Hos Mommer

30. april 2015

Ørkenens Sønner og Reef’n Beef

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:05
Tags: , ,

P1060268Den søde Flemming har gjort os tre søstre en KÆMPEtjeneste, og vi har en rum tid talt om, hvordan vi skulle få sagt ordentligt tak til ham.
Det fandt vi langt om længe ud af, og det gjorde slet ikke noget, at vi alle – søstre + vores mænd – fik noget ud af samme tak.
Vi inviterede ham med på Reef’n Beef, for derefter at tage ham med i Glassalen i Tivoli for at se Ørkenens Sønner.
Holdnuop, hvor var det god mad.
Holdnuop, hvor var de sønner hylemorsomme.
Det er ikke sidste gang, vi spiser på den australske restaurant – det var lidt anderledes og meget lækkert.
Nogle af os fik dybstegt krokodille-ravioli med passionsfrugt-honning-dip til. Og noget brød, selvfølgelig. Yderst delikat var det.
P1060256P1060257

Til hovedret fik jeg 100 g Certified Australian Wagyu ribeye “Kobe” stil. Totalt mørt og lækkert … kunne tygge det med øjenbrynene.
Merete og Flemming fik lyst til en kængurubøf, da det var nyt for dem. Det har jeg fået nogle gange, men især fordi jeg ikke ville kunne spise 200 g kød, ville jeg hellere nøjes med 100 g mørt oksekød – kænguru smager dog fint nok, og de kunne godt lide det.
For de meget sultne kan man bestille en bøf på 600 gram! Det var der ingen af os, der følte os i stand til at tage kampen op med.
P1060258P1060262

Ingen dessert til mig, andet end en caffe latte, men to kunne godt lige klare en cheesecake, som også blev rost til skyerne.
Både hvid- og rødvinen var meget australsk og meget god – en hhv. Chardonnay Riders Hill og en Peter Lehmann Portrait.

P1060270P1060276

Henrik Koefoed er god at klæde ud – både som H.C. Andersen og som Dyrehandler Clausen lignede han så godt, at man næsten ville kunne forveksle dem med den ægte vare.
De var dog skønne, alle de fire herrer – jeg synes altid, de er morsomme, men det er altså noget helt, helt andet at se dem IRL; det er at deltage på en ganske anden måde, når man har hele salens stemning med. Vi hujede af grin flere gange, end jeg kan tælle – de er geniale, er de. Det vid, de kan præstere, er både intelligent og uforligneligt.
At de går under bæltestedet i tide og utide gør det kun endnu morsommere; de overskrider i hvert fald ingen grænser hos mig.
Kan så absolut anbefales.

22 kommentarer

  1. Det lyder som en dejlig aften. Desværre kan jeg ikke finde ud af at nyde Ørkenens Sønner. Jeg synes, de er platte. Jeg må prøve igen, for jeg plejer at være ret enig med dig. 😉
    Nogen og nogle… Det er ikke sådan, at det ene er ental og det andet flertal. Det er noget af det, der virkelig driller på dansk, synes jeg.

    Kommentar af Annette — 30. april 2015 @ 19:21

    • Hehe, vi behøber jo ikke at være enige om alt – og jeg ved godt, at mange synes de er platte; jeg synes bare, de har nogle særdeles fine pointer.
      Nu ved jeg ikke, hvordan du har det med engelsk, men nogen svarer til any og nogle til some – det gør det lidt lettere for … nogle 😉
      Læs evt. her på sproget, dk, hvor det er fint forklaret. http://sproget.dk/raad-og-regler/typiske-problemer/nogen-eller-nogle

      Kommentar af Ellen — 30. april 2015 @ 20:29

  2. Det ser godt nok lækkert ud og det lyder til at I havde en skøn aften 🙂

    Kommentar af Annemette — 30. april 2015 @ 19:59

    • Begge dele er helt rigtigt 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. april 2015 @ 20:30

  3. Skøn aften I har haft, og i mine øjne i det sjoveste selskab.. Vi er helt klart til Ørkenens Sønner, har set dem mange gange, og der ligger billetter i den gode skuffe til middag og show i Ringsted. 🙂

    Kommentar af Inge — 30. april 2015 @ 20:37

    • Jeg skulle også kende jer meget dårligt, hvis ikke I kunne grine godt og grundigt af d’herrer 😀
      God fornøjelse – I kan roligt storglæde jer!

      Kommentar af Ellen — 30. april 2015 @ 20:45

  4. Det lyder som I har haft en gennemført fornøjelig aften.

    Kommentar af Jørgen — 30. april 2015 @ 21:14

    • Helt rigtigt ordvalg: “gennemført fornøjelig”.

      Kommentar af Ellen — 30. april 2015 @ 21:51

  5. Ørkenens Sønner er ikke lige min kop te, men de synger fantastisk. Maden ser lækker ud. Kænguru har vi også fået nogle gange, så jeg ville have valgt krokodillen og passionsfrugten. 600 g kæd, er der virkelig nogen der kan spise det, tænker jeg.

    Kommentar af Pigen fra landet — 30. april 2015 @ 23:44

    • Det kommer nok ikke helt bag på mig, at du hellere vil have anden underholdning 🙂
      Der stod, at det var til meget sultne, og jeg kender en, jeg godt kunne forestille mig spise 600 g kød – og han er ikke engang overvægtig!

      Kommentar af Ellen — 1. maj 2015 @ 09:05

  6. Jeg holder SÅ meget af Ørkenens Sønner. De er da platte, men når plathed løftes til sådan et niveau, serveret med en elegance og et talent, som sjældent ses i Danmark, så kan man ikke andet end elske det. Eller det kan ‘man’ jo, for smag og behag, især hvad angår humor, er meget forskellig.
    Jeg har endnu tilgode at opleve dem live, men datteren og svigersønnen er faste gæster, hver gang de sætter et nyt show op. Jeg må nok hellere tage med næste gang…

    Kommentar af fiberfryd — 1. maj 2015 @ 07:59

    • Du siger det så godt, men som du siger, er smag og behag forskellig.
      Mon ikke du kan nå at se årets show med alle de ekstra shows, de laver? Hvis I kan få billetter, så gør det – det er deres 25. forestilling.

      Kommentar af Ellen — 1. maj 2015 @ 09:07

  7. Gitte og jeg var også på australsk visit en før et vinterbesøg i Tivoli. Jeg kan bare ikke husk hvad jeg fik… tror det var kænguru … men det smagte godt! Og desserten lagde lige låg på!
    Ørkenens sønner heller ikke lige mig… de synger forrygende… men jeg synes, de er for lavtflyvende for længe!

    Kommentar af Anne Holtegård — 1. maj 2015 @ 09:51

    • Den kan man vist godt besøge en anden gang, den restaurant.
      De skal jo være ‘lavtflyvende’ – det er det, hele succesen er baseret på … men vi behøver heldigvis ikke at blive enige 🙂

      Kommentar af Ellen — 1. maj 2015 @ 10:48

  8. Uh, jeg gad godt opleve Ørkenens sønner live.
    Plat og primitiv humor – men uendeligt morsomt, fordi de fire er så bragende talentfulde.
    Og så er det da helt ufatteligt, hvor mange shows de har lavet. Tænk at de bare kan blive så godt ved og ved….

    Kommentar af Den Gamle Krage — 1. maj 2015 @ 11:33

    • Meget talentfulde – og deres humor er – bag platheden – lynende intelligent med masser af satire og bid.
      Jeg synes også, det er meget imponerende med 25 shows skåret over samme læst – der må være mange, der kan se igennem platheden, så at sige 🙂

      Kommentar af Ellen — 1. maj 2015 @ 11:44

  9. Ja det var en fin måde at sige tak til vedkommende Flemming! sikke nogle lækre serveringer. Det er tankevækkende, at skuespillere, (eller humorister, komikere) bedre kan spille op til et publikum IRL end til film- og TV publikum. Det må være hårdt at bevare umiddelbarheden, når man har arbejdet med tekst, kostume og sceneri mange gange … man ikke må få nogen nagende tvivl om det nu også er så morsomt! Jeg tror at teknikere og instruktør fungerer som “real-life” publikum af en lidt anden slags, når inspirationen skal hentes frem i filmoptagelser.

    Kommentar af Donald — 1. maj 2015 @ 11:36

    • Jeg forstår godt, hvad du mener, men Ørkenes Sønner (og Cirkus- og Tivolirevyen) er jo blevet optaget med det rigtige publikum, så at sige, så de optrædende har ikke været anderledes på tv og IRL – det er min opfattelse af det, der er forskellig.

      Kommentar af Ellen — 1. maj 2015 @ 11:46

  10. Jeg er stor fan af Ørkenens Sønner – dog helst i små doser eller IRL. De kan noget med timing, og de er gode til at bruge de individuelle talenter, så 2+2 pludselig giver 5.
    Australsk mad har jeg endnu ikke prøvet – en stor mangel kan jeg læse.

    Kommentar af conny — 1. maj 2015 @ 16:40

    • IRL vil nok altid være det bedste 🙂
      Jeg har fået australsk mad i vinklubben nogle gange i forbindelse med smagninger af australske vine. Det er ret godt – du må invitere din mand på Reef’n Beef.

      Kommentar af Ellen — 1. maj 2015 @ 16:48

  11. 600 gr. Passende; meget passende!
    -Og hold så blot de salater ude hos kaninerne, hvor de hører hjemme.

    Kommentar af Farmer — 1. maj 2015 @ 18:46

    • … og hos hønsene, vel? Altså Farmer – det sagde mine bedsteforældre … ikke engang min gamle farmor havde noget imod at spise grønt, men du er ikke nået dertil endnu? 😀

      Kommentar af Ellen — 1. maj 2015 @ 19:03


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.