Hos Mommer

29. april 2015

Min mand rystede på hovedet …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 13:59
Tags: ,

Vi skulle i XL-Byg i går for at finde et tørrestativ. Jeg har i flere år ønsket mig, at mit vasketøj, især sengetøjet, kunne hænge og lufttørre med en romantisk blafren og ikke bare hænge alt for sammenfoldet på et lille stativ, men det var der ikke rigtig plads til i rækkehushaven.
Nu har vi plads – stativet er kommet i jorden og tøjet i luften … første hold skjorter er vasket, hængt op, tørret lynhurtigt i dejlig blæst og sol og taget ned igen. Herligt! Et beskedent ønske endelig gået i opfyldelse.
Der var bare lige det … jeg var måske ikke så beskeden hele vejen igennem i går …
Vi gik rundt i XL Køge i deres haveafdeling, hvor jeg fik øje på en pavillon. Sandt at sige var det svært at undgå at få øje på den …
En pavillon, der ikke er sort, men fin og lys.
En pavillon, der er 4 x 3 meter og ikke 3 x 3, så der vil være plads nok til bordet – også med alle seks stole omkring.

image

Er den ikke fin?
Således spurgte jeg i går også John, som pludselig så meget træt ud i ansigtet.
– Jamen jeg har jo lige sat den anden op!
– Det ved jeg, men den er meget sort, ikke sandt? Og Søren var helt vild med den, ikke? Den er lidt for lille, har du hele tiden sagt. Det vil denne ikke være, og Søren vil være glad for at kunne overtage den anden.

Kan I høre det? Jeg kunne desværre godt høre mig selv … som et lille barn, der plager sin far om et eller andet.

For at gøre en længere historie kortere, er John nu ved at sætte en fin, lys, stor og dejlig pavillon op i stedet for den sorte, huleagtige tingest, ingen af os var helt tilfreds med.
Han gav sig, da han hørte prisen. Vi frygtede, at sådan en ville være frygtelig dyr, hvilket den rent faktisk viste sig ikke at være, og jeg fik oven i hatten lokket damen til at sælge den for det, den havde været på tilbud til i sidste uge.

Jeg kan sagtens leve med, at min mand ryster på hovedet af mig … når bare jeg får min vilje … og han er jo helt enig med mig i, at denne er både pænere og mere velegnet. Han var bare aldrig kommet på den tanke at skifte den sorte ud, men nu er der tre glade mennesker i stedet for to halvutilfredse, så hvad skulle han dog gøre uden mig?

32 kommentarer

  1. Give op, plejer jeg at svare Gemalen, når han spørger, hvad han skulle gøre uden mig 😉 😀 Tillykke med fin, ny og ikke mindst lys pavillon.

    PS: Du har givetvis også fået mailtilbud fra Saxo med denne bog?

    https://www.saxo.com/dk/the-disappearing-dictionary_david-crystal_hardback_9781447282808?&utm_campaign=5325401&utm_content=9092646045&utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev_anglosaxo_2015_uge_18

    Kommentar af Fruen i Midten — 29. april 2015 @ 14:23

    • Hehe – det svarer John ikke 😉
      Nej, den har jeg ikke set, men den er måske også lige en tand for speciel – trods mit nørderi …

      Kommentar af Ellen — 29. april 2015 @ 14:40

  2. Liker de lyse paviljongene best.
    Slik er det bare 🙂

    Kommentar af Mormor — 29. april 2015 @ 14:56

    • Ja, sådan er det bare 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. april 2015 @ 15:03

  3. Hehe.. ja hvad skulle han dog gøre uden dig, han får både ekstra motion når han ryster på hovedet og igen når han skal tage den gamle ned og sætte den nye op.. 🙂
    Kunne du ikke også, på Johns vegne, tilbyder at John sætter den sorte op v. Søren, nu er han jo inde i en god gænge med opsætning af pavilloner.. 😀

    Kommentar af Inge — 29. april 2015 @ 16:10

    • Ja, fuldstændig rigtigt 🙂
      Det kan han skam godt selv – han hjalp John med at sætte den op, og jeg må hellere skåne men mand lidt 😉

      Kommentar af Ellen — 30. april 2015 @ 09:42

  4. Jeg ved godt hvad jeg havde sagt, hvis jeg var John… 😉 Du piller selv den gamle ned og sætter den nye op 😀
    Vasketøj skal have plads til at brede sig, nøjagtig som os mennesker. Derfor har jeg en meget lang gammeldags tørresnor. Der er nemlig ikke noget så godt som vindblæst vasketøj. Blødt og lækkert helt uden brug af skyllemiddel.

    Kommentar af Pigen fra landet — 29. april 2015 @ 16:51

    • John er alt for klog en mand til at sige den slags 🙂
      Vindtørret vasketøj er det bedste – og skyllemiddel har jeg ikke brugt i over 30 år – hverken sommer eller vinter 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. april 2015 @ 10:04

  5. Uh, den er flot og selvfølgelig skal vi hjælpe vores mænd med at vide, hvad de gerne vil ha’ og godt kan li’;-D

    Kommentar af Mette — 29. april 2015 @ 17:07

    • De er nødt til at få lidt hjælp en gang imellem 😉

      Kommentar af Ellen — 30. april 2015 @ 10:05

  6. Du er godt gift, og jeg ved ikke hvad du skulle gøre uden John 😉

    Kommentar af Lene — 29. april 2015 @ 17:13

    • Lene, den evige diplomat – og du har jo fuldstændig ret 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. april 2015 @ 10:05

  7. Øh… skal vi ikke bare kalde det for et veludført teamwork i ren win-win stil? Det er et godt par, der supplerer hinandens bedste sider… som her…
    Dejligt med en lys og indbydende pavillon!

    Kommentar af Anne Holtegård — 29. april 2015 @ 17:31

    • Lad os bare det, for det er jo rigtigt 🙂
      Ja, skønt!

      Kommentar af Ellen — 30. april 2015 @ 10:06

  8. Det er glimrende at have en pavillon, der kan sættes op over tørrestativet, så skjorterne kan tørres i regnvejr og signalere udetørring.

    Kommentar af Jørgen — 29. april 2015 @ 18:05

    • Det kan så ikke lade sig gøre, da tørrestativet er sat ned i et dertil indrettet rør i jorden 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. april 2015 @ 10:07

  9. Jeg tror, den kommer til at se formidabel ud i jeres have!

    Kommentar af conny — 29. april 2015 @ 18:49

    • Det tror jeg også!

      Kommentar af Ellen — 30. april 2015 @ 10:07

  10. Hvis man gør en længere historie kortere, bliver den så lang? 😉
    At kunne tørre tøj i det fri i landlige omgivelser er en forkælelse, der bør udnyttes, så til lykke med muligheden. De eneste huslige gøremål, jeg ligefrem nyder ubetinget og har nydt siden barndommen, er at hænge tøj til tørre (når tørresnorskapaciteten er tilstrækkelig – hvad enten det er inde eller ude, men helst på lange snore ude) og snerydning.
    God fornøjelse med pavillonen, der nok også kan tiltrække børnebørnene og andre barnlige sjæle til en overnatning i det fri.
    Mvh.

    Kommentar af Kristine — 29. april 2015 @ 19:45

    • Den kan i hvert fald sagtens (stadig) være lang, selv om den er blevet kortere 😉
      Vasketøjsudhængning er jeg helt med på, men snerydning!!!??? Hader det stads, og er meget, meget glad for, at vi har købt et hus, hvor vi overhovedet ingen snerydningspligt har 🙂
      Tak … jeg holder meget af at sove i det fri – det kunne være hyggeligt at gøre det med ungerne 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. april 2015 @ 10:10

  11. Jeg kan både høre og se det for mig 😀 Tillykke med dit nye stativ og ikke mindst den fine nye lyse pavillon 😉

    Kommentar af Annemette Dejgaard Pedersen — 29. april 2015 @ 21:20

    • Du kender det måske selv? 😉
      Tak 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. april 2015 @ 10:10

      • Ja, jeg kender det og argumenterne skal virkelig være gode 😛

        Kommentar af Annemette — 1. maj 2015 @ 22:07

        • Eller man skal være ihærdig nok, så manden bare vil have fred 😉

          Kommentar af Ellen — 1. maj 2015 @ 22:31

  12. Hvor flot I kan sidde der. Tillykke med den! Den er meget pænere end den sorte. Dejligt med tørrestativ udendørs. Der er noget meget friskt over tøj, der er tørret ude i sol og blæst

    Kommentar af Betty — 29. april 2015 @ 23:16

    • Virkelig meget pænere, tak.
      Udetørret vasketøj er en af de bedste dufte i verden!

      Kommentar af Ellen — 30. april 2015 @ 10:11

  13. Lidt hovedrysten kan man vel godt holde til, når bare man får sin vilje – og en fin lys pavillon 🙂

    Kommentar af Randi — 30. april 2015 @ 10:56

    • Okkeja – så kan man holde til meget 😉

      Kommentar af Ellen — 30. april 2015 @ 11:40

  14. Mmm, duften af udetørret tøj er det bedste, også i frostvejr. Heldigvis har jeg altid haft plads til tørresnore 🙂
    De skal da holdes i gang de mænd, så det er godt du kan opfinde nye spændende udfordringer, netop som hvilen skulle falde over jer. Spøg til side; den er virkelig meget bedre end den sorte, så tillykke med nyerhvervelsen til jer begge 🙂

    Kommentar af fiberfryd — 1. maj 2015 @ 07:48

    • En tørresnor er godt – tørretumblere er ikke 🙂
      Det er fint, du har den rette forståelse, Ditte … det var måske meget godt, at den sorte ikke kunne fås i hvid; så havde vi jo ikke fået en lidt større pavillon 😉

      Kommentar af Ellen — 1. maj 2015 @ 09:03

  15. 🙂

    Kommentar af Donald — 1. maj 2015 @ 11:38


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.