Hos Mommer

29. maj 2015

Jeg bliver sommetider meget bekymret for mig

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 14:03
Tags: , , , ,

Vi landede i Den Stråtækte ved ottetiden i aftes, efter en tur ad de grønne veje og en omgang grænsehandel.
Det med de grønne veje skulle åbenbart tages meget bogstaveligt, for hvor vejene var grønne, kørte vi inde i skovene. Hvor de ikke var grønne, var der de mest fantastiske udsigter over et smukt og kuperet landskab med en lille landsby placeret strategisk hist og pist. Jeg foretrækker de ikke-grønne veje, så … skove er da smukke, bevares, men der er ikke meget udsigt.

Grøn vej Ikke-grøn vej

Da vi kom hjem, ville jeg sætte modemet op. Der er jo det smarte med 3, at det koster det samme over det meste af Europa, og da hotellet tilsyneladende havde lidt dårlige internetforhold på værelserne, tog jeg vores eget med.
Jeg tog det bare ikke med hjem igen.
Store, nej, kæmpestore fjols. Hvordan i himlens navn kunne jeg dog glemme det? Jeg stod oven i købet med det i hånden, hvilket John kan bevidne, så i stedet for at lægge det ned sammen med pc’en og ipadden, må jeg have sat det på bordet. Jeg sov ikke meget i nat pga. arrigskab over min egen tåbelighed.

IMG_4848 IMG_4849

Heldigvis kan jeg bruge telefonen som wifi-hotspot, så helt lost var jeg trods alt ikke, men det er ikke så hurtigt som modemet, så hvad gør en klog? Og hvad gør Ellen? Det ville jo nok komme til at koste et nyt modem, desværre, og et nyt abonnement, for simkortet befinder sig nu i Tyskland.

 IMG_4850 IMG_4851

I morges kørte vi til 3-butikken i Køge og roste dem i høje toner for, at man er gratis på i det meste af Europa – og hævdede så, at det dog medførte visse ulemper, såsom at man kan strø sine modemer med rund hånd i det meste af Europa, hvilket jeg faktisk lige var begyndt på …

IMG_4852 P1060679

Og nu kommer der lige lidt gratis reklame for 3:
Jeg fik et nyt og meget mindre, men bedre modem for bare hundrede kroner, hvilket er prisen for gentegning af abonnementet.
Samtidig gik han vores konto igennem og sagde, at vi kunne spare 80 kroner om måneden, fordi vi ikke bruger al den datakraft, vi har til rådighed, samt at han ville gøre mit telefonabonnement 30 kroner billigere om måneden – men jeg ringer stadig til England for 9 øre i minuttet.
Vupti – gammelt simkort spærret, nyt aktiveret, vi sparer penge, og jeg satser på, at jeg aldrig mere glemmer at få modemet med hjem.
3 har nu et par yderst loyale kunder. Selv om vi snart får fibernet, beholder vi modemet og dermed dataabonnementet, netop fordi vi kan tage det med overalt – og især selvfølgelig til Sverige. Når vi er så meget der og i England, er det rigtig rart, at man ikke skal betale for roaming på telefoni og data.

IMG_4853IMG_4854IMG_4855

Alle billederne – bortset fra de to øverste, selvfølgelig – er plukket fra vores hotel i Schwalenberg. Væggene var dekoreret med den lille maler (med familie), som havde vældig travlt med at informere os, lave numre, lege og male. Værelserne hed alle noget forskelligt; vi boede i uglestuen, fordi der sad en udstoppet ugle over vores dør, men det kunne nu ellers have været hyggeligt at bo i Paradiset …

20 kommentarer

  1. 3 kan nemlig bare det der.. det var osse dem der bestak os med en ny ipad for at få en yderligere forlængelse.

    Men altså.. Ellen.. glemme ipad i sverige.. glemme modem i tyskland… jeg er ikke bange for at du glemmer dig selv en dag.. men måske at du glemmer strikketøjet.. og at john så må køre den gigantiske tur tilbage til hvor du har glemt det… (hvilket nok ca er 3-500 m for så vidt jeg kan erindre er du mindre end et minut om at hive strikketøjet frem).

    Tillykke med de bedre løsninger for de mindre penge.

    Kommentar af overleveren — 29. maj 2015 @ 14:10

    • Hurra for 3 …
      Jamen lige netop, Overlever – deraf overskriften. Det er ikke så godt, det her!
      Du har helt ret i det med strikketøjet 😉

      Kommentar af Ellen — 29. maj 2015 @ 14:12

  2. Ups! To gange på så kort tid … Nå men det trøster mig faktisk lidt, at du begår den slags bommerter, for så er jeg ikke alene om det 😉 Jeg lavede et nummer med mine bilnøgler og mine briller igår, der også vidner om et vist – ahem – distraktionsniveau! Gemalen rystede på hovedet og var virkelig imponeret over mine evner – eller mangel på samme. Måske meget godt, at I kom helt hjem, før du opdagede noget, for gad vide, hvor langt I ellers ville have været kørt for noget, der kunne klares for kun 100 kroner og et billigere abonnement. Ved ikke helt med det der paradisværelse. Måske er man ikke helt levende mere, når man bor der?

    Kommentar af Fruen i Midten — 29. maj 2015 @ 15:05

    • Det trøster så til gengæld mig, at yngre kvinder end jeg også kan lave den slags stunts 🙂
      Det samme har vi tænkt – hvad hvis jeg havde opdaget det efter 1 times kørsel? To timer? At det viste sig at være held i uheld, kunne vi jo ikke vide før i dag.
      Årh – de så nu meget levende ud, de der boede på paradisværelset 😉

      Kommentar af Ellen — 29. maj 2015 @ 15:23

  3. Åh altså Ellen, det tegner ikke godt 🙂 bare du ikke glemmer dig selv en dag.

    Når det nu skulle være, så var det da fedt, at I kunne klare det hele for en hund, og at du lige fik gennemgået jeres abonnementer i samme moment. Sikke en masse penge I sparer. 3 har faktisk en rigtig god service, og det at man ikke behøver at bruge dataroaming er en kæmpe fordel, og sparer rigtig mange penge, og så da især for jer, der er så meget i både Sverige og England. Jeg skiftede faktisk kun fra 3 fordi, YouSee kom med et rigtig godt tilbud, hvis jeg samlede alt hos dem og fordi, de kan levere ekstreme hastigheder.

    Kommentar af Stegemüller — 29. maj 2015 @ 17:56

    • Nej, det er noget værre noget …
      Vi er i hvert fald meget glade for 3, og selv her langt ude på landet leverer det mobile bredbånd 29/13, hvilket faktisk er imponerende hurtigt.

      Kommentar af Ellen — 30. maj 2015 @ 09:16

  4. Sjovt ar læse om dine skæve vinkler, hmm, mobil, og ikke mindst hvordan den stakkels tidligere ejer, hvis hus I har overtaget, bare har leveret et lortehus samt lortehave 🙂
    Fun, og det i den grad – for noget godt var jo at finde!!!!
    K.H.
    anjoe

    Kommentar af anjoe — 29. maj 2015 @ 18:23

    • Ja, der har vi virkelig købt katten i sækken, anjoe, men vi skal jo nok vænne os til det her lortehus en dag 😀

      Kommentar af Ellen — 30. maj 2015 @ 09:17

  5. Ellen, jeg kan godt forstå at du bliver bekymret, men selv om du ikke er på arbejdsmarkedet så har den sidste tid da været utroligt pakket, så mon ikke det er derfor. Må I få et par afslappede dage inden I drager af sted igen 🙂

    Kommentar af Lene — 29. maj 2015 @ 19:30

    • Åh tak for trøst, Lene – jeg ved det selvfølgelig ikke, og vi føler ikke selv, at det har været pakket, som du kalder det, men det underbevidste kan spille et puds, I know
      Nu skal vi ikke noget hele næste uge 😉

      Kommentar af Ellen — 30. maj 2015 @ 09:19

  6. Det er da nogle herlige vægmalerier i den pædagogiske ende! Find vej ved hjælp af vægkunst…
    Jeg kan (også) bedst lide åbent landskab og plads til udsigt…. Turen gennem midt Sverige blev hurtigt vekslet til kystruten nordpå.
    Ellen dog… at tænke sig at ende med bedre udstyr og billigere abonnement… din skytsengel var vist på overarbejde!
    Vi holder os også til 3, det er så meget nemmere udenlands. Og god dækning hvor vi færdes mest.

    Kommentar af Anne Holtegård — 29. maj 2015 @ 19:37

    • Enig – 2500 kilometer svensk skov er for meget, selv om jeg elsker at være på ødegården, så er det altså noget andet.
      Det var virkelig held i uheld, men det er dejligt med sådan en happy ending 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. maj 2015 @ 09:21

  7. Hvordan er det, man siger – “der er ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget.” Det endte i hvert fald godt for jer.
    Da mit blik hurtigt gled ned over dine billeder, og jeg så en fugl, tænkte jeg, at den formodede døde fugl var blevet fundet. Ved nærmere syn kan jeg godt se, det ikke er den fugl.
    Der er så mange fine billeder i Malkasten. Jeg går ud fra, maden ikke var i top, siden du ikke har skrevet mere om den?

    Kommentar af Betty — 29. maj 2015 @ 22:58

    • Det var lige præcis også sådan, jeg tænkte, da vi gik ud fra 3-butikken.
      Du har ret i dit madgæt, men det har vist været mig, der havde skruet forventningerne for højt op. Asparges er altid lækkert, men det var god, gedigen tysk bondemad, og det var det, der skuffede mig lidt – jeg havde forventet noget mere avanceret, og det var det så ikke. Maden var dog god nok – bortset fra fisken den første aften.

      Kommentar af Ellen — 30. maj 2015 @ 09:23

  8. Sorg til glæde vendt – happy ending og alt det der. Så er det bare at huske at glemme 🙂

    Kommentar af Eric — 30. maj 2015 @ 07:20

    • Ja, sådan kan det heldigvis også gå, og jeg fik lige en lærestreg 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. maj 2015 @ 09:24

  9. Sådan noget gør jeg også næsten daglig. En af Johns standard udtalelser til mig er: Tænk dig nu godt om!!! har du glemt noget??? Den værste til dato er nok indtil videre en jeg lavede for nogle år siden. Jeg havde en veninde der skulle flytte og jeg skulle ud og hjælpe i den nye lejlighed. Før jeg tog afsted skulle jeg dog lige finde ud af hvor hun boede og pakke nogle ting som jeg havde lovet at tage med. Jeg gjorde ikke nogen af delene og tog bare afsted. 🙂 😮
    Først i nummer 2 bus kom jeg i tanke om at jeg ikke vidste hvor jeg skulle stå af henne. Og dette var før jeg fik mobil.
    Mirakuløst fandt jeg frem, fordi der hvor jeg valgte at stå af for at lede efter en telefonboks der fandt jeg den rigtige vej 😀

    Det ser rigtig hyggeligt ud der hvor i boede, jeg kan godt lide tegningerne.

    Kommentar af Linda — 1. juni 2015 @ 20:29

    • Du er vist mere heldig end politiet tillader, som min gamle far ville have sagt …
      Sikke en historie – og du er endda så meget yngre end mig – hvad kan det dog ikke ende med? 😉
      Det var et rigtig godt sted, hvis bare man ikke forventer de store gourmetmiddage …

      Kommentar af Ellen — 1. juni 2015 @ 20:36

  10. Det var da vist godt du glemte at tage modemet med hjem.

    Kommentar af Jørgen — 4. juni 2015 @ 21:38

    • Ja det var! Det var virkelig held i uheld, men det vidste jeg jo først efter turen til 3butikken i Køge.

      Kommentar af Ellen — 4. juni 2015 @ 21:47


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.