @ 20:57

  7. Jeg har det på samme måde med mine høreapparater, og det er sket at jeg er kommet på arbejde uden dem i. Det er nu gået ok, men det går bedre med 🙂
    Herlig ægteskabelig konversation, selv om jeg var ved at tro, at du havde fået solstik, da jeg læste linjen. Det er med det som med det kodesprog vi brugte som barn, man skal kende nøglen for at kunne forstå 🙂

    Kommentar af Lene — 8. juni 2015 @ 21:13

    • Hehe, ja det vil jeg tro – der er jo en grund til, at du har dem 🙂
      Mener du rorøvoverorsospoprorogogetot? 😀

      Kommentar af Ellen — 8. juni 2015 @ 21:36

      • lige nøjagtig, og så hed det godt nok det jeg tænkte 🙂

        Kommentar af Lene — 9. juni 2015 @ 05:52

        • Tænk at et så hemmeligt sprog har været kendt over hele landet 🙂

          Kommentar af Ellen — 9. juni 2015 @ 08:54

  8. Hehehe… sikke en sætning I fik dannet der.. 🙂 Godt I vil det samme, det gør livet noget nemmere.
    Hyg, nyd og hils Sverige 🙂

    Kommentar af Inge — 9. juni 2015 @ 08:58

    • Det vil vi som regel. Ikke altid, men oftest:-)
      Tak, vi vil nyde …

      Kommentar af Ellen — 9. juni 2015 @ 09:59

  9. Hehe 😉 Godt, du fik med, hvad du syntes, du skulle have med. I denne omgang. Jeg kan mærke et indlæg om almindelig distraktion presse sig på. Du er ikke alene …

    Kommentar af Fruen i Midten — 9. juni 2015 @ 09:42

    • Det er jeg glad for at høre – og også for, at du kalder det distraktion og ikke præsenilitet 😉

      Kommentar af Ellen — 9. juni 2015 @ 10:00

      • Selvfølgelig er det distraktion! 🙂

        Kommentar af Fruen i Midten — 9. juni 2015 @ 10:19

        • Det vil jeg søreme også håbe 🙂

          Kommentar af Ellen — 9. juni 2015 @ 10:30

  10. God tur til Sverige – med fuldt udstyr.

    Kommentar af Conny Rom Petersen (@ConnyRomP) — 9. juni 2015 @ 12:12

    • Tak – alle reservedele er husket 😉

      Kommentar af Ellen — 9. juni 2015 @ 13:27

  11. Dine ord om protesen fortæller egentlig bare mig at du har det så fint med det ekstraudstyr at du ikke ofrer det mange tanker i sig selv. Og den balance er da ret fin at have fundet.

    Spændende kommentarer i øvrigt om løse og tøjrede bryster 🙂

    Kommentar af overleveren — 9. juni 2015 @ 12:14

    • Sådan kan man selvølgelig godt se på det, men jeg har da ganske rigtigt på intet tidspunkt haft det skidt med at få fjernet brystet – det var jo det, der skulle til.
      Ja – det er altid dejligt med disse skønne kommentarer 🙂

      Kommentar af Ellen — 9. juni 2015 @ 13:29

  12. 🙂 Vejrandøje – Vej randøje – er meget smuk. Vejr-andøje, der mangler et ‘e’. 😉

    Kommentar af Donald — 9. juni 2015 @ 23:36

    • Det gør der da, Donald 🙂

      Kommentar af Ellen — 10. juni 2015 @ 08:56


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.