Hos Mommer

21. maj 2015

Det var så en af de dage …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 19:26
Tags:

Det var så bare en af de dage, man snildt kunne have undværet.
Vi kom lidt senere fra torpet end beregnet, nemlig klokken 11:30, men vi skulle stadig kunne nå at være hjemme inden myldretiden for alvor ville sætte i gang.
Da vi havde kørt i tre kvarter, kom jeg i tanke om noget … “SHIIIT! STOP! VEND OM! Jeg har glemt min iPad! Dammit!”   image
Det var den første 1½ times ekstra kørsel. Det skal siges til Johns ros, at han ikke fortrak en mine … som om det lige så godt kunne have været ham, det var sket for. Hvad det i øvrigt også kunne. Han har engang glemt sin toilettaske med hele apoteket i. Nu tager kan kun med, hvad han skal bruge, mens vi er væk. Noget tilsvarende kan jeg så ikke med min iPad …
På vej 23 var der sket en ulykke, som dog kun sinkede os i små fem minutter. Det var en belgisk lastvogn, der lå i grøften – midt på et langt, lige stykke af vejen. Han må være faldet i søvn.
På motorvej E22 blev vi forsinket i en halv time, fordi en eller anden tumpe havde glemt at sænke en frontlæsser, som derved var drønet ind i en bro og nu lå temmelig molesteret og fyldte hele højre vognbane.
På Køge Bugt-motorvejen var der også sket en ulykke, som ham i trafikradioen desværre overhovedet ikke overdrev følgerne af. Det sinkede os i yderligere laaaang tid.
Vi var hjemme kl. 17:30.
Seks timer efter afgang. Turen tager normalt omkring 2½ time. Der må gerne bandes igen.     image

Nå. Man skal se på de lyse sider: Jeg nåede et virkelig langt stykke på mit strikketøj.
Jeg tilbød ellers yderst solidarisk at afløse ved rattet, men det var okay med John – han havde ikke noget imod at blive siddende, hvor han sad … det meste af tiden slappede han jo alligevel bare af, som han tørt sagde …

Det bedste ved dagen var, at hjemme i postkassen ventede en invitation til en 130-års fødselsdagsfest. Til en af de rigtig dejlige fester, der varer hele dagen og så langt ud på aftenen og natten, som man orker. Vi starter nemlig med en sejltur. Herligt! Humøret kom på plads igen.
Hvor var det heldigt, at englandsturen er blevet skubbet et par uger; ellers havde vi ikke kunnet deltage, hvilket virkelig ville have været en skam … som i så tilpas ærgerligt, at vi godt havde kunnet finde på at ændre planer alene pga. den fest, men de var som sagt allerede ændret af andre udefra kommende omstændigheder.

24 kommentarer

  1. TTT og noen ganger tar det for mye tid 🙂

    Kommentar af Mormor — 21. maj 2015 @ 19:39

    • Det må du sandelig nok sige, mormor!

      Kommentar af Ellen — 21. maj 2015 @ 21:04

    • Hva’ søren, Søren, er du med endnu? Hvor hyggeligt …
      Heldigvis er jeg nået videre end til at “Komme godt i gang” med min iPad – jeg ville have meget mere brug for, at den kunne kalde på mig, hvis jeg skulle forlade den i utide 😉

      Kommentar af Ellen — 21. maj 2015 @ 20:57

  2. Det blev sørme en lang tur, men selvfølgelig måtte I da vende om efter din iPad. Jeg går aldrig nogen steder uden min.

    Det lyder spændende med de 130 år. Er det slægtninge?

    Kommentar af Stegemüller — 21. maj 2015 @ 20:29

    • Jeg kan nu godt gå i Brugsen og i skoven uden min iPad, men den kommer altid med, når jeg skal overnatte 🙂
      Det er venner …

      Kommentar af Ellen — 21. maj 2015 @ 20:59

  3. Du skal da bare have en ny dims… en sladrenøglering! http://ing.dk/artikel/danske-nokia-ingenioerer-bag-sladre-noeglering-til-iphone-136739
    Godt I nåede hjem uden selv at blive involveret i uheld… Og at du havde strikketøjet med!

    Kommentar af Anne Holtegård — 21. maj 2015 @ 20:51

    • Sådan en sladredims kunne man overveje, men på den anden side skal man jo kunne gå en tur i haven, uden det hele bimler efter en, så hvornår man skal aktivere den, vil blive det næste problem 🙂
      Jeg har altid strikketøj med i bilen, heldigvis, selv på forholdsvis korte ture.

      Kommentar af Ellen — 21. maj 2015 @ 21:02

  4. Øv for en lang tur. Så det var godt, du havde husket strikketøjet. Jeg ved ikke, om jeg ville kunne strikke i bilen. Jeg ser ulykker med pind i øjet og meget andet for mig – selvom det er yderst sjældent, vi er involveret i uheld i trafikken 😉

    Kommentar af conny — 21. maj 2015 @ 21:40

    • Haha, Conny, nu maler du vist fanden på væggen – jeg tror vi ville have læst om det, hvis det nogen sinde var sket, at en strikkende kvinde havde fået en pind i øjet i forbindelse med et biluheld 🙂

      Kommentar af Ellen — 21. maj 2015 @ 21:44

  5. Sådan kan det gå – men sjovt er det ikke.

    Kommentar af Jørgen — 21. maj 2015 @ 21:54

    • Fuldstændig enig!

      Kommentar af Ellen — 22. maj 2015 @ 09:12

  6. Sikke da en tur. Men selvfølgelig måtte I tilbage efter Ipad’en. Så er det godt at have en tålmodig mand, der ikke er ked af at køre bil. 😉 Og hyggeligt med en dejlig invitation i postkassen.

    Kommentar af Betty — 21. maj 2015 @ 22:47

    • Ja, sikke en tur, og jeg er meget glad for min tålmodige mand.

      Kommentar af Ellen — 22. maj 2015 @ 09:13

  7. Godt I nåede hjem trods diverse uheld og forglemmelser. I kunne være nået til Nordjylland på den tid 🙂

    Kommentar af Lene — 21. maj 2015 @ 23:14

    • Åh, nævn det ikke – det havde været sjovere at køre til Nordjylland 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. maj 2015 @ 09:14

  8. “Det meste af tiden slapper jeg alligevel bare af.”
    Den kender jeg godt fra de 907 km til farmen i Polen. Særligt kendte strækninger, hvor man har en række pejlemærker, er gode til afslappende kørsel.

    Kommentar af Farmer — 22. maj 2015 @ 05:48

    • John ville være helt enig med dig, for sådan har han det også, men i dette tilfælde tror jeg han mente, at det var fordi vi holdt så meget stille, at der slet ikke var noget at skulle koncentrere sig om.

      Kommentar af Ellen — 22. maj 2015 @ 09:16

  9. Godt, I ikke skulle nå en færge, et fly eller en 130 års fødselsdag 🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 22. maj 2015 @ 08:41

    • Det talte vi også om – altså lige bortset fra det med fødselsdagen 😉

      Kommentar af Ellen — 22. maj 2015 @ 09:16

  10. Den hjemtur kan vi da vist roligt kalde træls med træls på.. 🙂

    Kommentar af Inge — 22. maj 2015 @ 09:00

    • I DEN grad!

      Kommentar af Ellen — 22. maj 2015 @ 09:16

  11. Sikken møgdag og møgtur. Nogen glemmer en ipad, andre en kran… nogen glemmer bare at se sig for..

    Du har en tålmodig mand – men det har jeg vist sagt før 🙂

    Når man holder i kø pga et færdselsuheld og bander fælt og længe over situationen må man jo tænke på at man sidder med hele lemmer i en hel bil så det må antages at være problemer i bagatel-størrelsen. Trods alt.

    Kommentar af overleveren — 22. maj 2015 @ 13:57

    • Jamen, du har da helt ret … jeg foretrækker dog at bare have glemt en iPad, trods alt 😉

      Kommentar af Ellen — 22. maj 2015 @ 17:17


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.