Hos Mommer

20. april 2015

Jeg mangler ord …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 10:52
Tags: ,

Jeg sidder lige så stille og nyder livet. Jeg savner ord, men nok mest fordi jeg sidder alene, mens John går rundt ude i haven og ‘finisher’. Jeg vi manglede dog heldigvis ikke ord i går, hvor vi havde nogle venner på besøg, som det var alt, alt for længe siden, vi havde set sidst. Hvorfor går tiden dog også så forbasket hurtigt? Det er jo ikke fordi vi ikke har lyst til at mødes, men inden vi ser os om, er der gået langt over et halvt år.
Af samme årsag – altså fordi vi vidste, at vi ville have så skrækkeligt meget at tale om – blev vi enige om at mødes så tidligt som muligt, så de var her allerede klokken 13.
Efter den obligatoriske rundvisning var der kaffe og lidt godt på terrassen under pavillonen, som John og Søren fik sat op lørdag eftermiddag. Der mangler nu bare den sidste finish, inden vi kan kalde terrassen for færdig.

Den nye terrasse

Og her opdagede jeg, at linsen trænger til at blive pudset … det er nu gjort.
Vi snakkede og snakkede og snakkede i ét væk i ni timer og her til morgen er jeg kommet i tanke om flere ting, jeg slet ikke nåede at spørge dem om.
De kørte tidligt, for de er arbejdsramte alle sammen, de stakler. Og nej, denne bemærkning var ikke for at håne de endnu mere stakler, der er ufrivilligt arbejdsløse! Men pensionistlivet kommer vi ofte ind på, som de, der følger min blog, formentlig ikke er i tvivl om, at vi i allerhøjeste grad nyder og glæder os over både rejse- og alt andet liv.

P1060224

Af ukendt årsag lå jeg vågen mellem 04:30 og 06. Det var der måske en mening med, for så gik jeg ikke glip af dagens solopgang, hvad jeg naturligvis oftest gør i dette halvår, fordi den normalt finder sted, længe inden jeg får øjne. Dette billede er taget kl. 05:15.

Nu vil jeg bevæge mig ud i haven og lave et eller andet. De lover op til 20° i dag. Det må vi nyde, for det er ikke til at vide, hvor længe dette fantastiske vejr holder. Fjorden glitrer, gæssene skræpper lidt op dernede, fuglene synger op mod den blå, blå himmel og alting grønnes med rekordfart.
Livet er godt.

20 kommentarer

  1. Oh, så fin en terrasse og pavillon 🙂 Og også solopgang. Kan man se solopgangen fra terrassen, hvis man skulle få lyst til at bevæge sig derop i nattøj, eller vender den mod solnedgangen eller noget helt tredje?

    Kommentar af Fruen i Midten — 20. april 2015 @ 15:23

    • Fra den terrasse kan man nyde solen stort set hele vejen rundt fra op til ned – ikke så tosset, faktisk 🙂

      Kommentar af Ellen — 20. april 2015 @ 17:46

  2. Jeg vil være enig med dig 🙂 i at mangle ord.
    Livet er bare godt.

    Kommentar af Kisser — 20. april 2015 @ 17:03

    • Ja. God konstatering, ikke?

      Kommentar af Ellen — 20. april 2015 @ 17:46

  3. At skulle læse, at du mangler ord, havde jeg ikke troet skulle ske – ever! Men okay, 9 timers snak kan vel tømme de fleste lagre. Flot solopgang. Da jeg stod op 05:18 var der mørkt, men det er selvfølgelig længere mod vest, og man skal også lige ha’ øjne til at se.

    Kommentar af Eric — 20. april 2015 @ 17:10

    • Altid rart at kunne overraske 😉 – men vi har præsteret at tale hele weekender ad gangen!
      Det må være det med øjnene, for solen står op kun tre minutter senere i Ålborg, men det er da også vildt tidligt at skulle op til hverdag … kender du Torben Hermansens almakak? Et nyttigt lille ‘værktøj’: http://www.torbenhermansen.dk/almanak/almanak.php

      Kommentar af Ellen — 20. april 2015 @ 17:49

      • Nej, jeg kendte ikke almanakken, men iflg. DMI stod solen op kl. 6:02 i Aalborg, og det stemmer bedre overens med mine iagttagelse efter indtagelse af 3 kopper espresso, som ikke laves ekspres 😉 Og gu’ er det vildt tidligt – det er ikke tilfældigt, at jeg glæder mig til efterlønnen.

        Kommentar af Eric — 20. april 2015 @ 19:04

        • Arh – 6:00 iflg. Hermansen eller 6:02 iflg. DMI – er det ikke lidt ligemeget? Jeg sagde jo ikke, at solen stod op klokken 5:15, bare at billedet blev taget på det tidspunkt 😉
          Puha – det forstår jeg godt – jeg synes, at mit kl. 6 var tidligt …

          Kommentar af Ellen — 20. april 2015 @ 19:36

  4. Det var da lige sådan, jeg forestillede mig hr. og fru Nielsen siddende på terassen med udsigt og noget godt i glasset… Hvor ser det hyggeligt ud.
    Det er da rart at kunne nyde sådan en solopgang, når du ikke kunne sove. Smukt!

    Kommentar af Anne Holtegård — 20. april 2015 @ 17:25

    • Det er bestemt ikke så ringe endda at sidde deroppe og nyde livet og udsigten 🙂
      Smukke solop- og -nedgange kan vi ikke få for mange af!

      Kommentar af Ellen — 20. april 2015 @ 17:51

  5. “Jeg sidder lige så stille og nyder livet. Jeg savner ord,” … og hvor må det være dejligt at mangle ord og bare sidde totalt afslappet med et lille smil om munden. Det er muligvis den tilstand, der kaldes lykke. Hvor herligt.

    Kommentar af Jørgen — 20. april 2015 @ 18:52

    • Det er i hvert fald dejligt og udtryk for den allerstørste tilfredshed – jeg griber tit mig selv i at gå rundt i huset hernede med et smil om munden uden anden grund end fordi jeg er helt vild med det hus og den udsigt.

      Kommentar af Ellen — 20. april 2015 @ 19:39

  6. Sådan en flot solopgang er da værd at være vågen til..

    Kommentar af Inge — 20. april 2015 @ 21:09

    • Ja, det var i orden – når nu det skulle være 🙂

      Kommentar af Ellen — 20. april 2015 @ 21:26

  7. det er så skønt at mærke din glæde over det hele – jeg tror, at du er typen på at sige, at dit glas er halvt fyldt og ikke halvt tomt. Sig nærmer tiden, hvor også mine mundvige peger opad og ikke nedad. Jeg glæder mig. Kh Marianne

    Kommentar af marianne bentzen — 21. april 2015 @ 10:33

    • Jeg er såmænd ikke den fødte optimist, Marianne, men min glæde over vores nye hjem er meget, meget stor 🙂
      Det glæder mig også, at du er på vej til at finde glæden frem igen 🙂

      Kommentar af Ellen — 21. april 2015 @ 14:22

  8. Hvor er det dejligt, I sådan kan sidde og nyde terrassen sammen med gode venner. Det ser så fint og hyggeligt ud. Og I har om nogen fortjent at nyde jeres nye hus og have – med alt det arbejde I har haft.
    Flot, flot solopgang.

    Kommentar af Betty — 21. april 2015 @ 12:20

    • Tak, Betty – vi glæder os over at kunne gøre det – selv om der stadig ligger meget arbejde og venter på os …

      Kommentar af Ellen — 21. april 2015 @ 14:23

  9. Jeg tror godt nok ikke, du ligefrem har manglet ord; mon ikke du bare har gemt lidt på dem …
    Men sådan en solopgang kan jo godt få en til at spare lidt på ordene for en stund.
    Det er bare sådan en god udnyttelse af jeres “repos” med en fin terrasse med pavillon.

    Kommentar af conny — 21. april 2015 @ 22:50

    • Jo, det er nok sådan, det er …
      Tak – vi er også meget glade for det dejlige udsigtspunkt – og så i egen have 🙂 .

      Kommentar af Ellen — 22. april 2015 @ 09:25


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.