Hos Mommer

14. april 2015

Ho Ho Ho … Strik

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:56
Tags: , ,

Man kan ikke bo otte kilometer fra Ho uden at kigge ind hos Jane i Ho Strik.
Jeg så hendes butik for første gang til webstrikfestivallen sidste år og ærgrede mig over den lange afstand for mit vedkommende, så denne chance skulle ikke gå min næse forbi. “Jeg skal bare lige kigge”, sagde jeg til John. Han sagde ikke noget, men jeg kunne godt se, at han tænkte sit.
Jeg købte næsten heller ikke noget – kun 20 nøgler suuuuperblødt uld/angora fra Karen Noe, to nøgler Arwetta til et par vanter til Annemarie, en wire og nogle wiresammenkoblingsfiduser. Ulden var på tilbud til halv pris – sådan en chance må man ikke lade gå fra sig …

Skallingen

P1060166Efter Ho var det oplagt at køre ud på Skallingen. DER er godt nok fladt … landskabet mindede en del om Læsø, da vi var på ‘safaritur’ der.
Og så der langt, langt ude – hvor in the middle of nowhere skal tages meget bogstaveligt, ligger der alligevel nogle få huse. Man må da nærmest skulle lide af en eller anden social fobi for at have lyst til at bo der bare en uge.
Nå. Men nu har jeg set skallingen.

Det har været en lidt stille dag, fordi det har været en grå og trist dag lige indtil nu, hvor solen endelig har fået lov til at kigge gennem skyerne.

Jeg har også set noget andet. Hvad hedder disse brune vækster på billedet til højre? Bortset fra den svampelignende top og farven, minder stænglerne mest af alt om padderokker, men det er det næppe. Der stod ret mange af dem i vejsiden på vejen ned mod stranden … jeg har aldrig set dem før, men det er bestemt ikke ensbetydende med, at det skulle være en sjældenhed.

Vores selskab er reduceret til 10, og i morgen forsvinder der yderligere nogle stykker, hvorefter der kun er den hårde kerne tilbage, bestående af Merete, hendes yngste datter Annemarie, John og undertegnede.

Hyggeligt var det, så længe det varede … en af selskabets unge mænd fik i aftes kvajet sig rent verbalt, og vi kom vist desværre til at grine temmelig højlydt alle sammen.
Jeg sagde: “Jaja, Nicolai, hvis ikke man kan blive til andet her i livet, kan man altid blive til grin”.
Nicolai forsvarede sig med, at en god latter som bekendt forlænger livet, hvortil Bodil replicerede, at det selvfølgelig er meget fint, men han behøver da ikke at gøre os udødelige!

14 kommentarer

  1. Det er en padderok – men om det er en agerpadderok eller en elfenbenspadderok, kan jeg ikke sige. Du kan tjekke her http://www.fugleognatur.dk/artsbeskrivelse.asp?ArtsID=3543

    Kommentar af Lone Nielsen — 14. april 2015 @ 18:33

    • Det er da en agerpadderok! Tak, Lone. Så var det ikke helt forkert … jeg har bare aldrig set andre end den grønne udgave af den.

      Kommentar af Ellen — 14. april 2015 @ 18:48

  2. Jamen selvfølgelig måtte du i en garnbutik, og du har jo brug for mere garn, meget mere garn.. Nu har du også mere plads så der må mere til.. ;-D

    Kommentar af Inge — 14. april 2015 @ 21:52

    • Nemlig! Du har forstået det, Inge 🙂

      Kommentar af Ellen — 14. april 2015 @ 22:55

  3. Kender godt det der “tror-du-selv-på-det-blik”. Men man skal da ikke komme til at mangle noget, vel?

    Kommentar af Susanne — 15. april 2015 @ 06:23

    • Nej for pokker, det ville være alt for ærgerligt 🙂

      Kommentar af Ellen — 15. april 2015 @ 08:38

  4. Ja, selvfølgelig måtte du besøge Jane! Jeg havde godt nok læst hendes nyhedsbrev om uld/angoraen, men holdt mig i skindet (pudse, pudse glorie). Det lyder som dejlige dage, både hvad selskabet og omgivelserne angår 🙂

    Kommentar af fiberfryd — 15. april 2015 @ 07:38

    • Klart! Arhmen Ditte – fra 45 til 25 kroner nøglet – det kunne jeg ikke modstå 🙂
      Vi hygger os, ja – det er allersjovest, når vi spiller Alias 😀

      Kommentar af Ellen — 15. april 2015 @ 08:42

  5. Som om “Jeg skal bare lige kigge” nogensinde har betydet, at man ikke måtte/skulle/ville købe noget 🙂 Iøvrigt troede jeg, at dit Ho Ho Ho hentydede til julemanden, men du havde det vel også næsten som juleaften? 😉

    Kommentar af Fruen i Midten — 15. april 2015 @ 08:59

    • Du har opfattet begge ting aldeles præcist 🙂

      Kommentar af Ellen — 15. april 2015 @ 09:20

  6. Helt ærligt … jo mere man køber, jo mere spares! Han skulle jo glæde sig over din rettidige omhu i forhold til fremtidige projekter til gavn for store og små!
    Har han ikke sagt det samme uden for et byggemarked eller lignende???
    Man skulle jo nødigt gå ned på udstyr!
    Jeg får nyhedsbrev fra Ho Strik. Har handlet mønstre et par gange, men ikke haft lejlighed til at besøge butikken. Det har jeg åbenbart til gode.

    Kommentar af Anne Holtegård — 15. april 2015 @ 10:08

    • Jo, han har skam præsteret præcis det samme, og det var også kun lidt dril fra hans side, for han vidste udmærket, hvordan det ville gå …
      Du må besøge butikken ved lejlighed – den er anderledes og meget spændende.

      Kommentar af Ellen — 15. april 2015 @ 10:28

  7. Det er en skøn butik i Ho.
    Jeg har bare vældige problemer med at trække manden sådanne steder hen. Men er der værktøjsudsalg i nærheden går det lettere – så tør jeg bare ikke lade ham gå alene – ho ho ho

    Kommentar af Den Gamle Krage — 15. april 2015 @ 12:20

    • Ja, det er!
      John sætter sig bare et eller andet sted og venter tålmodigt – han har jo altid sin mobil og dermed internettet 🙂 … men jeg kan godt se, at du så ikke vil kunne lokke din mand til Ho …

      Kommentar af Ellen — 15. april 2015 @ 17:06


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.