Hos Mommer

7. juni 2015

Sengeklæder skaber sengeglæder

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:17
Tags: ,

Nu håber jeg sandelig ikke, at overskriften leder uønskede elementer til min blog – eller at WordPress blacklister mig pga. utugtig optræden.
De førstnævnte vil i givet fald blive svært skuffede og de sidstnævnte ville begå en fejl, for det er såmænd så overmåde uskyldsrent. Da en vis Mädchen havde læst gårsdagens indlæg om nyvasket og nygennemblæst sengetøj, taggede hun mig på Facebook og delte nedenstående lille video.
Brug 1½ minut af jeres travle liv på at finde ud af, hvordan et lille jordegern på perfekteste vis beskriver hvordan jeg følte det, da jeg kom i seng i aftes.

Andetsteds på Facebook så jeg et link til en side, som jeg er stødt på før, men normalt ikke beskæftiger mig med, fordi jeg synes den minder en tand for meget om en blanding af EkstraBladet og Se & Hør, når de er værst. Derfor linker jeg heller ikke direkte til siden, men de uudholdeligt nysgerrige kan forsøge sig med viralthread.com.
Lige netop linkets artikel var ikke desto mindre ganske underholdende – nogen havde opfundet 24 ord, som ikke findes i det virkelige liv, men som man mente burde findes. Ikke alle 24 var lige gode, men nogle af dem var faktisk overraskende kreative og perfekt beskrivende den givne situation.
For eksempel dette, som på en ganske anden, men lige så rammende, måde end Bikke the Chip beskriver oplevelsen af min seng i aftes: My internest.
Et herligt ord, som jeg fluks vil tage i brug. Hvis mange gør det samme, ender det formentlig i ordbøgerne som værende et rigtigt ord.
Det kan ikke med fordel oversættes til dansk. Interrede lyder ret tåbeligt og ordspillet med internet går fuldstændig fløjten.

Internest

Måske vil nedenstående ligeledes kunne finde indpas i sproget. Eller er det for tæt på et andet ord, som man normalt ikke bruger i offentligt regi? Jeg gør i hvert fald ikke, men bedgasm er et godt ord, som kunne fortjene at blive forfremmet til et rigtigt ord. Kan om ønskeligt oversættes til dansk.

Bedgasm

14 kommentarer

  1. Internest har potensiale 🙂

    Kommentar af Mormor — 7. juni 2015 @ 17:13

    • Absolut! 🙂

      Kommentar af Ellen — 7. juni 2015 @ 20:16

  2. Den er kær 🙂 Internetop.

    Kommentar af Eric — 7. juni 2015 @ 18:09

    • Hehe 🙂

      Kommentar af Ellen — 7. juni 2015 @ 20:16

  3. Åh hvor er det lille egern dog kært. Du havde det skønt i aftes!

    Kommentar af Stegemüller — 7. juni 2015 @ 18:50

    • Det havde jeg 🙂

      Kommentar af Ellen — 7. juni 2015 @ 20:17

  4. Åååårrrhhh… den er da herlig. Sikke en gang morgenstrækkenydelse.
    Internest er beskrivende! Sjov leg med ord.

    Kommentar af Anne Holtegård — 7. juni 2015 @ 23:21

    • Internest er et rigtig godt ord 🙂

      Kommentar af Ellen — 8. juni 2015 @ 13:37

  5. Hvor sødt.
    Bedgasm er et sjovt ord og en dejlig kort beskrivelse af glæden ved at komme i seng.
    Og internest – det vil jeg bruge 😉

    Kommentar af Betty — 8. juni 2015 @ 07:33

    • Ja,brug endelig ordene – vi må starte en trend 🙂

      Kommentar af Ellen — 8. juni 2015 @ 13:38

  6. Og kombinerer man internest og bedgasm så er det helt perfekt 🙂

    Kommentar af Lene — 8. juni 2015 @ 09:07

    • Nemlig! Og det er lige netop hvad jeg gør 🙂

      Kommentar af Ellen — 8. juni 2015 @ 13:38

  7. Haha.. du tryller med ordene i dag.. 🙂

    Kommentar af Inge — 8. juni 2015 @ 09:20

    • Hehe – hjulpet godt til af andre .-)

      Kommentar af Ellen — 8. juni 2015 @ 13:39


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.